De ce tabu?

Acum, cu noul scandal legat de operatiile estetice decontate de Casa de Asigurari (scandal care ne-a facut sa uitam de inundatii), imi pun si eu o intrebare, ca tot omul la o varsta. De ce o proteza dentara te transforma intr-un „ciudat” in ochii apropiatilor, iar o pereche de silicoane sau un nas raspalit pentru a fi mai carn te face instantaneu vip? Pana la urma si silicoanele sunt tot un soi de proteze. Faptul ca cineva are nevoie de proteza dentara nu inseamna neaparat ca a fost un nespalat pe dinti sau ca nu a vazut un cabinet stomatologic la viata lui. Am vazut chiar oameni jegosi cu dantura perfecta, semn ca aveau genele bune. Sau ii vad pe negrii din Congo, care n-au pus pasta de dinti niciodata in gura, dar au o dantura de invidiat! Iar faptul ca cineva poarta proteza in gura, inseamna chiar ca ii pasa de cum arata, de cum mananca, de ce impresie face in societate. In plus, investeste si el bani (nu putini, la ce tarife sunt pe la cabinete), pentru ca sunt putini stomatologi care sunt dispusi sa astepte decontul de la Sanatate. E drept, implanturile sunt mai scumpe, deci mai apreciate de cei care-si dau cu parerea, dar asta nu inseamna ca trebuie desconsiderati cei care se multumesc doar cu simple proteze. Este un subiect la care ma gandesc adesea si nu pot intelege de ce este considerat tabu, spre deosebire de toate adaugirile din zone mai mult sau mai putin intime aratate pe toate posturile?

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la De ce tabu?

  1. luciastroila spune:

    Ei, sunt multe de spus aici… Tu nu ai observat ca cei care apeleaza la chirurgia estetica o fac doar din motive puerile, estetice si mai totdeauna legate de aspectul fizic, strict legat de dorinta sexuala? O proteza dentara e legata de o anumita varsta, nu mai poate vinde sex, un silicon da. Asta este diferenta.

    • cafeauata spune:

      In general asa este, ne gandim ca doar „bunicii” au nevoie de proteza, dar (din nefericire) sunt si tineri care sunt in astfel de situatie. Devin complexati, cu toate ca n-ar trebui sa fie, zic eu. Imi amintesc de Ioana Tufaru, in ce situatii penibile o punea Maruta din cauza danturii…

  2. Poteci de dor spune:

    Nu silicoanele transformă pe cineva în VIP ci „povestea” din spatele lor. Dacă îmi eu, de exemplu, pun pariu că nu interesează pe nimeni. Dacă le pune nu ştiu ce asistentă TV, se vorbeşte despre asta o săptămână.

    • cafeauata spune:

      Candva imi doream o marire de sani, era imposibil pe atunci. Acum orice se poate, dar mi-a trecut. Ce inseamna si maturizarea asta…
      Si totusi problemele stomatologice exista si cred ca ne-am distra copios daca am stii adevarata „fata” a celor care se numesc (atat de pretios) persoane publice. Iar intr-o colectivitate normala, Doamne fereste sa ajungi la proteza! Brusc nu mai au colegii ce discuta cu tine, la fel cu scolarii care au un coleg cu aparat pe dinti. Si aici e vorba de educatie, sau mai bine spus de needucatie, zic eu.

  3. july spune:

    Eu nu suport durerea, si cred ca cineva de SUS stie asta, ca m-a ferit de stomatolog, dar ai dreptate . Am intalnit persoane ce nu stiau sa zambeasca complexate de dantura, si apoi nu mai incetau compensand anii in care nu au putut rade cu gura pana la urechi !😆

    • cafeauata spune:

      Cred ca este indiscutabil mai jenant sa ai probleme stomatologice, decat sa ti se para ca ai nevoie de sani mai mari sau de ventuze in loc de buze. Cu atat mai mult este mai de admirat cea/cel care face sacrificii pentru a repara ceea ce a stricat natura, decat cea care neavand altceva bun, vrea cu orice pret sa ne scoata ochii cu sanii ei. Dar este o latura a „sanatatii” dupa care multi traiesc regeste!

  4. acuarele spune:

    Pentru mine nu exista subiecte tabu, exista doar sanatate si confort personal. Daca la o anumita varsta voi considera ca am nevoie de proteza, am sa recurg si la asa ceva! Vedetele apeleaza la operatii estetice din snobism si pentru ca nu au pe ce sa-si cheltuiasca banii nejustificat de multi pe care ii castiga prestand aiureli si lucruri fara nici o valoare reala!

    • cafeauata spune:

      Pentru tine nu e tabu, dar pentru majoritatea este. Mai mult chiar, cei care au nevoie de asa ceva sunt determinati sa se simta jenati in societate.
      In mod clar nu se gandesc la sanatatea lor, „vedetele”! Poate voi apuca sa vad macar una ajunsa la 60 de ani, sunt curioasa ce va mai ramane din falosenia de acum.

  5. Rolling Ideas spune:

    Eu am aceeasi nelamurire, dar pana o dezleg, transmit ca Horthy o saluta pe Cora si ii ureaza 1 Mai la soare!

  6. Zina spune:

    Chestie de educație. În țările civilizate și în cercurile civilizate, proteza este de la sine înțeleasă pentru rolul social al unui zâmbet frumos, nu neapărat fiindcă omul nu are cu ce să mestece hrana. Indiferent de vârstă.

    • cafeauata spune:

      Asa este, Zina. Dar de educat nu are cine sa ne educe, iar sa ne autoeducam este taare greu! Mai simplu e sa-l barfim pe cel despre care stim ca are „dinti detasabili”!

  7. este incredibil! sa ajunga sa ia de la gura unui amarat niste medicamente care ii mai prelungesc existenta, asta mizera…

  8. cafeauata spune:

    Asta e lumea in care traim…

Lasă un răspuns

