Poate gresesc

Ma intreb (in rautatea mea si invidioasa cum sunt, dar fara sa judec), cat de irosponsabili sunt parintii care platesc un chef de majorat cu 2.000 de lei, plus bautura (cel putin inca pe atat!) ? E drept, o singura data in viata implineste odrasla 18 ani, dar nu e prea mult? Ce sa inteleaga acel copil? Ce cred eu, nu are importanta! Totusi… Ceva ma face sa cred ca va fi un arogant, inca unul dintre cei care vor fi convinsi ca li se cuvin vietile celor din jur, ca banul este singurul care conteaza. Bietul de el, nu are nicio vina… Asa e la moda, iar eu nu sunt moderna, la faza asta!

Sa aveti zile frumoase!

cafea

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

30 de răspunsuri la Poate gresesc

  1. july spune:

    Zic, din ce stiu de la fiica-mea, ca 2.000 de lei sunt prea putini . Nu ajung sa inchiriezi un club sau cateva mese . La ultimul majorat la care a fost, sarbatorita a primit un Mercedes si o plimbare in Dubai . :))) Chestia frumoasa a fost cand mama sarbatoritei a intrebat-o pe Maria intr-o pauza unde si-a aniversat ea majoratul si ce a primit . Sa stii ca mama era chiar trista ca fiica ei a dorit o asemenea aniversare . A zis ca este snoaba si superficiala, dar tot i-a facut pe plac .

    • cafeauata spune:

      Pentru mine suma este uriasa, probabil si pentru ca nu am copii si nu stiu ce si cum „se poarta”. Si eu am vrut multe la viata mea, dar de cele mai multe ori raspunsul imi taia dorintele si nu ma dadeam cu fundul de pamant, poate doar incercam un santaj mic. Uneori parintii sunt cei care-i „strica” pe copii, de dragul „imaginii”, alteori se pare ca tinerii ii „strica” pe parinti. Eu zic ca niciuna din situatii nu este OK.

      • july spune:

        Este anormal ceea ce se intampla, si unii adolescenti realizeaza ca nu este normal sa cheltuiesti atatia bani pentru o zi care ar trebui sa sarbatoreasca trecerea la o varsta ce-i face responsabili de actiunile lor .

  2. fosile spune:

    Pe vremuri se organiza un cadru festiv la scoala, iar acasa faceam noi intre prieteni, un chef.Nu altfel decit alte chefuri.
    Mi se pare nu stiu cum sa faci valuri atit de mari, cu spume, baloane,mercedesuri si mii de lei cheltuiti.De ce nu-i lasa pe tineri sa-si sarbatoreasca singuri virsta, sa-si dea seama singuri ca de-acum sint responsabili.
    Oi fi eu mai invechit, dar consider ca parintii gresesc.Indiferent ce motiveaza asta, e gresit.

    • cafeauata spune:

      Pentru ca nu sunt parinte, ma gandesc ca poate sunt rea si invidioasa… Din aceasta pozitie, spun ca eu n-as face asa.
      Parca atunci cand eu am implinit 18 ani, nu s-a dat atata importanta. Sau poate doar pentru ca ai mei nu aveau bani multi? Ce-i sigur, e faptul ca daca n-am intrat la facultate, la 18 ani si doua luni m-am angajat si am lucrat in patru ture. Atunci am inceput sa inteleg ce inseamna „asteapta pana la salar”.

      • simf spune:

        eu cred ca esti doar echilibrata. cu aceiasi bani poate proaspatul major sa plece intr-o excursie prin europa sau sa se serbeze cu gasca mai multe zile intr-o cabana unde sa fie doar ei. suma mi se pare mare atata vreme cat sarbatoritul nu a reusit vreodata s-o produca el, prin forte proprii.

        • cafeauata spune:

          Poate tocmai faptul ca vad lucrurile doar din exterior ma face sa gandesc asa. Spun „poate” pentru ca sunt cateva chestii pe care le tin atat de bine minte din educatia pe care am primit-o, incat inclin sa cred ca la fel as gandi si daca aveam urmasi.
          Multumesc pentru trecere si pentru comentariu, Simf!

  3. ghemulet spune:

    Nu stiu ce sa zic…Nu am avut un chef de atatia bani desi buget a fost poate si de mai mult…insa am ales sa fac altceva cu banii(scoala de soferi) pe atunci….Insa nu cred ca vor deveni aroganti si nici snobi copii…ei sunt fie ca au sau nu bani,fie ca isi fac majorat scump sau nu…Asta o vad in jur…cunosc copii de 18-19-20 de ani care nici nu invata.nici nu muncesc…sunt si aroganti si nici nu au posibilitati materiale stralucite…lor sunt sigura ca nu le-au facut parintii majorat de 2000 de lei…atunci de ce sunt asa?Cunosc si copii studiosi ,cu posibilitati bune si foarte bune materiale,care obtin burse de studiu afara,care sunt extrem de cuminti si sarguinciosi..
    Exemplele din jurul nostru sunt care mai de care mai variate….si nu este vorba de ce le ofera parintii sau nu…ci doar de buna crestere……sau nu

  4. Mihaela C.P. spune:

    Asa e moda acum la majorat. Dar in paharul ala, cu ce ne imbii , ca tare bine arata :)?

    • cafeauata spune:

      Si moda o face cine? Si cui ajuta? Cati copii raman cu frustrari pentru ca ei n-au avut un majorat „tare”?
      In sonda aia, a fost un soi de cafea, cu frisca, cu sos caramel peste, o nebunie. Eu nu sunt pe spate la chestii de acest fel, dar chiar a fost gustos!

  5. acuarele spune:

    Uf, da, copiii ar trebui sa fie constienti de valoarea banului! Mie personal nu imi plac petrecerile la local, nici Mariei vad ca nu ii plac, prefera atmosfera de acasa, totusi majoritatea copiilor merg pe moda asta. E mai comod pentru parinti, nu mai e nici un deranj acasa… Dar de ce atatea surle si trambite?!? Eu mi-amintesc de majoratul meu in familie, ce frumos a fost, cu ai mei alaturi si cu doua prietene bune, atat! Si de-aia n-am murit si mi-e foarte bine azi.

    • cafeauata spune:

      Daca stau sa ma gandesc, cunosc si maturi care nu cunosc valoarea banului, ce sa mai asteptam de la tineret? Dar, sa dai mancare si bautura pentru 70 de indivizi, mi se pare exagerat. Lucrand in domeniu, acum cred ca mancarea de restaurant este scumpa, aratoasa, speciala, dar nu mai buna decat cea facuta acasa.

  6. racoltapetru6 spune:

    Bună dimineața și bine te-am găsit!🙂

  7. Unii vor astepta mereu. Sa li se dea, sa li se faca, sa li se puna pe tava. Pentru ca asta au invatat de la copilaria si adolescenta lor: ei sa ceara, altii sa le „puna in opera” solicitarile. Si cum la barza chioara ii face Doamne-Doamne cuib…:D
    Altii, ajunsi la momentul autofinantarii, vor deveni brusc chibzuiti, inventivi, si mult mai atenti la costuri, regretand in taina boieria de pe vremea cand finantatorii erau ai batrani .
    Si vor mai fi altii etern nemultumiti. Pentru ca niciodata realitatea nu se va inalta la nivelul asteptarile lor .

    • cafeauata spune:

      Elegant si adevarat, Balaura! Cred ca (in general) ei, cei tineri „cu mot” au de pierdut, pentru ca „trezirea” nu e placuta, iar parintii nu traiesc o vesnicie… Daca nu se dovedesc a fi cu picioarele pe pamant, nu le va fi usor. Si-atunci, s-ar putea sa auzim reprosuri…

  8. Bursucel spune:

    Pe undeva ai dreptate – e posibil ca avantajul ăsta al fastului plătit de părinți să nu fie musai benefic. Dar totul depinde în ultimă instanță de cât de realist e copilul. Că-i tristă perspectiva odraslei care și-a așezat pe nas ochelarii de cal…

    • cafeauata spune:

      Ma gandesc ca eu eram un copil la 18 ani, iar tinerii de azi sunt atat de maturi la varsta asta… Daca stiu sa foloseasca aceasta maturizare precoce in avantajul lor, le va fi bine, cred. Din pacate, cunosc oameni care dupa ce „au tocat” tot ce au agonisit parintii, au ramas pe drumuri. La fel, sunt si oameni care, prin munca s-au ridicat mult peste conditiile oferite de parinti. In final, fiecare devine om matur si trebuie sa ia hotarari in nume propriu. Iar daca nu e in stare sa vada mai departe de „mama si tata”, are nevoie de muuult noroc.

  9. Trebuie să vezi lucrurile din mai multe perspective. Mulți părinți nu au încotro și fac ce vor odoarele, iar alea vor fiindcă au făcut și alții și cum să nu fie și ele în rândul lumii ?! Sunt învățați de mici de tot cu competiția pe criteriul avuției vizibile, dacă se poate chiar orbitoare. Deci părinții sunt, până la urmă, victimele modului în care și-au crescut odraslele.

    • cafeauata spune:

      Poate sa fie si asta un punct de vedere, dar ma intreb pana cand oamenii se vor lasa condusi de „ce zice lumea daca…?” sau „sa nu fim noi mai prejos decat…”. In fond, lumea este asa cum o facem noi, nu? Si prin „noi” inteleg fiecare individ cu coloana vertebrala si cu gandire sanatoasa. Pentru ca sper ca acestia sunt mai multi. Dar daca predomina „ceilalti”, atunci (cred ca) suntem pe un drum care nu duce spre nimic bun.
      Sa ai zile frumoase, te imbratisez cu drag si pup fetele!

  10. Alex spune:

    O situaţie tot mai des întâlnită în ultima vreme. Snobismul şi gogomănia unor părinţi întrece orice imaginaţie. Şi uite aşa, cu bani mulţi şi răsfăţ fără limite, creează adevăraţi monştri, plini de pretenţii egoiste şi care nu vor fi în stare niciodată să răsplătească părinţilor eforturile făcute… Atunci vor fi multe (şi tardive) regrete…

    • cafeauata spune:

      Poate ca nu chiar toti rasfatatii astia vor fi monstri, dar majoritatea, cu siguranta ca nu vor respecta nimic (sau vor respecta prea putin) in aceasta viata. E greu sa revenim la gandirea de om adevarat, iubitor de frumos si (mai ales) sa revenim la principala indatorire a parintilor. Aceea de a-si educa urmasii in asa fel incat sa nu creada niciodata ca li se cuvine orice, cu orice sacrificii (sau chiar fara). Poate gresesc, dar cred ca daca fiecare parinte si-ar aminti cum a fost educat de parintii lui, ar fi mai usor…
      Zile frumoase, Alex!

  11. arakelian spune:

    Eu cred ca e deplasat sa comparam cu ce era pe vremea noastra. Pe vremea mea, maica, dupa majorat am mers la prajit si muls vaca🙂 si invatat la capatul randului de facultate😀, ca asa facea toata famelia. Daca in familia respectiva exista venituri mari, si tatal cheltuie de ex. 2000 lei pt 2 sticle de wisky cu nasul si verii, atunci li se pare normal sa dea si pt un majorat la copil, niste faraNumarFaraNumar. Am mai auzit cadouri de aniversari il liceu: posete … Vulton, cred ca se numeste firma =150 euro, sau haine de 200 euro, masini, dar si adulti cu telefoane de 500 euro etc. – de aici pana la 2000 lei pt o petrecere, nu mai e asa de mult, ca doar o data in viata face copilul majoratul😀.
    Asta nu inseamna ca parintele e dus, copilul razgaiat si de bani gata si va fura/da in cap etc.
    .
    Incerc sa nu ma uit in cosul altuia la supermarket, sa scap de educatia comunista a parintilor ce mureau de grija fundului altora, si ne doreau la fel ca si copilul vecinului secretar de partid, ca daca eram altfel ma scotea la careu iau, si imi urmez normalitatea mea: imi bugetez lunar venitul: INPUT > OUTPUT. Sper sa sadesc asta si copilului.

    • arakelian spune:

      erata: invatat la capatul randului de porumb ce l-am terminat de prashit, da?

    • Nu ma intereseaza cine, cat, cum si in ce directie, pana nu e vorba de banutul meu. Dar cand vad cum se duc toti banii tarii in conturile nesimtitilor, nu pot sa nu trag cu ochiul si sa-mi dau cu parerea! Nu sunt bani decat intr-o directie: spre cei care stiu sa fure, sa minta, sa fie smecheri. Exceptiile intaresc regula, evident! Si – asa cum am spus – poate gresesc…

  12. yousef59 spune:

    Si eu care i-am facut fiicei mele doar o prajitura si sucuri…na,pe aici majoratul nu e ceva asa de important.Mi se pare exagerat, dar e doar punctul meu de vedere.

Lasă un răspuns

