Reteta pentru sofisticati

Nu ma dau in vant dupa mancaruri sofisticate si nici mama nu m-a crescut cu chestii de acest fel, dar conjunctura este de asa natura incat vin in contact cu ele. Asa se face ca „m-am intalnit” cu un piept de rata nu foarte greu de preparat, dar de mare efect! Daca vreti sa va dati importanti, puteti incerca. Pentru o portie adevarata, luati un file de piept de rata (in jur de 200 de grame), il crestati, il puneti pe gratar cat sa-si schimbe culoarea pe ambele parti, condimentati cu sare, piper si cateva crengute de cimbru, ungeti cu putin ulei, apoi il aruncati in cuptorul incins la 200 de grade. Se va lasa in cuptor in functie de cum foriti sa fie de facuta: daca vreti sa fie in sange – lasati putin, pentru carnea patrunsa mediu – mai puneti cateva minute, iar daca doriti un piept de rata facut bine de tot, mai puteti sta cu musafirii la o poveste scurta in plus. Feliile se taie putin in diagonala, germenii se „arunca” peste cartofii gratinati, mai puneti un buchet de broccoli sotat si o rosie cherry in varf. Pentru cartofii gratinati „se trag” la tigaie: ceapa verde, praz, cartofi fierti cuburi (150 de grame), se amesteca apoi cu smantana (o lingura ajunge) si 30 de grame de parmezan. Daca vreti spectacol, ungeti o forma cilindrica de metal cu unt si inghesuiti toata compozitia in ea. Puneti forma la cuptor pret de cateva minute, dupa ce o scoateti si se raceste putin asezati cartofii pe farfurie si puneti 15 grame de parmezan si deasupra. Sosul poate sa fie unul clasic, din supa de oase amestecat cu unt, dar neaparat sa puneti rozmarin pentru aroma. Arata bestial si se potriveste celor care se dau in vant dupa fineturi.

Spor, bafta si pofta buna!

 

Acest articol a fost publicat în Fotografii, Meniuri și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Reteta pentru sofisticati

  1. Zina spune:

    Poftă mi-ai făcut cu fotografia ! Importantă nu m-aș da, că n-am nevoie, dar îmi place carnea de rată la nebunie, așa că voi încerca rețeta. Mulțumesc !🙂

    • cafeauata spune:

      Cu mare placere!
      Asta era si scopul: sa va fac pofta, iar daca nu va incumetati sa preparati acasa acest fel de mancare, sa iesiti la un restaurant, asa, ca de sfarsit de saptamana. Am un feeling ca rata gatita de tine va fi mai gustoasa chiar si decat ce am eu aici…

  2. Mihaela C.P. spune:

    reteta buna pentru masterchef🙂.Arata imbietor.

    • cafeauata spune:

      Nu-i mare lucru de facut, mai mult prezentarea este spectaculoasa (fata de un fel doi pus acasa zilnic in farfurie). Daca mi s-ar pune in fata, sigur as manca, dar de facut… las pe altii, eu doar asist si iau notite.

  3. buna dimineata!
    am scapat, nu e pentru mine!🙂

  4. Mmmm, ce bine arată! Gustul trebuie să fie cu adevărat delicios!

  5. acuarele spune:

    Destul de sofisticat, dar in acelasi timp pare relativ simplu de facut. Rata nu stiu daca o sa ma incumet sa cumpar/prepar, dar garnitura de cartofi descrisa de tine suna excelent, pare sa se faca repede si usor!…😉

  6. cafeauata spune:

    Chiar nu este o filozofie si nu prea are ce sa nu reuseasca ( doar daca nu se arde carnea! ). Eu n-am cumparat niciodata rata, daca am mancat a fost doar pentru ca era sarcina de serviciu. Si crede-ma ca nu m-a lasat pe spate!
    Sa aveti un an scolar bun!

Lasă un răspuns

