Renascutii

Se pare ca sunt ramasa in urma cu noutatile, din moment ce doar aseara am aflat de pe National Geografic ca exista renascuti. Cautand pe Google si pe youtube, am vazut ca deja in 2009 era in voga subiectul, ca exista o fabrica in Anglia, unde iti poti comanda contra sumei de 300 de dolari o astfel de papusa – copil. In mai 2011 ProTv a difuzat stiri referitoare la acest subiect, dar mi-a scapat atunci. Exista femei care nu au putut avea niciodata copii sau femei care au pierdut un copil, ambele avand in comun ciudatenia de a avea un astfel de surogat care poate arata oricum sau identic cu bebelusul pierdut. Se spune ca respectiva papusa are toate caracteristicile necesare pentru a putea fi un inlocuitor pentru satisfacerea instinctului matern sau pentru mangaierea unui suflet de mama care si-a pierdut copilul. Tema este controversata. Cat este normal si cat este nefiresc in a-ti achizitiona o astfel de „jucarie”? Parerea mea este aceea ca termenul de „nefiresc” este prea bland. De ce? Pentru ca indiferent ce ne rezerva viata, este de preferat sa o privim in fata, sa refuzam minciuna si sa cerem putere pentru a trece peste dureri si doruri, sa lasam ratiunea sa isi spuna cuvantul. Dar este doar parerea mea.

Toti „copiii” din clipul de mai jos sunt astfel de „renascuti”. Frumosi, aproape reali, dar…

Acest articol a fost publicat în Rautati de fiecare zi și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Renascutii

  1. acuarele spune:

    Si eu gasesc ca nu e firesc. Trebuie mers mai departe si depasit. Astfel de papusi nu fac decat sa rascoleasca si mai mult durerea pierderii acelui copil. Cum poate cineva sa fie atat de crud si sa inventeze asemenea… „jucarii”, chipurile pentru consolare?…
    O zi plina de frumos sa aveti, Cafeluta!

    • cafeauata spune:

      Multumesc pentru comentariu, Acuarela!
      Pe mine m-au trecut fiorii vazand documentarul. Ca sa iti dau doar o secventa, voi spune ca familia care era in tema si-a montat inclusiv un scaunel pentru bebe pe bancheta din spate si puneau papusa acolo cand ieseau cu masina! Infiorator…
      Sfarsitul de saptamana sa-ti fie cu odihna!

      • acuarele spune:

        Cafeluta… Sunt adulti care nu inteleg sa se maturizeze.
        Un week-end bun si voua!

        • cafeauata spune:

          Am convingerea ca acestia nu doar ca sunt imaturi, ci au probleme mult mai grave pe care in loc sa le infrunte, le tin la dospit. Pana la urma, e alegerea lor iar afacerea aduce beneficii frumoase celei care a avut o gandire atat de bolnava.
          La mine week-end cu munca va fi, dar e mare lucru sa fie bun chiar si asa. Multumim!

  2. fosile spune:

    Cred ca este o aberatie.Pentru ca nici nu este un copil,care sa-l inlocuiasca pe cel pierdut,nici nu-i lasa pe parinti sa-si revine,sa-si refaca firul rupt al vietii si poate mai reusesc sa faca un copil.
    Cine n-a avut si n-are poate sa infieze,sau sa conduca un adapost maternal sau sa creasca un catel,cinci,o suta.
    Papusa e papusa.Nu te implica cu nimic in crestere.E doar o chestie care seamana cu…

    • cafeauata spune:

      Perfect de acord cu tine! Ma intreb cat va dura pana vom vedea si prin Cluj vre-o „dusa” care isi plimba „copilul”? Pe zi ce trece aproape tot ce inseamna comert in occident, imi intoarce stomacul pe dos!
      Daca erau prezentate drept papusi, pur si simplu, era o chestie, dar asa… Incotro se indreapta omenirea, domnule?

  3. slowaholic spune:

    Mie mi se pare sinistru. Doamne fereste!

  4. este posibil sa nu putem intelege durerea celor ce au pierdut…
    si mie mi se pare sinistru dar nu as vrea sa trec prin ceea ce au patit…
    week-end placut!

    • cafeauata spune:

      Culmea este ca familia protagonista din documentar nu a avut niciodata copil, deci durerea nu li se trage din pierderea unui bebe. Nu-s normali, pur si simplu!
      Al tau sfarsit de saptamana sa fie mai placut (stiu eu de ce!)!

  5. dianaalzner spune:

    Buna seara, Cafeluto!🙂
    Ce bine e sa trec pe la tine in vizita!
    Nu stiu cum e sa pierzi un copil, pentru ca nu am avut copii, imi imaginez ca nu este durere mai cumplita, insa cred – ca si tine – ca o papusa nu poate sa ajute. Mai bine mama care a pierdut un copil sa se roage pentru sufletelul lui, sa ajute alti copii care sunt necajiti, sa infieze, daca poate, sau sa faca alt copil.
    Dragostea se poate canaliza in multe directii.

    Va doresc un week-end odihnitor, dragii mei!🙂

    • cafeauata spune:

      Multumesc pentru vizita, Diana! Mereu te astept cu drag si ma bucur mult cand te si vad!
      Cunosc personal doua mame care au pierdut ce au avut mai scump, dar (asa cum spui) au gasit loc unde sa investeasca iubirea. Ma tem ca oamenii sufera tot mai des mutatii ciudate!
      Multumim pentru urare, sper ca macar duminica sa fie cu odihna, pentru ca sambata „prestez”.
      Imbratisari calde pentru tine!

  6. Zina spune:

    Cafeluță dragă, sunt de aceeași părere cu tine. Nu cred că există ceva mai… macabru decât înlocuirea unui copil cu o păpușă care îi seamănă. Cred că deja e de domeniul psihiatriei…

  7. Minnie spune:

    Acum stii cum e… „a sapte-a zi dupa scripturi” dar îmi bag si eu nasul ptr ca mie chiar îmi plac aceste papusi!
    Nu stiu ce sa transmis la voi pe tv, dar ceea ce stiu eu este ca aceste papusi sunt facute de artisti plastici si scopul lor a fost de a face o arta si nici decum de a crea ceva asa morbid cum ar fii înlocuirea unui copil. Daca mai sunt si.. hai sa zicem „traznite” care fac asa ceva asta nu înseamna ca trebuie sa îi dam în cap artistului. Un copil nu poti sa îl înlocuiesti. Daca cumperi o papusa de firma, Zapf Creation® care se mai si numeste Baby Born este cam acelasi lucru!
    Sorry dar îmi pare rau sa vad ca un artist este asa de acuzat!

    http://www.artfulbabies.co.uk/babies.html

    • cafeauata spune:

      Asa cum am specificat si in postare, am scris despre acest subiect dupa vizionarea unui documentar pe National Geografic, un film in care o familie care isi cumparase o astfel de papusa a facut un reality show, aratand lumii intregi cum decurge viata lor. Acolo am vazut papusa pusa in scaunul de bebe de pe bancheta din spate, papusa plimbata cu caruciorul prin parc, papusa schimbata de scutec si multe alte faze. Erau oameni maturi, era un cuplu care credea cu adevarat ca acel obiect le ofera senzatia de parinti.
      Departe de mine sa acuz artistii care fac astfel de „jucarii”, sunt incontestabil buni in ceea ce fac. Eu doar pun sub semnul intrebarii normalitatea in a le folosi pe post de copii in carne si oase.
      Noapte frumoasa, Minnie!

Lasă un răspuns

