2013

Ceva ma face sa cred ca as putea sa traiesc fara sa muncesc. Nesperat de multele zile libere pe care le-am avut in ultimele doua saptamani mi-au demonstrat ca zilele nu sunt nici prea lungi, nici prea plictisitoare si nici lipsite de viata, chiar daca nu muncesc 10 ore. Dar trebuie sa-mi iau gandul de la leneveala, doar chiar azi am auzit un horoscop care imi spune ca nici anul acesta nu imi aduce bani din mosteniri. Incercam sa jucam la loto, poate…

Am avut timp de hoinareala prin oras si de facut poze si de dormit, mai ales de dormit. Inca nu ma urc pe cantar, nu de alta dar nu vreau sa incep anul cu o cadere psihica! Mai astept doua-trei saptamani, pana atunci toate bunatatile din frigider se vor termina si voi gati doar strictul necesar si fara delicatesuri, isi va intra in drepturi si stresul de la servici, iar grasimile depuse se vor topi ca si cum n-au fost. Sper…

Ar trebui sa gandesc extrem de pozitiv, sa trec peste fiecare zi luand doar ce a fost bun, sa stiu sa ma bucur pe bune, nu doar declarativ de fiecare clipa. Cu teoria stau bine, dar practica… Nu-mi pare a fi cel mai bun inceput de an, parca ceva nu se potriveste, parca oamenii au uitat prea repede ca au urat fericire si bucurii. De fapt, suntem aceeiasi, cu cel putin aceleasi frustrari, probleme, simpatii si antipatii. Doamne ajuta sa incercam si sa reusim sa fim mai linistiti, mai impacati, mai curajosi!

Spre deosebire de zilele extrem de aglomerate, in ultima vreme traseul facut de mine a fost perfect: masini putine, lume putina, elevi lipsa:

strada

Chiar si statuia lui Baba Novac s-a bucurat de gazele mai putine venite de la tobele masinilor:

Baba Novac

Numai pentru Cola nu conteaza. Somnul pe perina mea (in timp ce incerc sa ma trezesc cu prima cafea si o tigara) ramane acelasi, indiferent de cat de aglomerat sau nu este Clujul:

somn

Acest articol a fost publicat în Fotografii, Stari și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la 2013

  1. fosile spune:

    Tare mult mi-a placut si mie Clujul golit de masini si de avioane.Puteai sa te plimbi oriunde ,ne era zgomot…
    Cola e o minunatie,cum doarme cu trompeta in perna.
    Nu cred ca te-ai plictisi.Mai ai o gramada de carti de citit,ai pasiunea cu bijuteriile ,vine vremea excursiilor,plus placerea de a face fotografii.
    An nou fericit,Cafeluta!
    Sper sa ti se indeplineasca dorintele,sa reusesti sa treci peste fazele mai putin placute si,daca cistigi la loto,ca te lasi de servici si-ti vezi de viata.

    • cafeauata spune:

      Ehei… Gata cu linistea orasului! Trebuie doar sa ne gasim locul in tumultul asta nebun care ne inconjoara, sa nu punem la suflet nimic, asta e dorinta mea pentru acest an: Oricate mi se vor intampla, sa le traiesc fara a le pune la suflet. Doamne ajuta!
      An nou fericit! Sa gasesti destule resurse si destula credinta in sufletul tau, cat sa poti trece peste orice!

  2. Buna dimineata!🙂
    Excelent text, mult umor!
    Bine ai revenit din concediu, ca nu ai miscat deloc in perioada asta!
    Apropo de mosteniri, eu NU MAI CRED in ele!
    Ma gandeam, dupa moartea mamaei (Dumnezeu sa o ierte!) ca impartim pamantul si gata, am iesit la liman!
    Sa-ti spun cat mi-a revenit, impartind 2,5 hectare la 11? Nu-ti spun!🙂
    La loto am jucat foarte putin, mai mult „in gasca”! Apropo, nu vreau sa ma vait sau sa ies in evidenta, am vrut sa pun pe blog dar m-am linistit, m-am adresat spitalului, primariei, bisericii, am fost si la Casa de cultura… Nimeni nu a primit voluntariatul! Sunt condamnat la plimbari pe dealuri!

    • cafeauata spune:

      Buna dimineata!
      Multumesc pentru „primire”, chiar a fost ca un concediu!
      Nici eu nu cred in mosteniri, doar ai mei au plecat de mult, unchi bogati nu am, asa ca… tot munca e baza, indiferent ce mi-ar spune horoscopul. La noi imparteala a fost mai simpla: am vandut un apartament in Vale si am impartit la doi. Dar nu ne-am imbogatit.
      Cu voluntariatul ce sa zic? Rau destul daca este asa cum spui. In acest caz, bucura-te de plimbari si gandeste-te si la noi!

  3. Mihaela C.P. spune:

    La multi ani in 2013!
    Asa e la inceput de an, ne tot facem planuri, promisiuni, tragem sperante. Sa ti se implineasca in 2013 tot ce ti-ai dorit si propus! Si daca joci la loto, sa castigi!🙂
    Si eu ma bucur cand elevii sunt in vacante ca e strada mai libera si mai linistita.

    • cafeauata spune:

      La multi ani, Mihaela!
      Balaura imi dorea drag de viata pentru acest an si Doamne cata nevoie avem de aceasta urare! Chiar nimic material nu am in plan, doar sa fiu sanatoasa si sa stiu sa aleg binele de rau.

  4. Minnie spune:

    Bine ai revenit în 2013! La multi ani!
    Eu asa stiu Clujul, ne aglomerat, cu magazine mici si oameni calmi!
    Duminica frumoasa si nu crede si tu în tot ce citesti…. norocul e pe aproape!🙂

    • cafeauata spune:

      La multi ani, Minnie!
      Nu cred, cum as putea? Nu mai am pe nimeni cine sa-mi lase mostenire, asa ca horoscopul cela sigur nu era pentru mine! Sanatoasa sa fiu, ca ma va gasi el, norocul, daca asa va fi sa fie, iar daca nu… la munca mai departe!
      Saptamana buna sa-ti fie!

  5. Ce frumos…salut Clujul. Si da, sigur nu ne-am plictisii daca nu am munci, sunt atatea lucruri de facut…….si atat de putin timp.
    La multi ani❤

    • cafeauata spune:

      La multi ani, Fata Nesabuita!
      Gata cu Clujul frumos! L-am salutat in aceasta seara din partea ta, iar de maine dimineata incepe nebunia.
      Eu am mai spus candva ca ziua nu mai are 24 de ore, ca ceva s-a intamplat. Asta cred in continuare: s-a comprimat timpul!

  6. Lulu spune:

    La multi ani si bine ai revenit!
    Pupici multi pentru Cola si pentru tine!

  7. slowaholic spune:

    Cola este adorabilă. Cred că poți să te inspiri de la ea: se bucură din lucruri simple, doarme ca un prunc și este întotdeauna superbă și fără griji. Greu de făcut, ușor de zis, dar de ce nu?😀 LA MULȚI ANI, draga mea! Să ai un 2013 BUUUUUUN!🙂

  8. acuarele spune:

    Cafeluta, fiecare an se construieste cu truda, zi dupa zi… Nu stim ce aduce ceasul dar trebuie sa ne mentinem optimisti, atata cat putem, daruind clipa de clipa tot ce avem mai bun in noi, fiindu-ne aproape unii altora! Cred ca doar prin solidaritate umana, sufleteasca, vom putea sa depasim toate obstacolele din acest an, care, iata, a inceput cam tulbure…
    Doamne ajuta!

    • cafeauata spune:

      Stiu, Acuarela, dar intreb si mai ales ma intreb: de ce atata truda? De ce optimismul nu este o stare normala? Si pentru a vedea frumosul din jur e nevoie de efort. Sau poate doar eu vad asa lucrurile? Solidaritatea si caldura sufleteasca parca au disparut; mare parte a celor cu care dintr-un motiv sau altul suntem nevoiti sa impartim clipele, sunt (in cel mai bun caz) prefacuti. Nu ne ramane decat sa fim aproape de cei dragi, sa incercam cu orice chip sa gasim puterea de a spune ca viata e frumoasa. Teoretic, se spune ca viata ne este asa cum o facem noi, practic insa, sunt prea multi cei care apar si dispar in jurul nostru, lasand urme pentru care (din nou) trebuie sa trudim pentru a le indeparta. Si tot asa…
      Ei, dar toti le avem pe ale noastre, suntem uneori mai bine dispusi, alteori suntem cu nervii intinsi. Spun si eu „Doamne ajuta!” si vedem ce ne rezerva zilele care vin.
      Imbratisari, cu drag!

      • acuarele spune:

        Eu pot sa raspund pentru mine… Cand muncesc zi de zi, punand caramida pe caramida de optimism si incredere in ziua ce vine, nu simt truda despre care iti spuneam. O constientizez in momentele in care realizez ca timpul a trecut fara ca eu sa pot „bifa” vreo realizare notabila in ultimii zece, douazeci de ani, ci doar cateva destul de modeste. In schimb, pe fond de oboseala apar si problemele de sanatate, mai mici sau mai mari, pastilele de tensiune, goana dupa ceva ce poate ca realizezi ca nu vei obtine nicicand, in anumite circumstante si cu anumiti parametri dati, prestabiliti. E o stare vecina cu depresia, pe care din fericire o recunosc din vreme la mine si stiu sa mi-o domin, sa ies imediat din ea.
        Pe de alta parte, daca altii sunt intr-un fel, egoisti, marginiti, nepasatori, tot ce pot eu sa fac e sa nu ma preocup prea indeaproape de aceste laturi negative ale lor, ci mai mult
        sa incerc eu sa fiu, pe cat posibil, altfel. Nu mai astept nimic de la ceilalti. Acum 15 ani ma consumam ca „X” sau „Y” se comporta altfel decat as fi dorit. Acum ma lasa rece, nu ma mai las afectata. O viata avem, si chiar conteaza clipa de liniste si de bucurie pe care putem sa ne-o permitem, chiar si atunci cand vecinul de langa noi ne scaneaza cu
        cate o privire crunta si rea. Fiecare pasare pe limba ei piere, spune romanul. Noi sa fim sanatosi, restul se aseaza de la sine, pana la urma, asa cum sta scris undeva in stele!

        • cafeauata spune:

          Concluzia e clara, draga mea! Sa fim sanatosi si sa incercam sa traim fiecare clipa asa cum stim mai bine.
          Te imbratisez cu muuuult drag!

  9. mihaella spune:

    Ce scumpa e Cola dormind ca un om mare cu capul pe perna…:)….Pentru 2013 iti urez sa ai parte de sanatate, zambete si impliniri.La multi ani!

    • cafeauata spune:

      Ma bucur sa te vad pe la mine, Mihaella! Bine ai venit!
      Cola, da, stie sa doarma mai ceva decat noi! In special dupa ce ramane singura in pat, dimineata.
      Multumesc pentru urari si sper sa se intoarca la tine inzecit!

Lasă un răspuns

