Si astazi

Mi-e dor de tine, mamă

Sub stele trece apa
Cu lacrima de-o samă,
Mi-e dor de-a ta privire,
Mi-e dor de tine, mamă.

Măicuţa mea: grădină
Cu flori, cu nuci şi mere,
A ochilor lumină,
Văzduhul gurii mele!

Măicuţo, tu: vecie,
Nemuritoare carte
De dor şi omenie
Şi cântec fără moarte!

Vânt hulpav pom cuprinde
Şi frunza o destramă.
Mi-e dor de-a tale braţe,
Mi-e dor de tine, mamă.

Tot cască leul iernii
Cu vifore în coamă.
Mi-e dor de vorba-ţi caldă,
Mi-e dor de tine, mamă.

O stea mi-atinge faţa
Ori poate-a ta năframă.
Sunt alb, bătrân aproape,
Mi-e dor de tine, mamă.

Poezie de Grigore Vieru. Sursa: citatepedia

Acest articol a fost publicat în Pentru mama, Poezii (nu ale mele!), Stari și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Si astazi

  1. acuarele spune:

    Cafeluta, Mama e pretutindeni cu noi, pe unde umblam ea ne simte dorurile si ni le mangaie.
    Te imbratisez!

  2. Minnie spune:

    Oh mama, dulce mama!
    Si mie îmi este dor de mama mea!

  3. Dumnezeu sa o odihneasca!

  4. Georgiana spune:

    Dumnezeu s-o odihnească în pace!

  5. Iulia spune:

    Nu te inteleg: de ce te chinui singura in halul asta? Te simti vinovata fata de mama ta? Eu, in mod deliberat, nu ma gandesc la ai mei. M-ar durea prea tare. Imi traiesc viata in continuare, asa cum mi-a fost data de Dumnezeu. Gandurile mele si regretele mele nu ii mai aduc inapoi, numai m-as chinui degeaba. E frumos cum o evoci pe mama ta, dar e ceva bolnavicios in asta totusi… Acum, vazand poza, imi dau seama ca au si trecut foarte multi ani. Pana acum credeam ca pierderea e recenta.
    Sper sa nu mi-o iei in nume de rau.

  6. Mihaela C.P. spune:

    Nu prea cunosc din poeziile lui Grigore Vieru, dar scria frumos. Frumos gestul cu florile de sezon, dar raman acolo la capataiul parintilor, nu se ”evapora”?

    • cafeauata spune:

      Cred ca orice poezie dedicata mamei este frumoasa. Intamplator am gasit-o pe aceasta, scrisa de Vieru si – astfel – mi-am dat seama cat de mult si-a iubit si el mama.
      Florile dispar in prima noapte, mi-e ciuda, dar nu ma pot duce la ai mei fara un buchet sau un ghiveci.

  7. Zina spune:

    Peste o lună se împlinesc trei ani de când mama mea s-a dus… Mi-ai răscolit dorul cu poezia asta…

  8. dianaalzner spune:

    Cât vom fi, ne va fi dor mereu…

Lasă un răspuns

