Perna mea

Cat conteaza perna pe care dorm?

Eram multumita cu perna din puf primita cand ne-am casatorit. E drept, pe husa se vedea trecerea anilor, dar nu eram curioasa de cele din magazine. Pana anul acesta. Intr-una din zile am gasit la Jisk o perna pentru dormit, care promitea sa ia locul celei vechi, fara probleme. Si – aproximativ – asa a fost. Am scos-o pe cea veche pe balcon, fara sa ma indur sa o arunc, totusi. Dupa cateva luni, m-a ispitit inca o perna, pe a carei eticheta scria ca este din puf de gasca. Mare bucurie, acum puteam schimba si perna sotului. Asa a mai aparut pe balcon inca una veche. Eu am ales-o pe cea „din puf”, cateva luni incercand sa ma obisnuiesc cu ritualul indepartarii „pufului” plin de cotoare, inainte de culcare si noaptea, cand ma trezeam ca ceva ma zgarie. Am incercat si cu perna din lana de oaie (oare?), pe care simteam ca imi ia foc capul. Pana intr-o seara, cand m-am hotarat sa o folosesc din nou pe cea antica, veche si de demult. Ala somn! Aia odihna! M-am lecuit de noutati in materie, acum ma bucur de aceeasi perna batranicioasa. Reclamele, ambalajele frumoase, promotiile, descrierile produselor de pe eticheta, nu au nimic in comun cu confortul! Nu la noi sau nu pentru mine.

Acest articol a fost publicat în Stari și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

32 de răspunsuri la Perna mea

  1. fosile spune:

    Adica, vrei sa spui ca dupa nenumarati ani de folosinta fara probleme, ai pus-o deoparte pentru una…altfel?
    Noroc ca n-ai aruncat-o.
    Nu se poate spala?

    • cafeauata spune:

      Cand eram copil, mama stia cum sa spele penele si sa schimbe husa. Eu nu stiu si cred ca nici rabdarea necesara nu o am, asa ca… ma bucur de ea, cu toate „hartile” din dotare.
      Am vrut sa fiu si eu moderna, in pas cu vremurile, dar nu mi se arata. Am ramas aceeasi conservatoare (numai pentru ca am avut inspiratia sa nu le aruncam pe cele vechi)!

  2. Alex spune:

    Sunt într totul de acord. Am avut şi eu nişte pui de pernă făcuţi de bunica mea, care strângea cu grijă puf de la păsările din ogradă. Bine mai dormeam pe ele. Cu de-astea noi, de prin magazine…nu-i acelaşi somn.
    Iar când ne obişnuim cu anumite lucruri, ne creem şi nişte tabieturi din care nu vrem să ieşim. Bunăoară am o cană preferată pentru ceai şi cafea şi numai din ea îmi place să beau.
    O zi frumoasă!🙂

    • cafeauata spune:

      Mie nu mi se potrivesc deloc astea noi, m-am lamurit. Dar pe cea veche, cand o iau in brate, parca ma si scufund in vise. Si unde pui ca si Cola o prefera pe cea veche, incapem amandoua!
      Cu canile pentru cafea si noi suntem la fel. Ca sa ne tihneasca licoarea, musai trebuie sa fie bauta dintr-o anumita ceasca. E o chestie si cu tabieturile astea, asa cum spui.
      Seara frumoasa voua!

      • Alex spune:

        Aaaa, despre tabieturile animalutelor dragi am putea sa vorbim mult. Cainele de casa al parintilor mei – Tuchi – are perna lui si nu doarme decat intr-un anumit loc, la fel si cu mancatul, numai din castronul lui. Cand vreau sa mai amuz, le schimb locul si tare bosumflat mai e cand le gaseste schimbate. Si culmea e ca imediat se uita la mine, ca stie ca eu sunt „glumetul”🙂
        Multumim frumos, noapte buna si voua!

  3. corect! totul e reclamă! lucrurile bune nu au nevoie de ea!
    bună dimineața!

  4. Elisa spune:

    Poti sa faci o husa noua si sa bagi in ea puful din perna veche; nu o spala, penele spalate nu mai pastreaza interspatiiile si deci, pufosenia, dar mutate in husa noua, este bine. Eu asa am facut, de ceva vreme, cu pernele de la mama, de acum 40 de ani.
    Exista si o deosebire intre pene si puf. Penele au ace intepatoare, puful este ceea ce se gaseste pe gasca pe sub pene, pe piele si puful nu are ace intepatoare.

    • cafeauata spune:

      Tocmai datorita diferentei dintre puf si pene m-am bucurat cand am vazut pe eticheta ca este doar puf! Dar n-a fost sa fie, erau mai multe pene. Am aruncat perna respectiva, sa fiu sigura ca nu ma va tenta din nou sa incerc.
      Probabil ca voi face si eu o husa noua. Bine ca mi-ai spus sa nu spal puful, altfel cred ca toata casa s-ar fi umplut, plus ca rezultatul ar fi fost total contrar celui scontat.
      Multumesc pentru comentariu, Elisa!

  5. Elisa spune:

    Ma bucur sa arat ce mi-a iesit mie bine, sa fiu de ajutor, cu mult drag.

  6. Mélanie spune:

    🙂 conteaza enorm perna – pentru cervicale si coloana… ah, am eliminat fulgii alergeni de zeci de ani, din perne si din „couette”(pilota?)…🙂 seara placuta si mai târziu: noapte-buna!🙂

    • cafeauata spune:

      Nu am apucat sa simt ceva in neregula la cervicala sau la coloana, dar am simtit ca nu ma odihnesc si asta mi-a fost suficient. Cu sau fara alergeni, tot perna mea veche ramane „stapana” visurilor mele!
      Un sfarsit de saptamana minunat, Melanie!

  7. Naica spune:

    Daa,foarte important somnul, deci si perna !Eu am cumparat,acum vreo zece ani doua perne, frantuzesti (!), de puf(~),pe care le-am dat, cam o data la un an, doi, la curatatorie Bio.Sunt multumita de rezultat.Deci, somn usor !

  8. Zina spune:

    Cafeluta, conteaza mult de unde ai luat perna. Uite, la noi in casa, cea mai grozava perna e una de la Ikea, cu puf de gasca adevarat, nici o pana. E drept ca a fost scumpa, 100 de lei, acum vreo doi-trei ani, dar a meritat. Acuma… nu stiu daca la Cluj exista Ikea.

    • cafeauata spune:

      Cum de unde? Dintr-un supermarket in care am impresia ca se vand toate jafurile pe post de lucruri de calitate!
      Cunosc brandul Ikea, dar uite ca nu stiu daca exista prin Cluj magazin care sa comercializeze produsele lor. E drept ca nu prea imi da mana sa dau o caruta de bani pe o perna, dar daca asta veche ma lasa balta? Macar sa am o varianta salvatoare!

  9. ecaterina22 spune:

    Eu ma alatur lui Zina.
    E adevarat ca voi nu aveti Ikea la Cluj, dar pernele lor sunt foarte calitative.
    Ca sa faci o noua fata la perna ta cea veche nu cred ca este foarte greu…… rabdare sa ai!
    Weekend minunat iti doresc!

    • cafeauata spune:

      Are Zina dreptate, stiu, dar la cat costa…
      Voi ruga o prietena sa-mi coase o husa noua, cu siguranta va fi mai ieftin. Si va mai trebui sa am grija cand fac „transferul”, nu-mi lipseste sa fie casa plina de puf!
      Multumesc pentru comentariu si iti doresc zile frumoase!

      • Elisa spune:

        Cafeluta, iti spun cum am facut eu: intai am husa la care a ramas necusuta doar o de portiune de 1o cm pe o latura, apoi descos husa veche cu pene pe o portiune putin mai mica de 10 cm, fac un gat la perna cu pene si-l introduc in deschiderea husei noi.Usor, usor prin presare si decongestionarea penelor de pe „canal” le trec din una in alta fara sa fac puf in jur (ca eu am rinita alergica si n-ar fi bine 🙂 , oricum faceam treaba asta intr-o magazie ori afara daca nu bate vantul).
        Daca scoti cu mana penele si le reintroduci pierzi o multime si faci puf peste tot si pe haine.Bafta!

        • cafeauata spune:

          Foarte multe multumiri, Elisa! Ramane doar sa fac rost de o husa noua si treaba e ca si rezolvata, cu asa sfaturi!
          O saptamana frumoasa sa inceapa la tine!

  10. ghemulet spune:

    :)) Perne din puf facea bunica mea…Doamne ce mai trude ala ele…spala puful de cateva ori..alegea sa fie numai cel moale…il usa…he he heee …Dar ce bine dormeai pe ele…Exact cum zici tu..ala somn aia odihna .Un weekend minunat draga mea.

    • cafeauata spune:

      Oare de ce doar bunicile si mamele noastre faceau lucruri minunate, care ne mangaiau chiar si sufletul? Acum le cautam in magazin si ne miram ca sunt altfel!
      Sfarsit de saptamana frumos sa fie si la tine!

  11. Zina spune:

    Pai ce gaste sa mai jumulim noi, ca sa facem pernele acasa ?! Poate doar cateii si pisicile !:lol:

    • cafeauata spune:

      E drept, azi-maine vom mai vedea oratanii doar la gradinile zoologice! Nimic nu mai este cum a fost si – probabil – nici nu va mai fi.
      Pe post de perna nu o pot folosi, dar in loc de patura electrica, da! Este vorba de Cola, care ne tine de cald noaptea, sub plapuma, intinsa pe langa spatele nostru. Am facut o investitie buna, deci!
      Saptamana frumoasa, fetelor!

  12. acuarele spune:

    Si eu vreau niste perne noi, de ceva timp ma tot uit prin magazine sa ochesc ceva confortabil. Dar nici pe cele vechi nu ma indur sa le arunc sau sa le dau, se poate schimba panza, eventual…

  13. Mihaela C.P. spune:

    Si eu consider ca produsele care au nevoie de reclame au ceva suspect, pe langa pretul umflat si de la costul publicitatii, care trebuie recuperat cumva. Ce e bun dispare de pe raft si fara reclama.
    Si eu am incercat perne noi din comert. Unele nu au fost bune deloc, s-au facut precum o turta tare si le-am dat o vreme in cotet la cateii din curte, apoi le-am aruncat. Dar am mai incercat si in momentul de fata am o perna din comert pe care o folosesc de cateva luni , care a fost mare, pufoasa la inceput , acum s-a mai dezumflat, parca, insa ma impac bine cu ea.

    • cafeauata spune:

      Daca te-ai imprietenit cu perna asta, e OK! Inseamna ca, totusi, mai putem gasi si ceva bun in magazine.
      Se vorbea candva de o lege referitoare la publicitatea mincinoasa, nu mai stiu nimic. Cred ca s-a ales praful de ea!

  14. acuarele spune:

    Operatiunea „schimbare fete perne vechi” trebuie realizata eventual in aer liber, pentru a evita umplerea casei de fulgi si de perne. E foarte posibila, daca avem la dispozitie niste saci de nylon suficient de incapatori, in care sa transferam temporar continutul. Trebuie doar ceva rabdare si e vorba si de un pic de timp liber la dispozitie, cred ca vara e momentul cel mai bun pentru realizarea operatiunii…

Lasă un răspuns

