Locul potrivit

120px-Leontopodium_alpinum_Szarotka_alpejska_01Floarea-reginei, sau floarea-de-colț (Leontopodium alpinum Cass.).

Crește în munți calcaroși în pajiști de pe versanți abrupți și însoriți sau pe stâncării. La noi crește în Munții Carpațifiind declarată monument al naturii din 1933  și ocrotită. Floarea reginei poate fi întâlnită în Munții Maramureșului și Munții Rodnei, Obcinele Bucovinei, Rarău, Ceahlău, Ciucaș, Munții Bucegi, Făgăraș, Cozia și Retezat. În afara spațiului românesc, floarea reginei înfrumusețează zone din Abruzzi, Alpi, Balcani, Carpați, Pirinei, dar și din Asia Centrală și de Est. Sursa si foto: Wikipedia.

Exista crescatorii de flori de colt, sere in care oameni deosebiti au reusit sa le „imblanzeasca”. Am senzatia ca se incearca trecerea lor in banal, ca si cum ar fi stevia de pe marginea santului. Imi place sa cred ca va ramane acea floare deosebita, la care nu avem acces pur si simplu, reprezentand crestele inalte cu stanci abrupte, facandu-ne fericiti daca macar o singura data in viata avem norocul sa le vedem la ele acasa… De ce s-ar mai numi „floare de colt” daca am avea-o in ghiveci sau in vaza? Plus ca parca nu-mi vine sa ma rasfat cu cosmeticale facute din extractul lor.

Acest articol a fost publicat în Stari și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Locul potrivit

  1. luceafarul florilor!
    buna dimineata!

  2. mihaella spune:

    pai eu cred ca e bine ca cineva le rezerva loc in sera sau gradini…macar avem de unde le lua sa le punem inapoi in natura atunci cand omul, in necunoasterea sa, le provoaca disparitia din locul natural.

  3. Minnie spune:

    Nu prea sunt eu foarte sigura ca acea crema contine cu adevarat „extract” din floarea de colt! Eu nu am auzit de sere cu aceasta planta, dar poate or fii…..
    Te pup draga mea si îti doresc sa ramai vesnic frumoasa….. fara creme! :))

    • cafeauata spune:

      Multumesc, la fel sa fii si tu!
      Pai nici eu nu cred, Minnie! Cate flori trebuie sa fie cultivate sau adunate din natura ca sa poata face atatea creme? Cred ca e abureala pentru disperati!
      Este undeva prin Ploiesti un pensionar care cultiva flori de colt in podul casei.
      Saptamana buna sa ai!

  4. Georgiana spune:

    da, da! mai bine un gălbenuș de ou amestecat cu miere! și mie mi-s dragi tare florile de colț!🙂

  5. Mihaela C.P. spune:

    Si eu de cand am vazut reclama , am simtit ca nu e potrivita pentru producerea de cosmetice o floare rara, protejata. Si eu am floare de colt in curte, cumparata din magazin si chiar daca se poate inmulti prin seminte usor, in sere sau in vederea producerii pe scara mai larga, tot nu sunt convinsa ca folosirea ei chiar aduce beneficii pielii. Mai degraba au sperat ei, brandului lor sa ii aduca avantaje, desi ma indoiesc.

    • cafeauata spune:

      Asa-i ca nu? Ceva nu se potriveste, e fortata reclama.
      Sa o fotografiezi pe floarea ta de colt, sa vad cum se integreaza intr-o gradina.
      Saptamana usoara sa-ti fie, Mihaela!

  6. Rolling Ideas spune:

    Floarea de colţ e considerată monumanet al naturii şi e interzis să o rupem. Deci dacă vrem s-o vedem naturală, în toată spendoarea ei, e musai s.o vizităm la munte sus.

    • cafeauata spune:

      Pai asa se spune, ca e ocrotita, probabil de aceea au aparut culturile din sere. Oricate ar fi, sunt de aceeasi parere cu tine: daca vrem sa vedem o adevarata floare de colt, musai sa mergem la ea acasa.
      Sa ai o saptamana buna, Andreia!

  7. Helga spune:

    Nu stiam ca au facut au reusit sa o adapteze in sere speciale. E o floare atat de rara…acum nici nu stiu daca mai gasesti pe crestele Bucegilor.

  8. acuarele spune:

    Mariuca mea e o „floare de colt”, alaturi de colegii ei, asa le-a ales invatatoarea emblema clasei, iar in prima zi de scoala fiecare a primit cate o insigna sugestiva!🙂
    Pentru tine, Cafeluta:

    Sa ai o duminica frumoasa!

  9. ghemulet spune:

    Am avut asa ceva intr-o rama,presata..am Luat-o de la lacul Rosu daca nu ma insel..Incredibil de frumoasa si cu petalele asemeni catifelei…

    • cafeauata spune:

      Eu mai am si acum cateva ramase de la tata, presate intr-un caiet. In Vale era relativ la indemana sa ai floare de colt, probabil de la cei care urcau des in Retezat si nu coborau cu mana goala…

  10. Zina spune:

    Nu e tendința veșnică a oamenilor să coboare în derizoriu și banal orice întâlnesc ei mai deosebit ?…

Lasă un răspuns

