Diferente

Cand inca nu eram venita pe lumea asta, femeia avea o decenta pe care in zilele noastre o cautam fara sa o gasim prea des. Am o problema cu femeile insarcinate. Nu-mi face placere sa vad un buric de gravida pe strada. Sau o burta scoasa in evidenta de o bluzita scurta si niste colanti care stau sub abdomenul supradimensionat. Asa cum nu suport sa vad copii abia nascuti de cateva saptamani plimbati prin mall in marsupiu. In acel zgomot, in acel aer viciat. Dar „se poarta”.

Am cautat sa vad cam cu ce rochii se imbraca mama mea atunci cand era insarcinata. Eram sigura ca nu voi gasi reviste pline cu burti goale, rochii scurte sau infiorator de mulate. Femeile insarcinate erau frumoase mai ales pentru ca nu isi etalau ostentativ burtile.

Gravidute 1960

Acest articol a fost publicat în Rautati de fiecare zi și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Diferente

  1. Mirela spune:

    Cred că asta nu mai ține de educația primită acasă, cu siguranță mamele sau bunicile femeilor însărcinate de care zici (și care da, sunt multe) nu le-au îndemnat în direcția asta. E mai degrabă vorba de o indiferență generală, femeile, multe, însărcinate sau nu, și-au pierdut cochetăria care exista în deceniile trecute. Pur și simplu nu le mai pasă, iar vara asta se vede mult mai ușor.

    • cafeauata spune:

      Imi e ciuda ca „doamnele” nu mai sunt doamne. Imi amintesc cat respect aveam pentru cateva in copilarie, cum imi doream sa fiu asa cand voi creste. De la tinuta, pana la un simplu salut, totul era frumos la ele. Acum ce vad copiii?

  2. dyanaweb spune:

    Sunt de acord cu tine! Sa fii insarcinata este cea mai mare bucurie. Din pacate, femeile nu mai sunt cochete…

    • cafeauata spune:

      Cu siguranta bucuria era la fel de mare si atunci, doar ca stiau sa se bucure mai frumos. Acum, daca nu facem spectacol din orice, nu atragem atentia. Asa ca se straduiesc si femeile insarcinate sa fie bagate in seama. Ca imi zgarie mie retina, nu are importanta😦 .

  3. Nici mie nu-mi place să văd asta pe stradă. Dar vorba ta, dacă așa se poartă, cum să fim noi mai prejos? Mie nu îmi pasă de ce se poartă, mie îmi pasă de cum mă simt și cum îmi stă. Cred că e mult mai important.

  4. racoltapetru6 spune:

    E o consecință a luptei femeilor de a se putea expune în orice ipostază a sarcinii sau leuziei, fără să fie discriminate. Chiar să alăpteze în locuri publice. La vremuri noi, obiceiuri noi.

  5. Poteci de dor spune:

    Cred că e mai degrabă o încercare de aliniere… care duce la pierderea acelui ceva ce ne face unici. Nu ştiu, zic..

  6. Alex spune:

    Bine zis. Doamnele nu mai știu (și nu mai vor!) să fie doamne. Eleganța, cochetăria, gingășia, bunul gust – nu mai sunt demult superlative în viața femeii zilelor noastre. Sigur că sunt și excepții, care arată clar educația frumoasă. Dar în marea masă domnește, din păcate, prostul gust și vulgaritatea. O stare atât de specială, precum maternitatea, nu este ceva ostentativ, ci un adevărat eveniment din viața femeii. Și nu e vorba doar de aspectul vestimentar, ci și de modul de a fi, de gestică, maniere, etc.
    Numai bine și zile frumoase!🙂

    • cafeauata spune:

      Frumoasa descriere. Da’ cand vedem pe toate canalele, tot felul de vip-uri care isi propun sa devina, urmeaza sa devina sau au devenit de curand mamici… Lumea s-a intors pe dos, zau!
      Zile bune sa fie si pentru tine!

  7. Zina spune:

    Cochetăria fără decență, fără discreție, nu face nici două parale. Și e valabil nu doar pentru gravide…

    Zi minunată, dragă Tunde! ☺

  8. acuarele spune:

    Tine de educatia de-acasa, clar! Si de mostenirea genetica a fiecareia…

Lasă un răspuns

