Oameni

Cat ne pasa de cel care are nevoie de noi, ma intreb? Cat suntem de dispusi sa facem un gest care NU COSTA BANI, pentru binele unui necunoscut? Stim sa facem bine neconditionat?

Inchipuiti-va ca va aflati in Cluj, in zona Expo Transilvania. Magazine multe, pentru toti, cu tot ce vrei si ce nu vrei. Banci, fara numar, cum ar spune cineva, toate la parter de blocuri. Cladirea care gazduieste mai toate expozitiile din minunatul nostru oras, plus o biserica fara de care cu siguranta peisajul ar fi fost mai anost. Ce lipseste? O toaleta publica! Si nu mi-as fi dat seama de acest minus al zonei,  daca o prietena care se afla prin preajma nu ar fi avut nevoie de ea. Cu foarte multa jena (cu siguranta tuturor ne este jena in astfel de momente) a intrat intr-un magazin, la intamplare, si a cerut voie sa mearga la toaleta. A fost refuzata. Apoi a luat magazinele la rand, la banci nu a indraznit. Majoritatea doamnelor au motivat ca au sisteme de supraveghere in incinta si nu au voie sa lase straini… Asa a ajuns la biserica, lacasul unde (in imaginatia noastra) gasim ajutorul de care avem nevoie. Spre surprinderea ei, nici macar aici nu a gasit intelegere pentru problema care cerea rezolvare urgenta. O problema banala, pe care o putem avea oricare dintre noi, oriunde ne-am afla si de care nu ar trebui sa ne fie rusine. Se poate intampla cu toate masurile de prevedere luate de acasa!

Si spun inca o data, cu toata convingerea, ca majoritatea suntem rautaciosi, ca nu ne punem niciodata in situatia celui care are o nevoie, ca ne bucuram de raul facut celui de langa noi, ca traim doar pentru propria persoana, propriile nevoi. Atat! Stim sa spunem „Tatal nostru”, iar in clipa imediat urmatoare sa intoarcem spatele unui semen care ne cere ajutorul. Exceptiile intaresc regula si m-ar bucura sa pot avea convingerea ca evolutia noastra, a oamenilor, duce inspre dragostea de semeni!

Acest articol a fost publicat în Stari și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Oameni

  1. fosile spune:

    Nu stiu ce au patit astia de la primarie.Normal ar fi ca in zonele cu aglomerari si fie bude publice.
    Am vazut azi-dimineata, ca la Clujana unde stau cu lebenite au montat si o buda pe un canal.
    Partea cu „bunatatea” oamenilor nici nu mai este de discutat.S-au inrait si parca le face placere.
    O noua saptamina placute, sa ai !
    Saru’mina!

    • cafeauata spune:

      Este doar un caz „nevinovat” de rautate. Ma intreb ce solutie as fi gasit eu, in aceasta situatie? Probabil m-as fi pus pup in spatele unui bloc si gata. Poate ca sunt si toalete publice in oras, dar nu destul de multe ca sa stiu de existenta lor.
      Zile frumoase!

  2. Fantani sau cismele, care sa stampere setea si celor ca nu-si permit sa cumpere apa imbuteliata si toalete publice, ar trebui sa fie in toate orasele in zonele cu trafic pietonal intens!
    Primariile, se aude?!! ;-))
    Bineinteles ca nu, ca nu-i an electoral 🙂

  3. Zina spune:

    Deci așa e și la Cluj… În București au dispărut aproape toate WC-urile publice. De fapt, era bine dacă dispăreau ! Unele au fost transformate, chiar și în pizzerii. E una foarte pompoasă la Șosea, pe Aleea Trandafirilor ! Cât despre fântânile arteziene… Oare câți își amintesc că erau la aproape fiecare colț de stradă ?… La bază aveau și căuș pentru câinii care aveau nevoie să bea apă.
    Da’ bine că avem libertatea cuvântului, că tot nu ne ascultă nimeni !

    • cafeauata spune:

      Din pacate, asa e… Nu stiu de ce, dar sunt aproape convinsa ca asa este in toata tara. Din pacate…
      Si eu tin minte ca in amaratul meu de oras, in copilaria mea era o fantana arteziana in centru! Acum nu mai este nici acolo… Oricum, e „tare” sa ne plimbam cu sticla de plastic cu apa in mana, da bine!
      Zile minunate, draga Zina!

  4. complicat de raspuns…
    cum stim ca e nevoie de ajutor?
    cum stiu ca leul cerut pentru paine nu e dus la bar?

    • cafeauata spune:

      Pai daca imi iau inima in dinti si intru intr-un magazin si cer voie sa merg la toaleta (pentru ca in zona nu exista una publica), nu e destul de clar ca am nevoie de ajutor? Si nu cer nici macar un ban, eventual dau eu, de bucurie!
      Buna dimineata!

  5. Naica spune:

    E aceeasi problema peste tot !In centrul Bucuresti-ului,Universitate,Teatrul National,etc.,nu exista nici o toaleta, pe o raza de un kilometru; deci cum sa-ti ajuti aproapele??

  6. acuarele spune:

    Mi se pare foarte curios! Aici mereu cea mica cerea intr-o vreme la toaleta rin centru si o duceam la magazinul nostru de toate zilele, in interior chiar sunt indicatoare ce conduc spre toaleta publica! La fel in supermarketuri, oricare dintre ele!

    • cafeauata spune:

      In zona unde s-a intamplat, nu exista supermarket, de aceea a fost cerut ajutorul de la magazinele mai mici. Din pacate toaletele publice lipsesc, ceea ce ar trebui sa dea de gandit la ce nivel de civilizatie suntem, nu? Iar daca la locul meu de munca intra cineva disperat si ma roaga sa-l las la toaleta, cum sa-l refuz? As fi in stare sa-mi sun patronii si sa ii anunt ca un strain de firma a folosit toaleta noastra pentru ca i-am dat voie.

      • acuarele spune:

        Am fost cu cea mica intr-o excursie organizata de invatatoare cu clasa ei, a oprit autocarul la unul din obiective, Coloana infinitului, la marginea orasului Targu – Jiu, iar ea si prietena ei aveau urgenta nevoie la o toaleta. Cum nu vreau sa-mi cresc copilul intr-un fel necivilizat, sa gasesc un pom dupa care sa ne ascundem fara succes, am intrat intr-un restaurant de langa sosea, voiam eventual sa platesc accesul celor mici la toaleta dar cum nu am gasit pe nimeni, am intrat si am indeplinit misiunea. La iesire, era o doamna careia i-am explicat situatia, probabil chelnerita sau ce-o fi fost, mi-am cerut scuze ca n-am mai putut astepta, ea mi-a zambit ingaduitoare si n-a fost absolut nici o problema. Sunt de acord cu tine ca asta tine de omenie, si pe buna dreptate asa ar trebui sa fim cu totii.

        • cafeauata spune:

          Asa ar trebui, Acuarela. Realmente ma ingrozeste uneori rautatea oamenilor fata de semeni. Nu mai spun de rautatea fata de animale…
          Saptamana vesela sa-ti fie!

  7. cita spune:

    Cand Ardealul a devenit provincie sub jurisdictia Imperiului Austro-Ungar, primul lucru pe care oamenii l-au simtit a fost obligativitatea de a avea o toaleta in curtea proprie!
    Dar ne-am eliberat de sub Imperiu si… am uitat ca toaleta este un simbol al civilizatiei!
    Personal stiu ce inseamna sa ai nevoie de o toaleta! Am ratat cel mai important examen al vietii mele din aceasta cauza! 🙂
    In Romania o toaleta este o mare problema!
    Jena? de ce sa avem jena de ceva absolut firesc? Eu m-am vindecat de asta doar mergand in Germania!
    Amabilitatea si intelegerea… aproapelui… ramane o mare hiba a natiei noastre!
    Le dorim celor care nu integ nevoia altora… sa o afle! Doar asa poti pricepe pana in sfarsit!
    Te salut cu drag!

    • cafeauata spune:

      Ma bucur mult sa te vad, draga Cita!
      Daca ai fost intr-o situatie asemanatoare cu cea pe care am relatat-o, stii cum e…
      Cred cu tarie ca ceva adanc, pana la radacini trebuie sa se intample pentru ca toti romanii sa inteleaga faptul ca iubirea aproapelui nu costa bani si nu poate sa fie cumparata. Teoretic toti suntem buni, vorbim despre dragoste, mergem la biserici, facem morala celor care gandesc altfel decat noi, dar cand e nevoie sa ne demonstram omenia, ne blocam. Suntem urmariti de rautati gratuite, care scot la iveala adavarata personalitate a natiei. Cum am scris, exceptiile intaresc regula.
      Imbratisari si sanatate, cu drag!

      • cita spune:

        Am citit de curand o carte in care este descris mecanismul biologic al creierului in urma gandului: „esti al dracului cu mine, lasa ca-ti arat eu”. Se pare ca rautatile noastre ne fac rau mai intai noua! Cu alte cuvinte fiind rai ne merge… ca la spanzurati, 🙂 cum zice o vorba romaneasca!
        Sa-ti fie bine si tie. Sunt in Romania si… in stare de soc… termic si nu numai 🙂

        • cafeauata spune:

          De la ganduri ar trebui sa incepem sa extirpam raul, adevarat…
          Sedere placuta, draga Cita! Sper si iti doresc sa fii socata si de lucruri bune!
          Te imbratisez!

Lasă un răspuns

