Gatitul acasa

Niciodata gatitul nu a fost o mare placere pentru mine. Din copilarie n-am avut nicio curiozitate si, chiar daca-mi duceam veacul in bucatarie, nu s-a lipit nimic de mine. Cand m-am casatorit, nu aveam nici cea mai vaga idee despre ce si cum se amesteca in oala ca sa fie supa mancabila, toate au venit incetuc, cu norocul de a avea un sot rabdator. Din nu stiu ce considerente, Dumnezeu a decis ca eu sa devin „mare” sef de productie in domeniul… alimentatiei (oarecum) publice. De 14 ani tot invat, dar departe de mine de a face acasa ceea ce dau in lucru in bucataria de la serviciu. Si inca odata am noroc de un sot cat se poate de conservator in ce priveste mancarea. Cand au inceput sa apara emisiunile cu de-ale gatitului, ma uitam din curiozitate, fara a imita niciodata pe nimeni. Asta se intampla acum multi ani… Cum „s-au prins” ca au audienta, toate posurile (din tara sau din strainatate) o dau inainte cu gatitul. Sub forma de hobby, de concurs, de promovare a mancarurilor traditionale (romanii nu intra la aceasta categorie, noi suntem insetati dupa mancaruri de fite!), pentru adulti sau copii, toata lumea ne arata cum si ce sa gatim. Fug de emisiunile astea ca dracu de tamaie, mi-e destul cat fac retete si miros mancarea 10 ore pe zi! Si nu stiu, zau, daca un sot lihnit de foame prefera tot soiul de combinatii ciudate in farfurie sau o ciorba sanatoasa de fasole; devoreaza cu pofta o saltimbocca sau o friptura la tava? La ocazii cu totul speciale, probabil ca nu strica putin snobism, dar in viata reala, cea cu buget redus si facturi multe, cu probabilitatea ca firma de unde ne mancam painea (si asa nu prea alba) sa dea faliment, in aceasta viata cine mai are chef sa decoreze farfuria cu reductii, sa intinda sosul pe jumatate de farfurie si carnea sa fie pierduta undeva sub o plapuma de ruccola? Sa fim seriosi! Dar cine stie? Poate cand pensia imi va fi incarcate pe card si voi avea mintea odihnita, ma voi apuca si eu sa gatesc in „trend”…

Acest articol a fost publicat în Rautati de fiecare zi, Stari și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

24 de răspunsuri la Gatitul acasa

  1. domnuio spune:

    🙂 fost-am io din fragedă tinerețe învățat cu munca de la bucătărie ! Nevoia a fost mare s-o ajutăm pe mama și astfel am intrat în pâine și în roluri, primind o bună bază !
    Ce-am câștigat ?
    Știu ce greu e acolo și cât de ingrată poate fi munca la cratiță și mai știu să fac câte ceva.

    • cafeauata spune:

      Mama mereu imi spunea ca nevoia ma va invata dupa ce ma marit si asa a fost. Oricum, bucatareasa cu patalama nu m-as face veci, nu este platita munca asta pe cat merita. Doar cand le vad pe fetele din firma cate ore stau in picioare si cum hamalesc oalele si cratitele uriase ma ia cu durere de spate.

  2. fosile spune:

    Si crezi ca conservatorul de sot al tau va aprecia „trendurili” sau te va intreba: ” da noi mincam ceva astazi?”
    Cred ca esti mai potrivita pentru munca pe care o prestezi pentru ca nefiind o pasionata esti foarte atenta la reteta si la respectarea ei.Acasa sau la ocazii merg si artificiile, dar acolo unde sint hraniti mai multi trebuie sa manince toti bine si sa fie satui si multumiti.

    • cafeauata spune:

      Cine stie cum va fi? Poate ne vom comanda mancare de la o firma de catering si vom face pe raiosii ca nu e destul de calda sau e nesarata…
      Oamenii sunt ciudati la mancare. Spun ca vor mancare diversificata, dar orice alegeri ar avea de facut, prefera snitel si cartofi.

  3. Minnie spune:

    Draga mea „bucatareasa”! :)) Parca am fi surori! La noi face sotul meu mancare eu fiind pe post de „masina de spalt vase” sau „razatoare”! :)))))
    Am lipsit o perioada ptr ca tare am mai fost bolnava, acum trebuie sa se reprofileze sotul pe mancare de regim ptr mine, ptr diabet! Offffff………
    pupici

    • cafeauata spune:

      Razatoarea e sotul, eu mereu imi razalesc si degetele! De facut fac mancare, intr-un tarziu, pentru ca nu face altcineva, nu pentru ca mi-ar face foarte mare placere…
      Ma bucur sa te vad si sper din suflet ca esti mai bine, cu diabetul nu e de glumit! Se spune ca e boala urata si grea daca nu ai grija ce mananci, asa ca sotul tau trebuie sa se informeze serios!
      Te imbratisez cu drag, Minnie si ai grija de tine!

  4. Mihaela C.P. spune:

    Cred ca si cei care mai gatesc cate-o reteta cu nume sofisticat, o fac rar, pentru ca de baza ramane tot mancarea traditionala preparata de preferinta rapid si consitenta. Iar mie personal rucola nu mi-a placut niciodata, mi se pare ca miroase urat, nu spun cum , ca sa nu deranjez pe vreun iubitor al rucolei :).

    • cafeauata spune:

      Si unde pui ca avand gradina ai putea sa cultivi ruccola, te-ai imbogati!
      O ciorba de orice si o carnita prajita, e perfect. Chiar si o fasole batuta e sanatoasa, zic eu. Fitele le lasam pentru cei care vor sa iasa in evidenta.

  5. acuarele spune:

    Mie cand mi-e foame, mananc si nu mai uit la sosurile picurate artistic prin farfurie… 🙂 Asa ca te inteleg. Ma mai uit la emisiunile culinare. Rar, cand apuc, dar nu pentru retete, ci mai mult pentru ambianta.

    • cafeauata spune:

      La Master chef ma uit si eu pentru spectacol si sa ma minunez cati nestiutori sunt in concurs.
      Cand mi-e foame, paine unsa cu orice am la indemana, ce fite? Imi amintesc cand eram copil si-mi ungea mama o felie uriasa de paine de casa cu untura si punea rondele de ceapa peste. Eram cel mai mandru copil din spatele blocului!

  6. Zina spune:

    Draga mea Cafeluță, ai scris pe inima mea. Nici eu nu pun preț pe mini-bucatele din farfuriile spoite artistic cu diverse picături. Aia e mâncare de fudulie, de restaurant, de… nici eu nu știu cum să-i mai zic. Nu poți pune dinaintea bărbatului și copiilor așa ceva zi de zi. Nu cred că am în blogul cu rețete nici măcar o rețetă de acest fel. Știi care, ”În bucătărie la Zinnaida”. Noi încă mâncăm ca la mama acasă.

    Să ai zile frumoase, pupici ție și Colei ! Ea ce papă, pentru ea gătești sau iei de gata, la sac/plic ?

    • cafeauata spune:

      Domnisoara mananca bobite amestecate cu putina ciorba sau garnitura de la felul doi, cat sa-i schimbe gustul.
      Noi nu suntem pretentiosi, asa ca si la restaurant (extrem de rar ajungem!) alegem mancarea clasica, nu experimentam.
      Imbratisari, cu drag!

      • Zina spune:

        Și fetele noastre cam la fel, numai că noi fierbem special pentru ele orez cu legume, uneori punem și un pic de zeamă de la supă sau de la ciorbă sau sos de la felul doi și apoi bobițe.
        Te sărut, Cafeluță ! Și pe Cola ! 😀

  7. Alex spune:

    Foarte adevărat!Oricât ne-am încânta pe la diferite ocazii de „marafeturi” simandicoase, tot mâncarea „ca la mama acasă” este cea care ne mulţumeste cel mai mult.
    Recunosc că îmi place la bucătărie, iar în ultima vreme stau pe acolo mai mult, căci mă relaxează să pregătesc bunătăţi.

    Weekend frumos şi însorit! 🙂

    • cafeauata spune:

      Ai o sotie norocoasa, in acest caz!
      Numai cand ma gandesc de cate ori a pus cineva mana pe o felie de rulada pana a ajuns in farfurie, ma ia cu greta! Cred ca am o problema!
      Zile frumoase!

  8. Oana spune:

    ce simpatica esti, cafeluta… am citit si am zambit, eu nici nu stiu ce e aia..saltimbocca :))

    • cafeauata spune:

      Nici nu e important ce este, ci faptul ca la TV ne dam altceva decat suntem. Poporul asta a mancat mereu bine, nu inteleg ce-i cu fitele astea? Oricum si la restaurant romanul prefera un gratar adevarat cu garnitura de cartofi, nu o chestie pe care sa nu stie cu ce si cum sa o manance!
      Te pup!

  9. Mie imi place sa experimentez, recunosc, am bucatarit cu mama si dupa, traditional dar si inovativ, fara sa stiu de existenta emisiunilor astazi foarte in trend, dar sunt bune si ele la ceva: aranjarea in farfurie. Mie imi place sa mananc si cu ochii.

    • cafeauata spune:

      Daca iti place, foarte bine! In lume trebuie sa existe si astfel de oameni, altfel cine ar face minunatiile pe care le vedem (uneori chiar le consumam) in materie de arta culinara?
      Multumesc pentru vizita si pentru punctul de vedere!

  10. freshblog spune:

    Nici pentru mine, dar in viata exista momente, perioade cand e necesar sau altfel spus…nevoia te invata!

  11. ghemulet spune:

    Aici am noroc ca dragului meu ii place la nebunie sa gateasca asa ca,in afara de ciorbe,eu cam scap de cratita…Stiu sa gatesc dar nu pot sa ii fur placerea nu?!
    O duminica frumoasa draga mea..

    • cafeauata spune:

      Norocoasa de tine! Deseori as manca ceva, dar trebuie facut, asa ca, mai bine nu. Poate daca ar gati sotul meu, m-as fi facut o uriasa!
      Zile minunate, Ghemulet drag!

Lasă un răspuns

