Catel cu diabet

De cativa ani stiu ca diabetul poate sa fie o boala la fel de urata la catei, ca si la oameni. Ne-a murit un catel si din cauza aceasta. Cand am observat noi ca a slabit muuult si i-am facut analizele, pancreasul era deja compromis. Mai tarziu am realizat ca nu am fi putut sa-i oferim atentia necesara, chiar daca s-ar fi depistat diabetul mai repede. De ce? Pentru ca un catel tare drag noua sufera de aceasta boala de cinci ani! Inca este printre noi numai si numai pentru ca stapana a mers cu el zilnic la veterinar, pana au reusit sa stabileasca aproximativ doza de insulina necesara de doua ori pe zi. E complicat cu cateii, nu se poate lua o picatura de sange din deget, asa cum se face la oameni. Sangele se ia din ureche sau din vena, deci doar doctorul poate sa faca asta. Apoi, trebuie sa fie pe faza stapanul, daca e glicemia prea mare sau prea mica, daca se prabuseste catelul sau daca bea prea multa apa. Sunt momente in care prietena mea toarna din flaconul de glucoza in vas si catelul stie ca trebuie sa lipaie ca sa-i fie bine. Este stresant pentru ca oricand poate intra in coma diabetica, iar daca nu se iau masuri imediat, catelul moare. Sa nu mai spun de hrana speciala pentru catei bolnavi de diabet. Costa destul de mult! La noi in tara nu se gaseste insulina veterinara, asa ca o comanda din Ungaria. Iar temperatura (de frigider) la care trebuie tinute flacoanele este obligatorie. Cu programul nostru de servici, nicio sansa sa ingrijim un astfel de animalut. Acum ceva vreme, insa, am fost rugata sa fac eu insulina intr-una din zile. Am intepenit! Ea nu poate lasa insulina in seringa pentru ca se formeaza depuneri si e dificil sa agit in asa fel incat sa se omogenizeze perfect. In flacon e mai simplu. Mi-a povestit si mi-a  aratat prietena mea cat de simplu este, tot mi-a fost frica. Daca nu nimeresc doza? Chiar si jumatate de liniuta de seringa poate sa faca diferenta!  Dar poti sa refuzi o prietena, numai pentru ca ti-e frica? Eram unica varianta, asa ca… Am tras insulina in seringa, cu grija sa nu faca bula de aer, i-am pus mancarea catelului in vas si in timp ce manca, i-am facut injectia. Simplu, intr-adevar, pentru ca la cate injectii a primit, nu mai simte in zona aia durerea provocata de ac. Ce emotii am avut… A fost a doua injectie facuta in viata mea si prima care conteaza in asa masura! Am asteptat cu sufletul la gura pana seara cand a venit acasa prietena mea si m-a sunat sa-mi spuna ca e bine. De-acum, tot la doua saptamani, sambata si duminica voi fi responsabila cu intepatul. Inca mi-e frica sa nu pateasca ceva din cauza mea… Doamne ajuta!

Brituca

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la Catel cu diabet

  1. july spune:

    Imi pare rau, si curaj, ii faci un bine !

  2. Alex spune:

    Drăgălaşii de ei, ce de suferinţe îi încearcă şi pe ei, nu doar pe oameni… Şi nu ştiu ce să spună, atunci când suferă…

    • cafeauata spune:

      Din pacate, da. Multi catei pe care i-am cunoscut au murit de cancer! Ei nu spun nimic, sunt veseli pana aproape in ultima clipa. In plus, boala se agraveaza mult mai repede decat la noi.
      Zile vesele sa aveti, Alex!

  3. racoltapetru6 spune:

    Te felicit pentru îndemânare și curaj! Mult succes în continuare!

  4. fosile spune:

    Deci,daca am nevoie te pot chema la injectii?
    Asta inseama ca ar trebui sa-i facem,din cind in cind,niste analize la catelusa noastra?
    Felicitari pentru curaj, iar catelusei felicitari ca s-a lasat pe mina ta!

    • cafeauata spune:

      Mi-am dat greata, asa ca oricand, cu placere. Sper totusi sa nu fie nevoie! Biata catelusa nu are de ales, altfel cred ca ar fi preferat-o pe stapana. Important este sa fie rezolvata problema, iar atata timp cat primeste si de mancare si mai este si plimbata, ea e fericita!
      Si eu m-am gandit sa-i facem analize Colei, dar a ramas in stadiu de gand. Este bine macar la 2-3 ani sa vedem care-i situatia, pentru ca sunt si boli care se pot trata.

  5. Poteci de dor spune:

    Off… ce milă îmi e!
    P.S. ai un mail de la mine😉

  6. arakelian spune:

    la noi pisica a facut diabet.

  7. Zina spune:

    Vai, Cafeluță, ce m-ai întristat… Da-mi pare bine că ai fost o prietenă bună, ți-ai dominat emoțiile și i-ai ajutat și pe cățel și pe stăpână.
    Sănătate tuturor !

  8. Naica spune:

    Sanatate multa Colei si curaj Cafelutei !

  9. Ionut spune:

    Felicitari ! Aceste animalute chiar merita tot efortul depus. Iti doresc multa sanatate si putere.

  10. Lucian spune:

    Catelul meu 18 ani , de trei ani bolnav de diabet, mixtard dimineață , lantus seara, mâncare de la royal special diabetic , azi 13 – 10 -2016 , a murit .

    • cafeauata spune:

      Imi pare tare rau pentru pierdere ta😦 . Am pierdut 3 catei si stiu ca este cumplit.
      Catelusa din povestea mea a murit si ea intre timp, dupa 7 ani de insulina si hrana speciala. Diabetul este o boala urata, atat pentru oameni cat si pentru animale.
      Mult bine iti doresc!

  11. Lucian spune:

    Pot ajuta cu sfaturi pentru părinți de de catei diabetici 0726939497

Lasă un răspuns

