Cirese

Am invatat ca fructele nu se mananca imediat dupa masa, adica pe post de desert. Nu are rost sa-mi scot caietul si sa explic pe larg de ce, nu cred ca intereseaza. „Stirea” m-a lasat indiferenta  pentru ca nu sunt (nu eram) o mare mancatoare de fructe. Dar… Am mai invatat cat de benefice sunt curele cu cirese. Si ne-am straduit (cu sotul impreuna) sa facem o cura de trei zile, asta insemnand ca in fiecare zi, obligatoriu pe stomacul gol, sa devoram jumatate de kilogram fiecare. El a ales sa faca asta seara, pe post de cina. Eu am avut cirese la micul dejun. Nu am simtit nimic deosebit dupa cele trei zile, dar nici nu trebuie, pentru ca nu am facut altceva decat i-am dat „doar” putina putere organismului. Ce pot sa spun, este ca a costat mai mult decat daca am fi inghitit niste suplimente de la farmacie. Cum nu sunt fanul vitaminelor cumparate sub aceasta forma, raman la convingerea ca ce putem lua din natura este mai bun si ca e tare important sa ajutam sistemul imunitar sa faca fata tuturor mizeriilor. Acum problema mea este ca am cumparat cirese, dar ma abtin pana dimineata. Greu.

Acest articol a fost publicat în Despre cursul de nutritie și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Cirese

  1. fosile spune:

    Si cît timp trebuie să faci o astfel de cură?
    În fiecare zi, pe tot parcursul perioadei tipului de fruct?
    Succes!

    • cafeauata spune:

      Cat te lasa buzunarul! Dar nu mai putin de trei zile pe saptamana. Sefa mea tine o cura de cirese goale, fara nimic altceva, timp de o saptamana, apoi pauza o saptamana si o ia de la inceput. Chestie si de posibilitati, la ce pret au frumoasele!

  2. racoltapetru6 spune:

    Probabil că cireșele de acolo sunt mai scumpe. La noi sunt cu 5 lei kg, din alea mari și cărnoase. Poate că au și ceva carne în ele, dar nu vreau să știu. 🙂

    • cafeauata spune:

      Carnea din cirese este proteina bio, Petru, asa ca e o foarte buna sursa de sanatate 🙂 .
      In Cluj inca ciresele adevarate se vand cu 16 lei 😦 . Esti un norocos!

  3. Poteci de dor spune:

    Bună orice cură cu.. natural. Eu le mănânc de plăcere, nu mă gândesc la beneficii. Cireşele şi caisele sunt fructele pe care le mănânc de drag. Ah, şi pepene. În rest, nu mă omor după fructe.

    • cafeauata spune:

      Cum am spus, nu am fost si nu sunt mancatoare de fructe, dar daca am invatat ceva, incerc sa pun in practica. Pacat ca sunt atat de scumpe, daca ne gandim ca nu trebuie sapate, udate, doar stranse. Bananele sunt de patru ori mai ieftine si cat drum fac pana la noi…

  4. Indicațiile diferă de la o perioadă de timp la alta. Înainte mâncam fructe după masă și ni se spunea de ce, azi le mâncăm înainte de masă având o altă explicare. La fel și cu exercițiile fizice; înainte erau recomandate dimineața pentru înviorare, acum nu, pentru că obosesc inima care abia intră în ritmul ei.Oricum fructele trebuie mâncate, în primul rând, pentru vitaminele lor.

    • cafeauata spune:

      Mi se pare mai logic sa mancam fructe pe stomacul gol, pentru ca am aflat ca odata ajunse in stomac, incep sa fermenteze. Iar daca stomacul este plin si de altele… In plus, daca stomacul este gol, nutrientii ajung mult mai usor in peretele stomacului si de acolo pe unde au ei treaba… Cu siguranta aportul lor de vitamine trebuie sa primeze.
      Cat despre exercitii… O plimbare de dimineata cu catelul face bine, nu oboseste inima, dar aeriseste plamanii si aduce zambetul pe buze.

  5. Mihaela C.P. spune:

    Si eu mananc fructe tot seara, dupa cateva ore distanta de masa de pranz. Si consider ca tot pe stomacul gol sunt.

    • cafeauata spune:

      Adica mananci sanatos, asa cum spun nutritionistii care trateaza natural orice afectiune!
      Stomacul este gol la 1-2 ore dupa o masa fara carne si la 4-5 ore daca ai mancat carne.

  6. Zina spune:

    De ce te-ai abține?… Cred că poți mânca fructe la orice oră, de dimineață până la ora 19.
    Eu mă ”energizez” cu iaurt amestecat cu frunze de pătrunjel. Și chiar funcționează!

    • cafeauata spune:

      Sigur ca putem manca fructe la orice ora, doar difera felul in care organismul asimileaza ce e mai bun.
      Te admir pentru energizantul tau, eu inca nu am avut „curaj” sa incerc frunzele de patrunjel. Dar stiu ca au cel mai mare continut de vitamina C (peste cel din citrice!). Poate va veni o zi…

  7. Cristian Stefan spune:

    Interesant, mie îmi plac foarte mult fructele, dar, încă nu am încercat să țin o astfel de cură care sigur are efecte benefice asupra organismului.

  8. Alex spune:

    Faină idee. O cunoștință de-a mea face vara cură de pepeni și nu mănâncă altceva, câteva zile, decât lubenițe! O adevărată purificare a organismului, mai ales a rinichilor!

Lasă un răspuns

