Camionul

Exista un domeniu de activitate la care as interzice reclama de orice fel, exista un loc de munca unde nu as lucra nici daca as fi nevoita sa culeg musetel si sa traiesc din asta. Ma refer la un abator de animale. Azi dimineata, in drum spre servici, am dat nas in nas cu un camion foarte frumos „imbracat” in reclame la mezeluri, iar cu litere cat casa, rosii ca sangele, scria ABATOR. Poate sa para deplasat, dar mi s-a facut rau, un rau fizic, picioarele aveau tendinta sa ingenuncheze, a iertare… De ce a ucide este o mandrie? Doar pentru ca este o afacere cu multe zerouri la cifra de beneficii? O facem pentru supravietuire, OK, dar nu cred ca exista om normal caruia sa-i tresalte sufletul de bucurie si viata sa i se para brusc mai frumoasa atunci cand citeste cuvantul abator. Stim ca exista, la fel cum exista atatea alte lucruri la care refuzam sa ne gandim, dar de ce sa-mi aminteasca un patron cretin (sau directorul lui de marketing) ca el ucide animale? Lasati-ne sa ne facem ca nu stim unde si mai ales cum sunt sacrificate!

 

 

 

Acest articol a fost publicat în Stari și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Camionul

  1. racoltapetru6 spune:

    Am un vecin care-i măcelar și are la fereastră o reclamă în cu aceasta. Vine perioada în care va tăia porcii gospodarilor cu plăcere și rapiditate, iar lumea vine să-i admire îndemânarea și să-i guste specialitățile. Așadar, sunt mulți oameni care-s stimulați când aud de sacrificiile animalelor.

    • cafeauata spune:

      Sa le stea in gat, Petru! Nu ma voi obisnui niciodata cu nebunia asta. Imi amintesc de perioada de sacrificare a mielor si mi se face frig. Daca vad carnea in galantare, n-am nimic, dar sa nu aud si sa nu vad cand le ia gatul…

  2. july spune:

    Cineva trebuie sa faca si meseria asta, dar vorba ta, mai bine culeg musetel .

  3. fosile spune:

    Daca si la pompele funebre se face reclama, cum sa nu-si faca macelarii?
    Esti tu mai sensibiloasa.Da ignore la vazutul reclamelor.

  4. Cafeluță, și reclamele, ca orice pe lumea asta, se fac cu har și inspirație sau fără. Ăștia au făcut-o fără. Nu sunt singurii, fac și alții, cu pretenții mult mai mari. Într-o reclamă pentru hrana vegetariană, vestitul Paul McCartney vorbește despre beneficiile acesteia, pe fundalul unei imagini în care sunt măcelăriți puii în ferme. Nu e un argument pentru hrana vegetariană, am detestat și hrana asta și pe faimosul interpret pentru imaginile acelea. Nu știu cum aș putea să fac să postez reclama aia aici, dar poate e mai bine să nu o vadă toată lumea.

    • cafeauata spune:

      Ce bine ca n-am vazut reclama cu pricina! Oricum, nu eram o fana McCartney, iar acum nici atat. Sa faca reclama, Zina, la produsele care rezulta, dar nu la acel loc cumplit! Orice abator este un Auschwitz pentru animale si se mai trezeste cate o sensibiloasa ca mine…

  5. arakelian spune:

    cata timp nu suntem 50% +1 vegetarieni, atunci sa acceptam ca exista abator, chiar daca nu suntem de acord . Iar reclama e sufletul comertului, da? Eu in copilarie am asistat la taiat de porci, am taiat gaini, si jupuit si iepuri. Nu e munca usoara.

    P.S. pe vremea copilariei mele, sa ai cutite si pricepere si rapiditate sa macelaresti un porc afara, la – ceva gr, sa stii sa tai vitelul fara niciun sunet si miros, in spatele casei, sa transezi sa fie propritarul multumit dar si fimeia, apai asta era meserie trainica. Daca ma gandesc bine, si astazi pt un tanar in zona rurala poate fi o meserie buna de intretinut familia.

    • cafeauata spune:

      Nu am spus ca e usoara munca, intamplator si ai mei taiau porci, deci stiu. Dar, cand (in clasa a patra fiind) am vazut porcul viu, tras la injunghiere si am auzit acele urlete disperate, greu am mers acasa dupa orele de scoala. Am fost atat de afectata, incat acela a fost ultimul porc sacrificat. Dupa aceea, mama cumpara carne si mate si facea doar carnati. Eh, ce sa faca si ea, daca avea o fata atat de sensibila?

      • arakelian spune:

        aveam 16 ani cand l-au taiat pe Slash. Vitelul avea o problema medicala si nu mai crestea (la ‘autopsia’ macelarului, a spus ca are stomacul malformat, si mic, si de aceea s-a oprit din crestere). 10 ani nu am mai mancat carne de vita. Mi-a trecut cand mi-am dat seama ca era ipocrizie sa accept ca alte vaci sunt sacrificate si mancate, iar eu fac pe puritana :))
        La 18 ani am jumulit o gasca -2 ore. Am spus ca devin vegetariana. Prefer sa jumulesc gaini, cocosi, merge mult mai repde, in nici 1 ora termin cu parlire.

        Pana la 26 ani am fost 99% vegetariana (consumam lactate, dar si peste de 2-3 ori pe an). Dar daca as fi flamanda si nu as avea de ales, as pune inca o data mana pe topor si taia o gaina. Ca foamea si supravietuirea e mai mare decat ratiunea :))

        • cafeauata spune:

          Din fericire nu ma pot lauda cu astfel de experiente. Nu-mi pot imagina sa asist la injunghierea unui vitel, de exemplu. Oricat de bolnav ar spune veterinarul ca este. Dupa ce este sacrificat n-am treaba, pot sa mananc fara sa-mi stea in gat, cu conditia sa nu-mi amintesc clipa in care…
          Acum spun ca mai bine as manca radacini, decat sa iau gatul unui animal ca sa-l mananc, dar nu se stie niciodata. Poate instinctul de supravietuire ar fi mai puternic.

  6. Mihaela C.P. spune:

    Eu cred ca multi nici nu observa cuvantul ”abator” si nici nu au timp in graba in care traim si cu care ne miscam dintr-un loc in altul , sa se gandeasca la semnificatia lui. Nu mancam carne ca sa supravietuim, ci pentru ca ne place gustul si mirosul carnii preparate.

    • cafeauata spune:

      Adica, reclama aceea nu-si atinge scopul? Nasol, daca ne gandim cat costa „imbracarea” unui camion! Se pare ca am cel putin un ochi format pentru tot felul de chestii referitoare la „civilizatia” in care traim si la cum ne batem joc de orice e mai slab decat noi. Adevarul este ca fara sa fiu vegetariana, pot spune ca as supravietui fara carne, dar multi cred ca bietele animale doar pentru asta au fost lasate pe pamant, sa le ucidem si sa le mancam. In special la ei m-am gandit cand am spus de supravietuire datorita produselor din carne.

Lasă un răspuns

