La castel doar ascultam

Zidurile vorbesc…

Acest articol a fost publicat în Excursii, Fotografii și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la La castel doar ascultam

  1. fosile spune:

    Incerc sa-mi inchipui cum suna cind nu erau masini,doar tropaitul cailor,cind incaperile erau mobilate (acum au ecou).Mi-e greu sa-mi imaginez.
    Dar cred ca m-ar fi plictisit de moarte muzica lor „medievala”.Mi-ar fi iesit pe nas,cum imi iese de cind cu Sighisoara ,Sibiul si toate „sarbatorile” medievale de prin orasele mai vechi,din ultimii ani.

    • cafeauata spune:

      Sunt unele aspecte care cu siguranta mi-ar fi placut, dar altele pe care care nu imi doresc sa le fi trait. Fiecare perioada cu bunele si relele ei… Cat despre atatea festivaluri medievale, m-am urat si eu de ele!
      Am cautat muzica din secolul 15, cam ce se canta pe la castel, dar nu am fost destul de incantata, asa ca nu mai plictisesc si pe altii!

  2. abbilbal spune:

    Bătrânul castel are multe poveşti de spus şi nu toate sunt frumoase. Cum ar fi spre exemplu povestea celor nevoiţi să scoată apă din piatră seacă.

    • cafeauata spune:

      Asa este.
      „În curtea castelului, alături de capela zidită tot în timpul lui Ioan de Hunedoara, se află o fântână adâncă de 30 de metri. Conform legendelor, această fântână ar fi fost săpată de trei prizonieri turci, cărora li s-a promis libertatea dacă vor ajunge la stratul de apă. Dar după 15 ani de trudă, când au terminat fântâna, stăpânii nu s-au ținut de cuvânt. Se spunea că inscripția de pe zidul fântânii inseamnă „Apă ai, inima n-ai”. În realitate, conținutul descifrat de specialiști este Cel care a scris această inscripție este Hasan, care trăiește ca rob la ghiauri, în cetatea de lângă biserică.” Sursa: Wikipedia.

  3. tu1074 spune:

    Câtă istorie este în acest minunat loc !

    • cafeauata spune:

      Muuulta!
      Daca am reusi sa vedem fiecare loc frumos (macar) din tara asta, ar fi tare bine… Ma gandesc cate sunt despre care nimeni nu spune nimic, uitate in paragina. Castelul din Hunedoara a avut noroc, din acest punct de vedere.

  4. aA spune:

    mi-a placut mereu castelul acesta, pacat ca nu mai pastreaza din mobilier. imi amintesc doar sala aceea imensa de bal, cu geamuri incrustate pe lateral. cum o fi sa locuiesti aproape de nori sau sa citesti intr-un balcon inalt deasupra orasului, asteptand cavalerul sa se intoarca pe cal alb cu sacosele de la cumparaturi? 😀

    • cafeauata spune:

      Ce m-a deranjat cel mai tare au fost „magazinele” cu tot felul din incinta castelului. Oamenii au inchiriat camera vreunei domnite si fac acum comert. Inca un aspect este cel legat de renovare, care se face in multe locuri cu materiale vizibil moderne, care iti rup privirea. Sau cosul de la aerul conditionat printre turnuri. Ei, dar astea sunt rautati. In ansamblu, e frumos.
      Am asteptat pret de o tigara un cavaler care sa-mi aduca un card (cu pinul aferent), dar pe semne ca s-a ratacit printre blocuri…

  5. Rocs M spune:

    oho si inca cum vorbesc, cel mai deranjant e ca au si urechi:))

  6. ellyweiss spune:

    Frumoasa imagine! N-am reusit sa vad castelul pana acum. Poate in viitor. Imi place tot ceea ce este vechi, foarte vechi. Vad ca se aminteste de asa-zisele festivaluri medievale. Cred ca ar rade cei din acea epoca de ele daca le-ar vedea. Dupa parerea mea sunt doar niste kitsch-uri…nimic altceva…o joaca pentru oameni mari si un prilej de a se face comert cu tot felul de nimicuri…ca la un balci tematic.

    • cafeauata spune:

      Multumesc!
      Daca vei avea drum in zona, chiar este o relicva care merita vazuta!
      Festivaluri? Asa cum spui tu: ocazie pentru „dezmat” si comert; n-am reusit sa le prind farmecul (sau poate ca nu au). Eu cred ca ne-ar incarcera cei care au trait in acea vreme!

  7. Mihaela C.P. spune:

    Daca ar putea pastra castelul povestile si imaginile celor ce au trait candva acolo…
    Castelul l-am vizitat si eu cand eram copil, acum l-as vedea cu alti ochi si mi-e teama ca as vedea si cat e de neglijat de cei care ar trebui sa il pastreze in stare buna ca e una din mandriile noastre .

    • cafeauata spune:

      Acum vedem altfel, din pacate. Eu imi amintesc ca atunci cand am fost cu clasa, in castel erau o sumedenie de armuri, acum nici urma! Este intr-o oarecare masura modernizat, nu doar pastrat, iar cei inclinati spre carcoteala (adica eu!) gasesc de ce sa se lege. Totusi, se pot auzi unele zgomote venite de atunci…

  8. slowaholic spune:

    Am fost acolo cand eram mica. Mi-ar placea sa il revad. Frumos loc! 🙂

  9. mishulake spune:

    Într-o viață anterioară cred că am fost castelan! Mă liniștește muzica clasică. Bine, nu toată și nu în exces.
    Cât despre kitsch, comerț, ce să spun. E plin la San Marino, Firenze, precum la Salzburg, Peleș sau Voroneț. Păstrând proporțiile și pretențiile.
    De văzut, ce-i de văzut, de simțit, ce-i de simțit.

    • cafeauata spune:

      Si eu, neumblata prin lume cum sunt, am crezut ca doar la noi…
      Important este, asa cum spui, sa gasim partea frumoasa a lucrurilor.
      Sa ne citim cu bine, Mishulake!

  10. acuarele spune:

    Iata ce muzica imi inspira mie astfel de ziduri maiestuoase:

    Te sarut, Cafeluta, sa aveti o zi frumoasa!

  11. fost, vazut, placut!
    neplacut ca „doamnele ghide” nici nu s-au ridicat de pe scaun, d-apoi sa ne insoteasca!

    ascult „om bun”, Sfinx!

    • cafeauata spune:

      Ma gandeam eu ca la cat de aproape esti de Hunedoara ai trecut pe acolo! Noi nici nu le-am vazut pe „doamne”, asa ca nu ne-am enervat pe chestia asta, doar buticurile ne-au deranjat, putin.
      Multumesc pentru trecere si pentru comentariu!

Lasă un răspuns

