Lucruri

Gigi vine periodic sa ne prezinte oferta de produse variate: tricouri, camasi, treninguri, cosmetice si… parfumuri. Sunt cativa ani de cand face bani frumosi de la colegele mele, dar pe mine nu ma poate corupe nicicum. Pentru ca parfumul meu nu se arata niciodata printre zecile de cutii din valiza. Se gasesc acolo toate marcile, toate marimile, pentru femei sau barbati, fresh sau floral, orice. Dar nu al meu! Au incercat fetele sa ma lamureasca sa-mi schimb parfumul, pentru ca nu e normal sa folosesc acelasi Amarige de peste zece ani. Nu e normal in comparatie cu care normalitate? Gigi mi-a spus ca nu se mai fabrica, asa ca ar fi bine sa incep sa caut un altul. M-am linistit, pana m-am dus in mall sa verific si am vazut un raft intreg! E drept, el vinde 100 ml cu 35 de lei, eu cumpar 50 ml cu 200. E cam mare diferenta, dar merita, chiar daca (dupa toate reportajele vazute) nu am siguranta ca dau bani pe un original.

Imi amintesc de sapunurile nu foarte scumpe, cumparate de la „turisti” veniti din Ungaria, sapunuri fabricate la ei sau Fa-uri facute in Germania. Puneam un sapun intre rufe si era asigurat mirosul bestial! Puneam un sapun in baie si cat mai era si o coaja din el, imi era drag sa intru in baie ! Cumpar acum Fa sau Nivea si… nimic. Cand deschid ambalajul, parca miroase a ceva, dar imediat dupa aceea nu mai au niciun miros. Ce se intampla? Mi-a disparut mie simtul olfactiv (numai la sapunuri!)? Pot sa trec pe sapun de rufe, e mai ieftin si spala mai bine!

Acest articol a fost publicat în Stari și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la Lucruri

  1. acuarele spune:

    Ai terminat Amarige-ul?🙂 Acum am si eu un Givenchy, alta marca (mi l-a dat o colega care l-a primit de ziua ei dar care nu suporta nici un fel de parfum), e intr-adevar select, insa chiar daca e original, nu prea tine mult! Mi-am comandat o mostra de Cerutti prin internet de la firma Aoro dar nu miroase cum stiam eu, ci parca a blana de oaie, predominant!🙂 In magazinele de parfumuri nu am mai intrat de mult, mi se pare umilitoare postura din perspectiva veniturilor… O sa mai exersez.🙂

    • cafeauata spune:

      Din ACEL Amarige a mai ramas doar sticla, mare, frumoasa. De atunci am mai golit unul si acum l-am primit pe acesta mai micut, dupa bugetul sotului… Si sa stii ca si pe mine ma ia cu ras cand intram intr-un magazin scump, se vede pe fetele vanzatoarelor ca nu dau doi bani pe noi, dar ele nu stiu cum cineva poate sa faca economii pentru o bijuterie sau un parfum!
      Nu sunt incantata de niciun parfum simtit pe-aici, la verificarile colegelor, asa ca nu-mi ramane decat sa cumpar din magazin. De pe site-uri nu am experimentat, dar nici acolo n-am gasit Amarige, o fi ceva cu el de-i asa scump la vedere…
      Vacanta placuta in continuare!

  2. Alex spune:

    Din pacate, traim vremuri in care toate sunt mai degraba contrafacute… Si este atat de frustrant sa ai parte numai de falsuri. Pana si mancarea se falsifica si inca intr-un mod periculos.
    Si eu imi amintesc de acele sapunuri care si dupa ani de zile miroseau atat de frumos intre haine. Am folosit la baie unul care statuse multi ani prin sifonier si era atat de minunat parfumul pe care il raspandea inca..

    O zi frumoasa!🙂

    • cafeauata spune:

      Si daca spune omul ca ii e dor de vremurile „alea”, imediat e catalogat „nostalgic”. Dar, ce a fost bun, a fost bun, n-are rost sa fim meschini…
      Zile frumoase si voua!

  3. Mihaela C.P. spune:

    Cred ca dupa ce ne obisnuim cu mirosul , nu il mai percepem ca la primul contact. Asa cum eu nu mai simt aproape deloc mirosul parfumului pe care il folosesc, dar de care altii se mira, deci altii il simt.
    La fel si cu sapunurile. Am luat recent un sapun care mirosea in primele zile a masline sau ulei de masline, de umplea baia. Apoi nu am mai simtit nimic.
    Sfarsit de saptamana placut!🙂

    • cafeauata spune:

      Oricat incerc sa gasesc cel mai vag miros de Fa, sapunul se incapatineaza sa nu-si dea drumul. Si nu e primul sau singurul! Cu parfumul ai dreptate, m-am obisnuit si il ignora simtul meu olfactiv, dar atata timp cat altii il simt, e OK! Ieri am cumparat un odorizanf fresh, zic ei, cu parfum de pin. Vezi-ti de treaba, miroase doar daca imi bag nasul la 2 cm de el! In schimb, nu stiu ce odorizante au soferii de taxi, dar cand trec pe langa masinile lor, ficatul meu face scandal! Si parca s-au inteles, toti au parfum dulce!
      Saptamana usoara!

  4. ghemulet spune:

    Ba eu cred ca este normal sa ramai fidel unui lucru care iti place atat de mult…Si este de preferabil sa cumperi originalul …Sunt putine lucrurile care ne fac placere in viata si pe care ni le si putem permite in acelas timp…atunci..de ce nu?
    O zi frumoasa draga mea.

    • cafeauata spune:

      Crezi ca si mine, e OK! Ma gandesc ca in perioadele cu buget foarte redus, as face si un compromis, dar nu-mi iese! Musai sa ma bucur de original!
      O saptamana neancalcita, Ghemulet!

  5. yousef59 spune:

    Ce vremuri erau cîndva,şi nici nu ne plictiseau cu reclamele produselor…
    Zi frumoasă!

  6. Decenu spune:

    Nu stiu daca toate sunt contrafacute, sau daca sunt fabricate special pentru Europa de Est (adica de calitate scazuta). Dar cred ca tendinta e de a se produce mult, indiferent de calitate, iar ceea ce e de calitate este foarte, foarte scump.
    Totusi, m-ai pus pe ganduri. Parca nimic nu mai are calitate, in ziua de azi.

    • cafeauata spune:

      Nu am siguranta ca lucrurile foarte scumpe sunt si de calitate, dar poate asa este. Din curiozitate m-am uitat la „carpe” de la Zara si sa stii ca nu mi-a atras nimic atentia prin finisaj super special sau un croi mai de Doamne ajuta. De fapt, costa numele de pe eticheta sau numele magazinului in care se vinde produsul.
      Cred cu tarie ca nu va mai fi niciodata calitatea de acum 30-40 de ani, nicaieri in lume. Iti luai un aspirator rusesc, te tinea toata viata, il lasai mostenire. Un stilou chinezesc traia de la clasele primare pana terminam liceul. Iti luai un mixer facut la Curtea de Arges, inca-l aveai si acum. Pantofii de Clujana-i aruncam doar pentru ca eram plictisiti de ei. Si toate celelalte…
      Nici aerul, nici apa, nici pamantul nu mai au calitate, din pacate!

      • Decenu spune:

        Si cand imi amintesc ca eu, prin clasa a V-a, am pierdut 4 (patru) stilouri chinezesti, din alea cu penita de aur!!!
        Nu, cred ca ai dreptate. nici macar ce e scump nu mai e de calitate, decat in anumite cazuri. Dimpotriva, uneori gasesti lucruri de calitate la un pret mic. Cred ca exista ideea inradacinata ca ceea ce e scump e de calitate si multi producatori si comercianti se bazeaza pe aceasta pentru a atrage cunmparatorii.
        Pe de o parte e normal ca produsele sa nu mai aiba calitatea de demult, caci traim in societatea de consum, o societate care stimuleaza vanzarile, adica… aruncatul banilor pe fereastra.🙂 Dar parfumurile nu fac parte din aceasta categorie, cred ca pur si simplu au inlocuit cal;itatea cu publicitatea.

        • cafeauata spune:

          Ai fost un copil norocos, as spune. Eu am primit tare tarziu primul (si unicul) stilou chinezesc si nu l-am stricat nici pana la sfarsitul scolii. Imi era tare drag…
          Intr-adevar este o societate de consum, dar de ce productia e la altii si la noi doar consumul? Societatea e facuta de oameni, poate sa fie schimbata daca se doreste asta. Dar sigur interesele sunt altele, asa ca n-avem decat sa consumam toate rebuturile facute nu stie nimeni unde si de cine.

  7. fosile spune:

    Se pare ca scopul nu este calitatea ci cantitatea.
    Nici sapunurile, nici spreiurile, nici electrocasnicele, nici banalele maieuri nu mai sint de calitate.
    Nu prea ne-a adus calitate in nici un domeniu, capitalismul visat.
    Sau o fi fost alt capitalism pe vremea cind era la noi comunism?

    • cafeauata spune:

      Se spune ca Germania este a doua producatoare de falsuri, dupa China. Acum nu stiu ce sa spun, cert e ca aproape toate produsele sunt fabricate in UE sau in China, chiar si cele de dincolo. Toata lumea vrea produse ieftine, asta insemnand mana de lucru platita prost. Si cine lucreaza pe bani putini? Indienii, chinezii si noi (cand se deschide un Bosh sau un Fujikura de exemplu). Pacat…

  8. Rolling Ideas spune:

    Traim intr-o societate de consum – de asta suntem asaltati cu reclame, de asta ni se dau credite, de asta sunt pline rafturile magazinelor: ca sa consumam si sa consumam! Si de asta calitatea lucrurilor scade – daca ar fi de calitate, ar tine mai mult si am cumpara mai rar.

    • cafeauata spune:

      Ma intreb, Andreia, cine a creat aceasta societate? Cu calcule precise, cei care au de castigat foarte mult de pe urma credulitatii celor multi, zic eu. Si imi e ciuda ca punem botul la toate prostiile, astfel facand jocul lor!

  9. Zina spune:

    Ai toată dreptatea. Chanelul cumpărat la Budapesta miroase infinit mai bine decât unul luat din mall de la noi. Cât despre calitatea produselor, în general, s-a dus vremea aspiratoarelor rusești, a radiourilor nemțești, a foehnurilor americane, care țineau zeci de ani. Acum garanțiile sunt pe doi ani, dar cel mai adespea produsele se duc din primul…

  10. Am criticat noi vremurile dinainte, dar aveau și părțile lor bune, când se găseau unele produse mult superioare calitativ celor de azi. O zi bună!

    • cafeauata spune:

      Asta spun si eu, trebuie sa recunoastem ca nu prea aveam „sansa” ca un produs scump sa nu fie si de calitate. In plus, cred ca si cele ieftine aveau viata mai lunga decat ce gasim acum.
      Un sfarsit de saptamana frumos!

  11. domnuio spune:

    Toate s-au stricat,inclusiv eu…
    nu mai sunt ce-am fost odată 😦

    • cafeauata spune:

      Eu speram ca toate vor fi mai bune, din moment ce suntem tot mai destepti si avem tehnologie tot mai avansata.
      Stai linistit, ca nici eu nu mai sunt…

  12. axasport spune:

    este de preferabil sa cumperi originalul …dar mai stii care e originalul, atat de bine s-au perfectionat ca de multe ori nu poti face diferenta!

    • cafeauata spune:

      Este de preferat, e drept. Dar cand sunt doar cu bani putini, parca as apela si la Gigi pentru un Amarige. Norocul meu ca nu are, asa ca mai strang putin cureaua si iau un original (oare?).

Lasă un răspuns

