Despre bani

Ma intreb daca exista cineva caruia sa nu-i placa sa vada ca munca ii este rasplatita? Si acum ma gandesc la rasplata in bani, adica la salariul pentru care se trezeste omul dimineata si munceste 8, 10, 12 ore pe zi. Pentru ca sunt perioade in care constat ca indiferent daca se da sau nu salariul la timp, indiferent daca acel salariu acopera sau nu consumul absolut strict necesar, noi tot mergem la munca. Si daca am reusit sa punem cativa lei la ciorap pentru confortul nostru psihic, inevitabil apare ceva neprevazut, ceva care sa ne ia si zambetul omului linistit ca are doi lei in plus. Iar acum neprevazutul (oarecum prevazut de trei luni) s-a numit stomatologie. Pentru ca imi este jena sa-i spun patroanei ca a ramas in urma cu ceva plati pentru munca prestata de mine, ma gandesc cum ar fi sa-i trimit un SMS si sa-i amintesc acest lucru, sa-i spun cat ma costa zambetul pe care-l vede cand intra in birou si care este salariul meu, acelasi de cativa ani buni. Oare ce reactie ar avea?  Cred ca exista doar doua variante: 1 – la prima ora mi-ar spune ca mi-am pierdut locul de munca si 2 – si-ar cere scuze si in urmatoarele doua zile mi-ar mari si salariul si ar ajunge la zi si cu platile restante. Dar n-am destul sange sa fac asta!

De ce m-au invatat ai mei ca trebuie sa muncesc cinstit si voi avea parte de recunostinta? Ca numai muncind pot merge cu fruntea sus pe strada? De ce m-au invatat la scoala ca fara munca omul este un parazit al societatii? Si, culmea, aceste lectii s-au intiparit atat de bine in creier, ca nu pot sa le uit, chiar daca uneori as prefera sa nici nu le fi invatat. Sa fii smecher, „deschis” la nou, sa ai tupeu, sa n-ai nici o retinere cand poti sa minti si sa inseli, asa poti reusi in zilele noastre. Mai in gluma, mai in serios, se spune ca cine munceste nu are timp sa faca bani.  Si tot in popor se spune ca dupa rau vine bine, asa ca incepe o perioada de asteptare…

Acest articol a fost publicat în Stari și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Despre bani

  1. acuarele zice:

    Stii de ce am ajuns noi la stadiul asta, ca natie? Fiindca nu suntem uniti! Fiecare traieste in celula lui separata de restul lumii, la modul egoist, fara sa se puna in locul celui de langa el, fara sa ia in calcul ca intr-o buna zi i s-ar putea intampla si lui acelasi lucru!
    In cazul descris de tine, daca mai multi angajati v-ati uni si ati da-o in judecata pe patroana pentru neplata salariilor, si ati castiga-o in instanta, atunci chiar ca v-ar da banii inapoi cu varf si indesat! Nu doar voi ati semnat un contract, ci si ea!
    Poate ca ar trebui chiar sa incerci sa gasesti alt loc de munca, sa te interesezi din vreme de altceva, imi imaginez ca nu e floare la ureche, ca ai fi plecat mai demult daca puteai…. Dar merita sa cauti, incet-incet, metodic si cu rabdare poate ca se iveste ceva, la un moment dat, care sa corespunda cererii tale!
    O zi frumoasa sa aveti!

    • cafeauata zice:

      Daca se mai poate face ceva pentru noi, romanii, eu cred ca trebuie sa ne unim toti, sa facem ceva pentru a iesi din cercul in care ne tot invartim. Patronilor le este tot mai greu pentru ca afacerile nu mai merg ca in urma cu 10 ani, scadentele bat la usa, copiii au crescut si au pretentii, angajatii trebuie sa fie platiti… Iar angajatii muncesc mai mult, sunt platiti mai rar si mai prost si aud tot mai des ca legile nu sunt in favoarea intreprinzatorilor, de aici vina aruncandu-se pe guvern (indiferent care ar fi el). Deci… Eu nu vreau sa ma lupt cu patronii, vreau doar sa vad o sclipire de bun simt la ei. Vreau sa nu ma mai simt eu vinovata pentru ca ei investesc prost, ci sa ii vad pe ei jenati ca nu pot sa ma plateasca.
      Imbratisari!

  2. Minnie zice:

    Eu nu i-asi trimite nici-un sms, i-asi spune-o verde in fata, dar da, nu sunt la mana sefilor de acolo!
    pup Cafeluta!

    • cafeauata zice:

      Lume noua!!! Bine ai revenit, Minnie, mi-ai lipsit!
      Ai dat tu singura raspunsul, nu esti la mana lor. Dar daca voi castiga cei 50 de mii de euroi la Loto, nici eu nu voi mai fi!
      Te pup s eu, cu drag!

  3. ghemulet zice:

    Mi-a placut maxim articolul..in special faza cu zambetul…M-a amuzat teribil :)) Sa stii ca si noi patim la fel…punem din salarii in fiecare luna cativa banuti intr-un plic pe care scrie „urgente”(strategic nu?)dar cand ne bucuram ca avem ceva pus deoparte..apare ceva…de fiecare data se intampla asa..Parca ne face cineva in ciuda :)) .O zi minunata sa ai!

    • cafeauata zice:

      Si se mai spune ca ban la ban trage… Numai la banutii nostri pusi la ciorap nu trag alti banuti, din pacate. Sa stii ca zambetul chiar costa o gramada de bani dati la stoma!
      Spor la treburi minunate!

  4. mishulake zice:

    he, he, părul alb mi l-am căpătat în ultimii 12 ani de serviciu la patron mâncat de aceleași probleme de nivel de salarizare și termene de plată. În firmele mici patronul știe cu cine are de-a face, știe ce presiuni și condiționări sunt pe capul fiecărui salariat, presiuni și condiționări referitoare la capacitatea de mobilitate către altă meserie sau loc de muncă, timpul pe care eventual ai putea sta în șomaj / funcție de vârstă, funcție de câte persoane ai în întreținere ș.a.m.d. Nu mi-a fost jenă niciodată să-i spun, am rămas cu spusul și cu acceptarea situației.
    Eram sub o enormă presiune și el știa.

  5. eumiealmeu zice:

    hei, ai făcut-o, între timp? eu nu las niciodată pe mâine ce îmi face ziua de mâine mai bună! așa că dă sms și nu te mai codi. ai și am crescut în comunism, dar acum suntem în capitalism (că e sălbatic, asta e altă treabă!) și în capitalism nu există ofertă, fără cerere.
    nu am nimic de-a face cu capitolul economie, dar soțul meu, care e implicat în așa ceva, îmi reaminteșe mereu acest aspect… deci… pune mâna pe telefon peste câteva ore … că acum poate doarme, sărmana… 🙂

Lasă un răspuns

