Durere si neputinta

Telefonul imi devine tot mai mare dusman, imi este din ce in ce mai greu sa sun si sa spun „Alo, sunt eu”. Pentru ca ea, prietena mea care a trecut destul de bine de accidentul vascular, are un cancer in stadiul trei. Si ea stie, chiar m-a sunat la sfarsitul cumplitei zile in care a aflat. Simplu, cuvintele au curs egale: „Am cancer”. Am spus doar ca „probabil esti suspecta, dar asta nu inseamna mare lucru. Se vor mai face investigatii si poate rezultatul va fi altul”. Dar ea mi-a oprit logoreea, a insistat ca nu, stie ca-l are. Ce sa mai spun? Stadiul trei este unul avansat, asteapta sa fie loc pentru inceperea unei cure de radioterapie. Asteapta sa fie loc… Intre timp, durerile devin tot mai mari, in spital i se administreaza doar algocalmin, iar ea mai fenteaza cumplita senzatie cu medicamente cumparate. Pot eu sa fac ceva? Sa fiu alaturi de ea, macar uneori, chiar daca imi este greu. Acest greu este nimic in comparatie cu al ei. Senzatia asta de neputinta, ma termina. Durerile prin care trece, nu i le pot lua, dar pot sa-i mai aud vocea… Inca pot sa o sun, sa spun „Alo, sunt eu”.

Acest articol a fost publicat în OAMENI tare dragi mie, Stari și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

32 de răspunsuri la Durere si neputinta

  1. luciastroila spune:

    Of, Doamne! Cum se poate atâta suferinţă?
    Să-i dea Dumnezeu sănptate, că nu ştiu ce să mai zic! S-o putea face o minune şi pentru ea. TREBUIE s-o suni şi s-o încurajezi. E cumplit să te simţi singur într-o astfel de situaţie.😦 Şi ţie să-ţi dea Dumnezeu putere, draga mea. O să mă rog pentru voi.

    • cafeauata spune:

      Multumesc, Lucia. Si din partea ei iti multumesc. Sunt convinsa ca ti-ar fi draga si tie!
      Si eu ma intreb la fel. Cum se poate? Pentru un singur om, cat o fetita de 15 ani, e prea mult! Evident ca o sun, chiar daca ma doare vocea ei tot mai stinsa. Stiu ca se bucura, stiu ca asteapta, stiu ca doar asta i-a mai ramas, cel putin la cum arata acum situatia. Maine vom merge sa o pupam si sa o rasfatam cum stim noi mai bine, am reusit sa-i trezesc amintirea despre crema de zahar ars si ii voi face o bucurie!
      Zile frumoase si sanatate multa, draga mea!

      • luciastroila spune:

        Să o ajute Dumnezeu să treacă cu bine şi peste asta. Nu m-aş fi aşteptat la o asemenea lovitură, sincer. Dar asta-i viaţa.
        Multă sănătate şi putere multă şi vouă! Vă îmbrăţişez.

        • cafeauata spune:

          Nici noi si nici ea, cu siguranta. Asa cum spui, asta-i viata. Urata, zic eu, sau prea des urata si prea rar frumoasa.
          Multumiri pentru ca ne esti alaturi.

  2. july spune:

    Ii poti spune ca atitudinea pozitiva este 50% din tratament . Sanatate multa !

    • cafeauata spune:

      Stie! Si mai ales, fiica ei este de aceasta parere. Este unul dintre motivele pentru care nu o transfera la oncologie, ci o lasa intr-un spital „normal”, cel putin cat se poate. Si noi ne punem masca de oameni optimisti cand intram la ea.
      Multumiri, July. Doamne ajuta!

  3. fosile spune:

    Cuvintele isi pierd valoarea si sensul.Doar sunetul lor ne mai ajuta cu un zimbet, dincolo de durere.

    • cafeauata spune:

      Chiar nu stiu ce sa-i spun, iar din acest motiv vorbesc vrute si nevrute cand sunt cu ea. Dincolo de durerea ei fizica, acuta, urata, este durerea din mine. Incercam sa zambim, incercam sa credem ca vor mai fi primaveri in care sa ne fim alaturi…

  4. Poteci de dor spune:

    Doamne! Multă putere şi sănătate!

    • cafeauata spune:

      Multumesc mult!
      Cu sanatatea ei cred ca e mai greu, Potecuta. Doar la capitolul putere mai putem face ceva. Chiar asa, de ce nu se gaseste putere de a zambi la fiola?

  5. Am citit si mi s-a strans stomacul instant. Stiu cum e sa primesti astfel de telefoane. Am primit si eu unul acum 1 an. Ii doresc multa sanatate iar tie multa putere…puterea de a sta langa ea si de a o incuraja.

    • cafeauata spune:

      Multumesc frumos!
      Iata cum telefonul poate sa fie dusmanul nostru… Dezavantajul civilizatiei, dar (in acelasi timp) si avantajul de a putea auzi vocea, chiar daca nu mereu putem sa fim langa persoana draga.

  6. racoltapetru6 spune:

    Fii alături de ea și dă-i speranțe! Eu sunt alături de tine și îți doresc să crezi în însănătoșire!

  7. yousef59 spune:

    Pentru bolnavul care stie ca e bolnav cred ca ar trebui sa i se spuna ca prietenii,cei dragi ,se roaga fiebinte pentru insanatosire.E ca o dovada de iubire si de multe ori rugaciunea si iubirea fac minuni.E tare grea situatia ,si cuvintele …
    Doamne ajuta!

    • cafeauata spune:

      Ne rugam, fireste, dar niciodata nu am discutat despre convingerile ei religioase. Nu aminteste niciodata despre asta, asa ca ne abtinem si noi. Chiar de o minune are nevoie, dar stiu eu? Deocamdata ne bucuram ca o avem, cu toate ca ea are momente in care vrea sa renunte…
      Doamne ajuta!

  8. Naica spune:

    Sa ne rugam lui Dumnezeu,in marea lui bunatate sa o ajute !Putere si iubire pentru voi,cei apropiati .

    • cafeauata spune:

      Multumesc, Naica. Sa o ajute Dumnezeu sa treaca si peste asta, dupa toate cate le-a indurat in viata. Chiar i-am spus ca i-as dona un pic de sanatate, asa, ca o transfuzie. A zambit…

  9. Mirela spune:

    Ar putea incerca terapie cu LAMAIE SI BICARBONAT. Gasesti multe detalii despre aceasta terapie pe internet. Asta pana nu incepe chimioterapia. Ii doresc multa sanatate.

    • cafeauata spune:

      Multumesc, Mirela.
      Cea care hotataste cand, unde si ce se intampla, este fiica ei. Nu putem decat sa-i sugeram una – alta, dar se pare ca starea prietenei mele este prea grava pentru a incerca terapii alternative. Din pacate sperantele sunt in medici, in „apucarea” unui loc la tratament.

      • Mirela spune:

        Tocmai asta era ideea. Un tratament chimio o sa o doboare din prima, pe cand tratamentul cu bicarbonat este posibil sa o vindece. Si nu, sperantele nu stau in „apucarea” unui loc la tratament ci in Bunul Dumnezeu. Totdeauna exista o alternativa care sa-i ofere altceva. Chimioterapia nu face altceva decat sa distruga si ce mai este bun in organism. Incearca sa o convingi pe fiica ei de acest lucru.

        • cafeauata spune:

          Eu personal iti dau dreptate. Eu personal cred in Dumnezeu si stiu ca este cu mine in fiecare clipa. Eu personal as face altfel, as fi facut altfel decat fiica ei inca de acum multi ani. Dar nu pot schimba gandirea nimanui, din pacate nu sunt suficient de puternica…
          Multumesc, Mirela.

        • Mirela spune:

          In orice caz, ii doresc multa sanatate si tie multa putere sa treci peste aceasta grea incercare. Prin tot ceea ce faci si ce spui dovedesti o PRIETENIE ADEVARATA, care in zilele noastre este foarte rara. Pentru aceasta si pentru tot ceea ce faci te admir si inca o data iti doresc multa putere.

    • cafeauata spune:

      Multumiri, Mirela! De-acum… ne lasam in mainile lui Dumnezeu!

  10. Zina spune:

    Îmi pare nespus de rău pentru suferințele prietenei tale, dar și pentru durerea din sufletul tău. Știu că e foarte greu să-i încurajezi pe cei care au această cumplită boală. Nu rămâne decât să-i faci mici plăceri (cum este crema de zahăr ars de care pomeneai) și să abordezi o mină optimistă – adică exact ceea ce ai făcut.
    Multă sănătate și curaj !

    • cafeauata spune:

      Multumim, Zina!
      Din pacate nu sunt multe sansele de insanatosire, chiar si sansa la tratament pare sa fie redusa din motive de „aglomeratie”. Nu voi putea intelege niciodata cum aceasta omenire nemaipomenit de inteligenta nu reuseste sa gaseasca o solutie in astfel de cazuri. Si sunt tot mai multi cei care cad prada nenorocitului de cancer! Chiar daca ajunge sa inceapa sedintele de radioterapie, acestea vor lasa urme, va fi grea si recuperarea, pot sa apara nenumarate complicatii. Urat, greu si totusi se intampla cu milioane de oameni…
      Imbratisari!

  11. Bursucel spune:

    Nici n-aș ști ce să spun… e greu să ai sufletul împovărat de tristețe și să fii obligat să n-o arăți. Păstrează-ți zâmbetul pentru prietena ta – îi va fi de mare ajutor în momentele grele prin care trece…

    • cafeauata spune:

      Este a treia din „gasca” care trece prin asta, dar singura pe care o vedem des, singura care in ultimii 10 ani a stat intr-un centru pentru bolnavi (fara sa fie bolnava).
      Imi este atat de draga…

  12. Alex spune:

    Of, ce păcat! Viaţa ne oferă şi astfel de situaţii, dar cel mai greu este de aceia care trec efectiv prin aceste suferinţe cumplite. Dumnezeu să-i de putere şi alinare, să poată duce aceste încercări! Ferice că nu e singură şi că are alătri oameni dragi!🙂

  13. acuarele spune:

    Imi pare nespus de rau! Atata cat poti ii vei fi alaturi, stiu!… Multa iubire din partea celor dragi, acesta e primul medicament de care avem nevoie cand suntem in suflerinta! Si vitamina C am citit ca face bine, administrata intensiv…

Lasă un răspuns

