Ce nu are Clujul

Pentru ca in Iasi erau 40 de grade afara si Cola nu putea sa fie lasata in masina, pentru ca nu oriunde putem merge cu ea si pentru ca sotul meu nu intotdeauna este incantat sa bata vre-un oras, am fost turista doar cu rudele, care bineanteles mi s-au laudat cu Parcul Palas. Iar eu, care in principiu sunt impotriva mall-urilor, trebuie sa recunosc ca am ramas uimita de ce au facut iesenii de anul trecut si pana acum. Clujul meu se poate ascunde in fata acestui loc unde, indiferent de varsta sau de preocupari, oricine se poate „aduna” pentru lupta cu rautatile care ne dau tarcoale. E drept, daca cineva este de rea credinta, ma poate contrazice.

Vedere de pe scarile Palatului.

Palatul vazut din parc.

Cupola in mijlocul lacului.

Una dintre cascadele din ansamblul de fantani arteziene.

O adevarata casa a berii.

Ospatarita in port popular nemtesc. Frumos!

Prima data in viata mea am baut Krusovice. Tot mai buna e Ursus!

Restul… Magazine, lume multa, caldura mare! Sa aveti un sfarsit de saptamana pe masura asteptarilor voastre!

Acest articol a fost publicat în Concediu 2012, Fotografii și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Ce nu are Clujul

  1. 🙂
    „de rea credinta” nu sunt (asa sper, cel putin), nici de contrazis nu te contrazic, dar simt nevoia sa „carcotesc” putin, ca de, „obiceiul bun nu piere”… 🙂
    unu: si cum ar fi daca fiecare oras ar avea un asemenea palat? nu e mai bine ca fiecare e „altfel”?
    doi: as vrea sa vad si eu un local din germania, cu patron neamt (adica sa nu fie roman emigrat) cu ospatarite in port popular moldovenesc!
    week-end placut si voua!

    • cafeauata spune:

      Buna dimineata!
      Unu: nu palatul in sine ii lipseste Clujului, ci un loc in care sa poata oricine sa stea pe iarba sau pe banca, la umbra sau la soare, la bere sau la cafea, cu copil sau fara, singur sau in gasca si sa fie ok. Clujul e intr-adevar „altfel” si doar pentru ca a dat un prim-ministru hulit de tara si reprimit cu bratele deschise.
      Doi: nu e sigur ca daca ai cauta cu atentie n-ai gasi respectivul local in Germania. Dar pe mine nu asta ma intereseaza, ci faptul ca acest patron a facut „altfel” intr-un mod placut ochilor si nu ostentativ. La fel de tare mi-ar fi placut si sa vad o casa a berii „Ursus” cu gagicele in port romanesc, dar…
      Week-end zici? Eu muncesc pana seara tarziu, iar sotul, stiu eu ce face? Ma asteapta, cred, cuminte. Bine ca si maine va fi o zi…
      Zi frumoasa, tie!

  2. fosile spune:

    Am vazut Iasiul de la volan.Adica de loc.
    Constat ,din pozele tale,ca merita vazut.La pas,in plimbare.
    Acuma,sa nu aruncam cu pietre.Iasiul este ,ca si Timisoara,mai intins,mai larg,mai de cimpie,cu mai mult spatiu.Clujul e mai inghesuit intre dealuri,iar palatele n-au gradini largi in jur unde sa se poata amenaja fintini arteziene si celelalte.
    Cred ca daca as sta un an sau doi in Iasi,mi-ar place,dar tot mai drag mi-ar fi Clujul.

    • cafeauata spune:

      Nu am spus ca as renunta la Cluj, am spus doar (sau asta am vrut sa se inteleaga) ca in minunatul nostru oras edilii sunt prea preocupati de ineptiile lor pentru a mai avea si idei pentru binele clujenilor. In rest, e bine ca avem unde merge ca turisti…

  3. Mihaela C.P. spune:

    Foarte frumos se vede ca ar fi parcul si casa berii , care insa nu stiu cat va fi de util si folosita pe timp de iarna. Malluri sunt tot mai multe si in toate numai lucruri scumpe, si se intrec constructorii sa le arate in fel si chip doar-doar sa atraga banii la ei.
    Clujul are un farmec aparte , inima tarii si a Transilvaniei :).

    • cafeauata spune:

      Cu putina imaginatie cred ca vor gasi o utilitate acelui spatiu si la iarna, altfel ar fi pacat. Asa cum ti-ai dat seama, nu mallul mi-a placut ci zona verde, de agrement, care lipseste in Cluj.
      Din fericire farmecul acela aparte nu-l poate lua nimeni, nici vinde, nici inchiria. Acela va ramane indiferent de oranduirile politice. Doar generatiile trebuie sa-l ingrijeasca…
      Sa ai o saptamana cu spor!

    • irina spune:

      am inteles ca pe timp de iarna, casa berii va fi patinoar. si fara ofensa, mall-ul din cluj e tot construit de dascalu, care e iesean ;). si special pentru tine, gradinareaso, ai un blog minunat. te pup, din iasi!

  4. acuarele spune:

    In Iasi n-am fost niciodata, dar din auzite am aflat ca era un oras elegant si foarte aparte inca dinainte de a se moderniza anumite spatii in ultimul an. Mi-as dori sa-l vizitez candva, cand voi sta mai bine si cu timpul, si cu finantele. Clujul isi are, categoric, farmecul lui unic, si pe el imi doresc sa-l revad!… In orice oras se gaseste ceva ce in altele lipseste. La noi e un parc minunat in care ne putem trage sufletul la o bere (sau altceva), timp frumos sa fie, si buna dispozitie, oaspetii sunt bineveniti pe aleile lui umbroase, maiestuoase! 😉
    Te sarut, duminica superba sa aveti!

    • cafeauata spune:

      Cu siguranta ca fiecare oras isi are acel ceva unic pentru care cei care il locuiesc il iubesc. Ce regret este faptul ca in Cluj este un singur parc mare, pe care l-au chelit tare inestetic, si unde chiar nu toti isi au locul. Eu as prefera ca in Iasi, langa nenorocitul de mall al Clujului, unde avem lac si spatiu, sa pot sta dupa cumparaturile saptamanale la o barfa pe iarba, la o relaxare la o cafea… Ei, dar nu le putem avea pe toate, asa ca ne luam cafea la sticluta de acasa si iesim in padure.
      Saptamana frumoasa, Acuarela draga!

  5. convietuire spune:

    Imbietor… m-a pus pe ganduri…

  6. Georgiana spune:

    iubita, tare rău îmi pare că n-am putut să ne vedem 😦 din nefericire, un om tare drag mie s-a dus în lumea celor drepți: socrul meu. Te pup și mă bucur că ți-a plăcut la Iași. țuc la tine, la voi! :*

  7. irina spune:

    draga mea, daca as fi avut un blog as fi scris si eu un post ”Ce nu are Iasul”. eu sunt ieseanca si am vizitat Clujul. Fain oras!:) Ce nu are Iasul? eu zic ca un Boc…, si desi nu sunt fan PDL (ba, chiar de loc) trebuie sa recunoastem ca a alocat ceva bani pentru zona natala (ceea ce politicienii de pe la noi nu au facut). dar trecand peste politica (cu scuzele de rigoare), Clujul a crescut constant in ultimii ani si pentru asta, bravo voua! Eu cred ca fiecare oras are farmecul lui si iti multumesc ca, pe aceasta cale ai oferit o imagine pozitiva asupra orasului meu natal.
    Te pup si am sa te mai vizitez!

    • cafeauata spune:

      Asta am vazut si asa am simtit in acele ore, acolo. Clar este faptul ca aici, in Cluj, au fost alte prioritati. Poate daca as sta in Iasi nu mi s-ar parea deosebit acel parc, dar fiind doar trecator in zona, da, mi-a placut mult!
      Multumesc pentru trecere si comentarii!

  8. eumiealmeu spune:

    cand am citit postarea aceasta, atunci când ai pus-o, am fost uimită de ceea ce apărea în poze, dar m-am abținut de la a comenta.
    acum, că tocmai m-am întors de la Iași, nu-mi vine să cred că spun așa ceva…
    eu care adoram Ardealul și niciodată nu mi-aș fi imaginat că dacă ar fi să plec din București aș pleca în altă parte decât… Ardeal… am ajuns să zic… IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIiiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaașșșși!!!
    am căutat special postarea ta ca să revăd pozele (eu mi-am uitat aparatul acasă, ca o aiurită ce sunt!) și când am revăzut locurile acelea – îți mulțumesc pentru acest dar, că muream de dor! 🙂

  9. eumiealmeu spune:

    Clujul este superb, pentru că are istorie. norocul orașului din Moldova este că au refăcut și au modernizat, de poți da cu ochii și de trecut și de modern… in Cluj, in interior nu mai e spatiu pentru a adauga ceea ce au adaugat cei din Iasi!
    evident, dupa cum spuneam, acum inclin spre Iasi, dar știi cum este… niciodată nu părăsești dragostea dintâi. chiar dacă Iași e frumos, tot in Ardeal m-aș duce dacă ar fi să plec (dar nu o să fie niciodată 🙂 )

  10. cafeauata spune:

    E cat se poate de clar ca nu voi pleca din Cluj, doar ca m-a incercat o usoara invidie pentru cum au reusit moldovenii sa fie pe primul loc. Poate ca in ceva vreme vom vedea ceva adaptat si pe aici, prin Cluj. Daca nu, atata bai sa fie! Vom merge mereu cu tare mare drag in Iasi si ne vom intoarce cu bucurie acasa.
    Somn usor si vise frumoase!

Lasă un răspuns

