Our Body – cu fotografii care ar putea soca

Am facut-o si pe asta: am fost la expozitia „Our Body”. La intrare am fost rugata sa nu fac fotografii si sa pun telefonul mobil pe silentios. Sunt ascultatoare, asa ca exact asa am facut. Drept urmare, fotografiile de aici sunt luate de pe google, fiind exact omuletii pe care i-am vazut. Intrarea nu este ieftina (54 lei), dar zic eu ca merita. E drept, ma asteptam sa vad lucruri mai dure, dar nimic nu a reusit sa ma faca sa-mi intorc privirea sau sa ies. Cred ca eram 4-5 persoane in toata expozitia, iar la plecare am dat nas in nas cu un grup de liceeni care intrau. Daca tin cont de cate biletele colorate sunt prinse pe panoul din ultima camera, spun ca succesul este la el acasa! Daca cineva isi aminteste (langa acele corpuri fiind) ca sunt cadavre sau ca acele parti componente prezentate profesionist sunt reale si au apartinut unor semeni, poate va avea un gol in stomac. Dar altfel, nu cred ca e cazul sa ne dam ochii peste cap, sa ne fie scarba sau orice altceva. Totul este perfect conservat, la un moment dat chiar ma intrebam cat este real si cat este plastic? Vizitatorii au la dispozitie multe panouri explicative, dar si studenti la medicina care raspund eventualelor intrebari. Cele mai mari curiozitati ale mele au fost vezica biliara si pancreasul. Le-am vazut si la locul lor, dar si separat. Sunt „frumoase” si ma gandesc cum niste chestii atat de mici pot sa faca atat de mult rau. Franta a interzis aceasta expozitie pentru tratament indecent al cadavrelor si a circulat o petitie si pe la noi in acest sens. Asadar, cateva poze luate de pe google:

images

Listener3Acest omulet are pe ici-pe colo oasele descoperite de piele si de muschi, tocmai pentru a vedea ce se ascunde sub „invelis”. M-au impresionat foarte tare unghiile, erau extrem de „normale”.

our-body-ed_4Asa arata un om vazut din spate.

our-body-ed_13Creier sanatos, creier afectat de un atac vascular cerebral.

our-body-ed_9

2013_03_20_2x_rsz2013_03_20_12x_rsz11752490_1464610567167167_8070118358456113499_nAcest biletel spune ca aceasta expozitie isi are sensul, nu? Cam atat.

Acest articol a fost publicat în Expozitii și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Our Body – cu fotografii care ar putea soca

  1. Poteci de dor spune:

    Mulţumesc! eu am zis că vin dacă ne aduci poze😀

  2. racoltapetru6 spune:

    Mă bucur că ai rezistat cu brio și-ți mulțumesc că ne-ai împărtășit câte ceva din ce ai văzut și ce ai simțit.🙂

  3. Alex spune:

    Am mai citit şi văzut pe net poze despre această expoziţie. Da, e vorba de corpul omenesc, dar nu mi-ar plăcea să-l văd în halul ăsta de…. „desfăcut” şi demontat. Îmi place mult mai mult viziunea de ansamblu şi…. plină de viaţă!🙂
    Mulţumesc pentru ocazia de a vedea… doar poze cu expoziţia. Căci altfel…. nici gând!
    Toate cele bune!🙂

    • cafeauata spune:

      M-a incantat ideea inca de la inceputul expozitiei in Cluj. Vezi tu, mie mai tare imi e „groaza” de oamenii care imi pot face rau decat de cei al caror suflet este de ceva vreme printre stele. Iar corpul… Este doar interesant cat de perfect se imbina toate.
      Zile frumoase!

  4. Zina spune:

    Da, e interesantă expoziția! Nu pot spune că m-au șocat imaginile, căci… nu uita că am studiat biologia! N-am făcut disecții pe cadavre, ca mediciniștii, dar în rest… am avut parte de toate: organe conservate ”la borcan”, organe ”proaspete” de animale, disecții pe limbrici, broaște, scoici etc.etc. Ce să mă mai înfioreze?!😀
    Mi-a plăcut ce a scris Ariana!

    Să ai zile frumoase, dragă Tünde!

    • cafeauata spune:

      Asa am considerat si eu aceasta expozitie: interesanta. Chiar la disectii nu stiu daca as rezista, dar la exponate de acest fel vad ca nu am taine.
      Imbratisari, draga Zina!

  5. acuarele spune:

    Nu e de mine, clar!!🙂

Lasă un răspuns

