Cu pungile in buzunar

Intr-o dulce plimbare, care saptamana asta a cam fost de pranz, nu de dimineata, trec prin fata unor case. Cola isi facuse treburile, acum doar facea inventar la fiecare fir de praf. Aud o voce ca striga „doamna! doamna!”, ma intorc si vad o femeie batrana, cu ochelari pe nas, care ma roaga sa ma duc la ea. M-am gandit ca poate are nevoie de ceva, sa o ajut in ceva fel, asa ca am facut cativa pasi grabiti, iar Cola era bucuroasa ca va socializa, asa ca n-a fost nevoie sa trag de lesa. De fapt, doamna m-a chemat sa ma roage frumos sa adun cand catelul face mizerie la poarta ei, pentru ca s-a saturat sa tot mature rahatul lasat de altii. Mare lucru ca m-a rugat frumos. Ei sa fie! Cu buzunarul meu vesnic plin de pungi pentru adunat, se leaga de mine? I-am aratat colectia pe care o am cu mine si i-am explicat ca nu e corect ca eu, care mereu adun mizeria facuta de cainele meu, sa ajung intr-o astfel de ipostaza. Nu si-a cerut scuze, probabil nici nu m-a crezut la ce folosesc eu pungile.

Suntem din ce in ce mai ciudati. Oameni care isi plimba cainele si nu aduna mizeria facuta si, oameni care acuza doar pentru ca te vad cu un caine. Incepand cu urmatoarea iesire, voi plimba punga plina pana ajung acasa, sa am dovada palpabila ca sunt un bun cetatean!

Acest articol a fost publicat în Stari și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

38 de răspunsuri la Cu pungile in buzunar

  1. luciastroila spune:

    Da, am patit-o si eu si nu o singura data. Cu doua babe m-am certat la cutite ca s-au luat de mine desi eram cu punga in mana, tocmai ce adunasem. Pana si cu o femeie de serviciu m-am certat, ca nu aveam dreptul sa aruncu punguta in tomberonul de la blocul unde facea ea curatenie. Oamenii la noi nu sunt doar ciudati, sunt de-a dreptul rai, dusmanosi si nesimtiti.

    • cafeauata spune:

      Te pomenesti ca femeia voastra de serviciu spala si tomberonul?! Am patit-o ca s-a luat de mine un libidinos, luandu-ma la intrebari de ce n-am lopatica. I-am taiat-o: „imi place s-o iau cu mana!” Si inca multe interpelari ciudate.
      Stii, Lucia, sunt de acord sa platesc (chiar si enervandu-ma) in momentul in care gresesc. Accept nerespectul, atunci cand nu respect. Dar cand incerc sa nu deranjez pe nimeni, sa nu las urme pe unde trec, ma simt prost sa se lege cineva de mine. Poate nici mie nu-mi place ca unul flegmeaza pe trotuar si, ce sa-i fac? Sau nu-mi place cand vad ca arunca biletul folosit pe jos si, ce sa zic? Poate o mai iau si in ceafa…
      Cred ca nici peste 100 de ani nu vom stii sa ne respectam, in general.
      Zile frumoase,voua!

  2. fosile spune:

    Cind mai treci prin zona pune punga cu rahati la geamul doamnei.
    Sa vada ca e strins.Sa nu mai fie nevoita sa mature.Desi, fiind pe strada n-ar fi treaba ei, ca doar nu te-ai dus la ea in curte pentru nevoile catelusei.
    De mine nu se leaga nimeni, culmea.
    O data , o babaciune ( clar, mai in virsta ca mine) m-a intrebat, vizibil deranjata, de ce latra catelul.I-am spus, „pentru ca nu stie sa vorbeasca”…a plecat batind marunt din buze.Oare m-a laudat?

    • cafeauata spune:

      Sigura te-a laudat! Cei care nu suporta animalele (de iubire nu poate sa fie vorba), au numai ganduri „de bine”. Sunt rai cu toata lumea, inclusiv cu ei insisi.
      Consider ca e nesimtire sa te legi aiurea de un om, iar mai ales la varsta doamnei, nu se va mai schimba nimic, asa va merge in mormant.

  3. Poteci de dor spune:

    Şi se vor găsi deştepţi să-ţi strige că „poluezi” aerul. Niciodată nu va fi bine, indiferent ce vei face. Nu înţeleg răutatea asta.

    • Iulia spune:

      Asta nu e rautate. E igiena.

      • cafeauata spune:

        Igiena era daca mizeria ar fi fost acolo, pe trotuar. Dar eu am strans-o si am aruncat-o la gunoi.

        • Iulia spune:

          Cred ca vorbim de chestii diferite. Poluarea aerului apare numai daca ce e lasat pe trotuar se usuca si vantul ridica in aer praful cu fecale cu tot. Eu referitor la asta am spus ca nu e igienic. Altfel nu vad care e poluarea aerului despre care se vorbea.

      • cafeauata spune:

        „Poteci de dor”
        Pentru astfel de oameni singura solutie ar fi sa nu existe alte vietuitoare pe lume, sa nu treaca nimeni pe trotuarul lor. Oricum, ma voi plimba cu punga cu continut de-acum!
        Rautatea nu este de inteles, asa cum spui.

      • cafeauata spune:

        Iulia
        Ideea era ca cei care vor sa fie rai, sunt oricum, indiferent daca strang sau nu dupa catelul meu. Pentru ca exista oameni carora li se urca tensiunea si doar la vederea unui animalut.

  4. Mona spune:

    In fuga mea, extrem de matinala, spre autobuz, am fost socata de o imagine! vazuta razant, cu coada ochiului: o femeie statea langa cainele ei, cu o punguta in mana! astepta sa termine cainele si ea sa adune! iti dai seama ca normalul asta mi -a parut socant, tocmai pt ca sunt obisnuita sa faca slalom dimineata printre mizeri…..?…

    • cafeauata spune:

      Pentru mine e normal, pentru ca asa fac si eu. Am surprins privirea unor mari doamne, care atunci cand au vazut cum strang, au facut o grimasa de scarba. Oare de ce trebuia sa priveasca? Sperau ca nu adun si se pot lua de sufletul meu. Ghinion! Li s-a facut greata.

  5. Iulia spune:

    Ai perfecta dreptate ca te-a admonestat fara rost.
    Problema este ca pe noi, astia de la curte, ne exaspereaza rahatii lasati cadou dimineata in poarta de catre iubitorii de animale. Nesimtirea lor (probabil nu a tututror, dar a marii majoritati) este atat de mare incat nu-si trag catelul de lesa doi pasi mai incolo, astfel incat rahatul sa nu fie chiar in poarta, ci in rigola sau pe marginea trotuarului sau pe pamantul de langa pomi si nu deranjeaza catelusul cu nimic, ca poate se constipa saracul, il lasa sa se usureze oriunde ii vine. Sotul meu a trait si alta minune: iesise dis de dimineata sa dea zapada si sa scoata tomberoanele (era zi de luat gunoiul), trece un mos de la bloc cu o potaie si fix langa barbatul meu il lasa sa se pise pe tomberonul nostru. Langa el, pur si simplu. Normal ca ce si-a auzit urechilor n-o sa uite niciodata si sa fie multumit ca n-a luat si-o lopata in cap. Eu insami, care ma trezesc foarte devreme si vara ud gradina pe racoare, fac tot felul de treburi prin curte etc., ajunsesem sa pandesc iubitorii de animale cu furtunul armat ca sa-i stropesc putin atunci cand isi lasa potaile sa se usureze la poarta nostra. Am udat deja la picioare vreo trei. Sa stie macar de frica, daca de bun simt nu stiu.

    • cafeauata spune:

      Cu siguranta ca si pe mine m-ar deranja, daca as sta la casa, nu stiu insa daca m-as lua de toti, chiar si de cei care doar trec cu catelul pe acolo.
      Si daca nimeresti sa aplici „pedeapsa” unui om care aduna mezeria? Daca esti sigura ca lasa la poarta ta, poti sa-i spui, cred ca se va rusina suficient. Sau nu? E greu cu civilizatia, cu respectul aproapelui…

      • Iulia spune:

        Tu chiar crezi ca am ajuns la solutiile astea radicale asa, dintr-o data? M-am trezit eu rea si nemiloasa pe nepusa masa? Am epuizat tot arsenalul de vorbe bune. Daca le spui ceva tot ei sunt cu gura mare, tot ei tipa la tine. Sa vezi ce tipa mosul ala la sotul meu!!!! Ca ce rau a facut catelul daca s-a pisat pe tomberonul nostru pe care eu il bag apoi la mine in curte! Pai unuia de-asta nu merita sa-i faci la fel? Cum sa lasi un caine sa faca pipi pe stalpul portii unui om????? Eu nu inteleg asta. Sunt absolut sigura ca la el, la usa apartamentului, nu i-ar placea sa-i faca pipi nici macar catelul lui. Si nici pe palierul scarii nu i-ar placea sa gaseasca un rahat…
        La Bucuresti eu nu am vazut pe nimeni care sa stranga cu punga. Probabil ca sunt unii, dar in nici un caz nu sunt cei care stau la blocul din fata. Primaria le-a pus si automate de pungi pe care nu le folosea nimeni. (Dupa care s-au distrus si s-au furat pungile). Acesti proprietari de animale cu care ne luptam noi (pentru ca nu sunt eu singura… toti vecinii sunt solidari in aceasta privinta) considera ca a iesi cu animalul pe strazile din spatele blocului e ca si cum ai iesi cu el pe maidan. Ca animalul e liber sa faca ce vrea si unde vrea, daca tot sunt catei vagabonzi care si ei fac pe unde-i apuca.
        Si chiar daca ar fi sa fie unul care are intentia de a strange ce a facut cainele, nu vreau sa o faca in fata portii mele. Vreau sa-l traga de lesa spre bordura sau spre stalp sau spre pom, adica DOI PASI. Atat. Si sa tina cont ca urina nu se poate strange cu punga. Asa ca sa nu-si lase catelul sa faca pipi pe zid sau pe poarta cata vreme este un stalp alaturi si pomi nitel mai incolo.

        • cafeauata spune:

          La faza cu pipi nu ma poate apostrofa nimeni, catelusele nu fac pe stalpi si nici pe pomi si nici pe tomberoane!
          In rest, e greu sa o scoti la capat cu astfel de oameni, Iulia. In Cluj majoritatea strang, iar mie imi e rusine pentru cei care nu o fac. Cum apare cate un catel nou si incepem sa socializam cu stapanii, le si spunem sa fie pregatiti cu pungi, sa adune mizeria. Asta nu inseamna ca o si fac, dar noi mai mult nu putem face. Chiar mi-ar place sa vad un politist de cartier, macar o singura data ca da o amenda unuia care pleaca mai departe dupa ce catelul lui s-a usurat. N-ar fi greu, pentru ca se stiu orele si traseele. Daca altfel nu se poate, oamenii trebuie arsi la buzunare. Cainele nu are absolut nici o vina, zic eu.

  6. Elisa spune:

    In Germania, in parc, scrie la intrare „lasati cainii liberi din lesa” si acolo se joaca si copii in spatiul destinat lor dar nu inchis, nu protejat fata de spatiul cainilor liberi si nimeni nu strange dupa catei (sora mea zice ca n-a vazut murdarie de caine pe nicaieri, ca poate, sunt invatati sa faca in tufe, dar nimeni nu umbla dupa fundul cainelui si nici copiii nu-s mancati de caini). Asta da civilizatie, nu?
    Concediu placut , Cafeluta!

    • Iulia spune:

      Pai cine sa mearga in parc dimineata cu catelul? La noi coboara din bloc, o iau prin spate si vin la noi, in zona caselor. Si, cum dimineata omul e grabit, nu se duce nimeni inca 200 de m mai incolo unde e un gard lung in spatele unei institutii, fara poarta pe strada noastra si cu multi pomi pe trotuar, cu pamant in jur, si unde poate ca n-ar deranja pe nimeni un rahat, ci se opresc in fata portilor noastre. Cine pleaca mai devreme la serviciu, cat inca nu s-a luminat bine, poata sa aiba surprize foarte neplacute. Va spun drept ca am ajuns sa-i amenint ca ma interesez la ce apartament stau si le las si eu un rahat sau urina la usa! Pe bune! Vara o tin numai intr-o stropeala cu otet tocmai ca sa le descurajez animalele sa mai aleaga trotuarul din fata casei sau stalpul portii. Bineinteles ca arata ca dracu’, dar macar asa mai scap o saptamana sau pana la prima ploaie de mizeriile lor. Vreau sa va zic ca noi cumparam curent sticle de-alea mari de 5 l de otet tocmai ca sa am eu cu ce stropi. Ma batea gandul chiar sa-i pandesc pe vreo cativa cu o tigaie si sa pocnesc cu ea in poarta (metalica) cand i-o fi mai dulce usurarea catelului, ca macar animalul sa tina minte si sa se duca mai incolo cand o mai trece pe la poarta noastra. M-am gandit insa sa nu faca atac de cord vreo mamaie sau vreun tataie din cauza mea… Asa ca tot varianta cu furtunul e mai sigura. Nu fac nimic rau. Din contra: imediat ce patrupedul si-a terminat treaba mare sau mica, ies cu furtunul pus la presiune maxima, ca sa curat. Si daca or sari si pe ei niste fecale, asta e! Nu e vina mea!

      • cafeauata spune:

        Ai ceva treaba, nu gluma! Eu nu am niciun parc aproape, cel pana la care am de mers 15 minute este interzis cateilor. Si-atunci? Atata timp cat primaria nu considera necesar sa ingradeasca un loc special, singura varianta este plimbarea pe strada, cu case sau cu blocuri si strangerea mizeriei. Mi se pare ca este OK, atata timp cat nu angajatii primariei si nu cei care locuiesc acolo trebuie sa adune, pentru ca o fac eu.

    • cafeauata spune:

      Elisa
      Multumesc pentru urare, duminica este ultima zi de bine maxim!
      Nu stiu ce sa zic, e o situatie ideala cea pe care o spui. Din pacate sunt inca multi cei care nu strang dupa catei si mi se pare ca au nevoie de educatie in acest sens. Sau (poate) ar trebui sa faca treaba asta cei care matura si sunt platiti pentru a face curat? Pana una-alta cred ca e important sa nu sarim la gatul nimanui, sa incercam sa fim mai buni, sa invatam sa comunicam si altfel decat jignind. Am fost muscata si eu de un catel de pe strada si, trebuia sa fac scandal? Mi-am recunoscut vina, aceea ca am intins piciorul spre el sa nu sara la catelul meu. Atata timp cat eu fac gesturi care pentru el reprezinta un pericol, mi se pare firesc sa se apere. Iar copiii trebuiesc supravegheati, asta pentru mine e clar! Nu-l lasi aiurea prin boscheti, nu-l lasi cu mancare in apropierea unui caine tinut pe lant, nu-l lasi cu batul in mana sa enerveze cainele si tot asa. In plus, nu isterizezi lumea cu stiri la tv, pentru ca este oricum isterica gata, cu milioane de frustrari pe care abia asteapta sa le reverse.
      Zile frumoase!

  7. Minnie spune:

    Noi aici avem spatii special amenajate ptr catei, dar daca nu „rezista” pana acolo si face pe strada, stapanii curata! O noua moda este sa legi punga de zgarda.. asa vede toata lumea ca esti dotat! :)))
    Ce bine de mine ca eu am pisica, pardon, motan! :))
    Face in gradina vecinului dar nu trebuie sa umblu cu punga! LOL
    Glumesc ptr ca Mishu nu prea iese din curtea de la noi!
    pupici!

    • cafeauata spune:

      Este atat de simplu, Minnie! Nu avem un loc special aproape de casa, a facut Cola mizerie, adun. Cine nu aduna, n-are decat sa auda tot felul de injuraturi, dar eu ce vina am ca doamna n-a dormit bine? Chiar sa te legi de un om asa, fara sa faca nimic… Oricum, deja sunt doamna cu catelul si cu punga plina, iar daca ii stric ziua cuiva pentru ca plimb punga, chiar ma bucur!
      Eu l-as ademeni pe Mishu sa vina si in curtea mea, doar sa-l vad cat e de frumos!
      Pupici si tie!

  8. arakelian spune:

    Eram cat pe ce sa zic: vai, uite, au inceput bucurestenii sa stranga dupa cainele propriu.
    In bruxelles lumea in general are grija de caini. In general – ca amenda e grasa, si pt caine scos din lesa, si pt rahatzel, etc. Unul din primele lucruri ce mi s-a explicat de catre colegi: daca vad vreun stapan neglijand rahatelul cainelui, sa il iau cu un ziar si sa il pun pe pres. Sau sa i-l indes in cutia postala.
    Nu fac din astea, dar intind punga/servetel celor care au nevoie.

    • Iulia spune:

      Aha! Bravo! Deci nu sunt nebuna! Civilizatia se mai invata si cu forta. Occidentalii astia au ajuns acum civilizati si pentru ca cei din jur iau atitudine. Aprob pozitiv, cum ar spune nenea Iancu…

      • arakelian spune:

        cu forta, da. Sau amenzi.
        Oamenii insa nu sunt agresivi, de obicei nu fac observatie directa in stilul romanesc, ci intind un servetel, sau explica noilor veniti si nestiutori reguli si unde sa duci cainele.

        Astazi nu mai sunt caini maidanezi in Bruxelles. Pisici, vulpi si iepuri, da. Dar amenda pt un animal abandonat este colosala ( un salariu minim pe economie si interdictia de a avea altul vreodata); amenda pt un animal maltratat e la fel de mare ( o lovitura fotografiata, sau cicatrici la evaluarea veterinarului); veterinarul poate cere eutanasierea unui animal daca il considera un pericol pt societate.
        Un caz care a facut valva, acum jumatate de an au scapat cainii dintr-o canisa a unui cettean ( 7 caini) si au atacat un copil. Cainii au fost eutanasiati si stapanul pus sub acuzatie de tentativa de omucidere. Identificarea a fost simpla, cainii au cip.
        Nu e totul perfect, dar sunt anunturi de genul:
        http://iubescorasulmeu.blogspot.be/2014/02/oameni-si-caini_21.html
        care atrag atentia celor noi.

    • cafeauata spune:

      arakelian 1
      Stiu ca atunci cand eram mica, daca aruncam un bilet folosit pe jos si ma vedea militianul, plateau ai mei amenda. Doar o singura data sa te arda la buzunar, sa vezi cum iti revin cei 7 ani de acasa! Daca nu intelegem cu frumosul, amenda este solutia, asa zic si eu. Din pacate nu se aplica, asta inseamna ca ne lasa sa ne batem cu cei care n-au bun simt. Noi ne certam, iar ei isi vad de treaba linistiti.
      Continui sa cred ca nici peste 100 de ani Romania nu va fi o tara civilizata in adevaratul sens…

      • arakelian spune:

        am ajuns sa regret ocupatia germana. In primul razboi mondial, nemtii in Bucuresti, exasperati de nr de caini, a impus lesa si botnita obligatorie (ultima pt caini mari) . Degeaba, omul a si uitat.
        Pe de alta parte, ei au dus la extremn. In germania in perioada 1910-1940 se practica eutanasierea pe loc: un politist de gasea un caine fara lesa agresiv, avea voie sa il impuste pe loc. Astazi germania e curatata de caini maidanezi si de stapani care nu isi iubesc animalele. Nu e bai, pt teste de laborator ii importa din … Ro.

        • cafeauata spune:

          Obligativitatea lesei si a botnitei (unde era cazul) a fost si este o masura cu care sunt perfect de acord. Evident, nu mi-ar fi placut sa vad caini impuscati, dar nici caini folositi in laboratoare nu-mi place sa cred ca exista. Din pacate, se pare ca oricat am intoarce-o, ajungem tot la concluzia ca numai din bun simt omul nu va avea grija de animalul sau. Cumva trebuie constrans. De aceea nu ma opun amenzilor, atata timp cat sunt date pe buna dreptate.

  9. arakelian spune:

    on topic, o latura umoristica:
    Ia o punguta si leaga de coada catelului. Ostentativ. Sau pune o hainuta la Cola cu mesajul: stiu sa strang dupa mine , sau am mamica responsabila etc. Eventual ia o lopatica si invarte-o pe deget, tot ostentativ🙂

    Din pacate parintii responsabili ca tine sufera pt greselile parintilor iresponsabili, care isi iau caine nestiind ca nu au loc cu verdeata accesibil, ca e greu la 7 dim. / 7 seara sa iasa cu el din bloc fie ploaie/ fie viscol, si ajung saracii caini sa faca pe unde apuca…

    • cafeauata spune:

      Cel mai mult imi place formularea „am mamica responsabila”, cu toate ca cei care se leaga de mine nu s-ar uita si cu atat mai putin ar citi ce scrie. Dar ar fi haios… Invart punga cu continut, ostentativ si sa vezi cate mutre acre intalnesc!
      Eu am spus mereu ca nu cainele e vinovat, ci stapanul lui. Inainte de a lua un caine de companie, ar trebui facute niste cursuri, sa stie lumea cum stau lucrurile. In alta ordine de idei, e drept, sunt tare multi cei care nu au bun simt, nici in ce priveste cateii, dar nici in alte privinte!

  10. Zina spune:

    Cafeluță, se poate și mai rău. Noi stăm într-un cartier nou de case, mai fiecare are un câine-doi în curte (unii chiar câte trei). Unii le dau drumul liberi pe stradă, se duc și fac pe unde nimeresc, vagabondează o vreme, apoi îi adună acasă. Alții vin din capătul celălalt al cartierului cu câinii în lesă, ca să-și facă câinii lor nevoile pe la gardurile noastre, fără a se gândi că pe noi sau pe alții nu ne-au văzut niciodată cu câinii în afara curții. Fetele noastre își fac nevoile în curticica lor, noi strângem, apoi spălăm cu furtunul și gata.

    • cafeauata spune:

      Mi se pare total lipsit de bun simt sa nu adune mizeria cateilor pe care-i plimba in lesa sau ii lasa liberi prin cartier! Au nevoie de amenzi usturatoare, zic eu. Si noi ne plimbam prin zona cu case, chiar ne-am apropiat de cativa oameni care iubesc cateii si se bucura cand trecem pe acolo. Nu cred ca trebuie sa se lege oricine de toata lumea care-si plimba catelul, si asta este lipsa de educatie, cred.
      Oricum, acum plimb si punga (sau pungile) pe tot traseul, o arunc doar dupa ce o las pe Cola acasa. Iar daca si asa vor avea treaba cu mine, cred ca voi fi foarte vulgara!
      Va pupam, fetelor!

Lasă un răspuns

