Produse traditional-stradale

De fiecare data cand vad in oras sau la TV evenimente in aer liber unde se gateste mancare, ma enervez. Pentru mine va ramane o vesnica necunoscuta de ce in acele conditii totul e conform cu toate normele sanitar-alimentare, iar in bucataria unui restaurant sau intr-o cantina mereu se gasesc „nereguli”? De ce acolo, in aer liber, nu e o problema ca lumea in jur nu poarta boneta pe cap? De ce acolo, sunt foarte bune si oalele emailate si lingurile de lemn? De ce mancarea sta fara sa fie acoperita si nimeni nu sesizeaza? Sunt atatea de ce-uri in domeniu, incat mi-e greata! Mai vad cate o vanzatoare cu manusi chirurgicale, asta insemnand toata igiena de la fata locului. Dar ni se servesc produse traditionale si noi suntem profund atinsi la coarda sensibila. Cumparam, chiar daca preturile sunt ridicol de mari, nejustificat si nesimtit de mari. Cum poate avea un kilogram de jumere pretul de 60 lei? Sunt jumere de somon si noi nu stim? Cumparam chiar daca nu stim ca acel carnat afumat a fost facut de cineva care inainte de a pune mana pe carne s-a si spalat? Dar oare cel care ni-l pune in punga cu aceleasi maini cu care ia banii? El nu poate transmite microbi? Unde sunt domnii inspectori, in aceste cazuri? Uneori sanatatea cumparatorului este singurul aspect important, alteori chiar nu conteaza. Ciudat… Sau nu?

Acest articol a fost publicat în Rautati de fiecare zi și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Produse traditional-stradale

  1. Minnie spune:

    Mai mult decat ciudat!
    Aici, la asemenea evenimente sta „politia alimentara” pe capul lor mai ceva ca la restaurante! Se masoara si se catareste si se analizeaza si daca un pic ceva nu e in regula toarna clor peste mancare! Scurt si cuprinzator!

    Zile senine, inca putin si ai vacanta, sau nu?
    pupici!

    • cafeauata spune:

      N-am treaba, nu cumpar niciodata din astfel de locuri. Dar daca e lege, sa se respecte in orice situatie, zic eu. Sau lasa-i in pace pe toti.
      N-am vacanta, doar 1 zi libera, in 25. Ghinion!
      Imbratisari!

  2. La Petite Fille de la Mer-july spune:

    Sfidăm O.P.C-ul, Sanepidul, si bunul simț in materie de preț .

    • cafeauata spune:

      Cred ca nu am pierde mare lucru daca s-ar desfiinta toti cei care au drept de „control”. Oricum, au clientii gata formati.
      Este o vorba: nu-i prost cine cere, e prost cine da. Asa ca, pana sunt cumparatori…

  3. nelucraciun spune:

    Oare exagerarea igienei alimentare nu ne sensibilizeaza, tot mai mult, in fata bolilor si toxinfectiilor?
    Am citit, pe unul din blogurile in limba ramana, ca exista, in Occident, un curent sustinut de oameni care nu spala, nici nu curata, legumele, inainte de a le papa.
    Ca doar omul e singurul din regnul sau care-si spala mancarea.
    Adica scoti morcovii din pamant, nu-i cureti, nu-i speli ci ii mananci ca atare. Nu conteaza cate rame, cati viermi, cati limacsi au trecut pe acolo. Sau daca vreo mata si-a ingropat, tot acolo, produsele…

    • cafeauata spune:

      Sunt convinsa ca da, devenim tot mai bolnaviciosi, tot mai lipsiti de anticorpi. Cand ma jucam in praful de carbune si duceam mana la gura, nu am patit nimic. Cand nu era mama acasa nu-i sigur ca ma spalam pe maini inainte sa-mi iau felia de paine cu untura in mana. Si n-am patit nimic! Doar in restaurant, cantina, catering e obligatoriu sa fie totul din inox, sa fie ouale in frigider separat de restul alimentelor, carnea de pui separat de cea de porc sau vita, pestele singurel intr-un alt spatiu frigorific. Si tot asa… Pe cine ajuta atata investitie si stress, daca ies pe trotuar si acolo se gateste mancare sub nasul meu? Sa ne hotaram: ori asa, ori asa. Ma tem ca sunt unele interese…
      Multumesc pentru comentariu!

  4. acuarele spune:

    Voi aveti sediul fix si constant, exista un patron inregistrat care se teme de amenzi, reclamatii sau alte nebunii, astia care vand pe strada, astazi sunt, maine au disparut. De ce nu ii amendeaza si pe ei? O fi vreun aranjament de scurta durata intre parti, o mica spaga acolo, ceva reciproc avantajos! Iar lumea e nebuna, da banii pe orice, distractia sa curga!

    • cafeauata spune:

      Noi – ca si alti prestatori de astfel de servicii – suntem calcati intr-una de controale, care mereu au ceva negativ de trecut in procesul verbal. OK, incercam sa remediem neajunsurile. Si totusi mi se pare aberant sa pui atatea conditii, iar la doi pasi sa fie lumea celor care nu au nimic in comun cu igiena. Ce mi se pare mai grav este faptul ca oamenii cumpara de oriunde, pentru oricati bani. Sa fie vorba de marketing?

      • acuarele spune:

        Reclama e sufletul comertului, sunt sigura ca daca s-ar lucra la asta mai indeaproape, ar fi preferate firmele serioase si curate ale voastre, si nu mancarea de pe strada… Eu una in orasul meu as vrea sa stiu o firma de incredere de catering la care sa pot comanda cand nu am timp sa incropesc ceva, fiindca sunt si asemenea zile. Din pacate, toate hartiile fac reclama doar la pizza, nu si la mancare sanatoasa. Da, cred ca e problema de marketing…

  5. Alex spune:

    Foarte bune observatii. Mai zilele trecute am zarit niste tarabe cu astfel de produse si prin urbea noastra. M-am apropiat curios, dar mi-a trecut repede. Exact la jumari am ramas si eu perplex, de parca erau din porc din… Alaska. Cu asemenea preturi prohibitive, nicio sansa sa se bata lumea pe aceste produse, oricat de bune ar fi. Cat despre conditiile de vanzare, poate ca se mizeaza pe ideea ca e frig.
    Numai bine!🙂

  6. ghemulet spune:

    Adevar graiesti😉 Ai punctat toate neregulile pe care le observi in mod evident la aceste targuri…Plus ca..da..preturile sunt nejustificat de mari…sunt mari pentru ca sunt traditionale si bio(cica )..Pana la urma ne putem face singuri acasa tot ce vedem pe tarabele lor…dar na…ne atrag ca un magnet ;)Nu produsele ne atrag cat faptul ca sunt gata facute(cel putin din punctul meu de vedere😉 )
    O seara frumoasa draga mea.

    • cafeauata spune:

      Poate tocmai pentru ca lucrez in domeniu, nu vreau mancare gatita decat cel mult de la „noi”. Iar reclamele… Am trecut de faza in care le credeam reale!
      Seara si zile frumoase, Ghemulet drag!

  7. Mihaela C.P. spune:

    Si produsele traditionale vandute in targuri ad-hoc , dar si pe raft , in magazine, cand vad pastrama , de exemplu, expusa in fata clientilor, pe care oricine o poate atinge sau poate tusi, vorbi asupra ei…nu mai zic de muste🙂. Ai dreptate, dar pana la urma alegerea produsului, daca e bun sau nu, este a celor ce platesc.

Lasă un răspuns

