De luat aminte

Am vazut aseara un documentar pe Animal Planet. Unul din cazurile prezentate era al unei fetite de 12 ani, care avea dureri mari de stomac, atat de mari incat (dupa ceva zile) o ruga pe mama ei sa o duca la doctor. Dar mama a luat de bun diagnosticul pus de asistenta scolii si nu renunta la „intoxicatie alimentara”. Doua saptamani a tinut fetita acasa cu tratament cu antibiotice si dieta, in acest timp lucrurile continuand sa se agraveze. Intr-un final, cand sarmana copila nu mai putea nici sa se ridice din pat si ca raspuns la implorarile ei, a mers la un spital. Acolo i s-a facut examen coproparazitologic, misterul fiind elucidat: infestare cu giardia.

Giardia lamblia este un parazit care populeaza intestinul omului si animalelor, determinand giardioza – una dintre cele mai frecvente parazitoze. Omul se infecteaza prin ingestia chisturilor din mediul exterior, care pot contamina mainile, obiectele, alimentele si apa. Sursa

Imediat a inceput un tratament specific, problema fiind rezolvata.

Acum ma gandesc ce fel de mama este aceea si ce soi de medicina se face si in SUA? Imi amintesc ca atunci cand ma trezeam dimineata cu orice simptom minor de rau, mama ma ducea instant la dispensar. Acolo, doamna doctor primul lucru mi se uita in gat si imi lua febra, iar daca nu era lamurita, cerea examen coproparazitologic si de urina. Adica atunci, in anii ’60 – ’70, in Romania, in maxim 24 de ore parintele stia cauza raului, iar medicul pediatru stia ce tratament sa dea. Cum ar fi putut sa doarma mama mea doua saptamani, in timp ce eu ma tavaleam de durere? Cum ar fi putut doamna doctor sa-mi dea antibiotice fara sa stie exact ce se intampla cu mine? Era si este atat de simplu sa aflam de existenta unor boli doar facand aceste doua examinari si totusi, inainte de toate, suntem plimbati de la un cabinet la altul. Este ilogic ceea ce se intampla in zilele noastre, cu atat mai mult cu cat nici pentru copii nu se face altfel si dureros este ca ni se poate intampla tuturor!

Acest articol a fost publicat în Amintiri, Rautati de fiecare zi și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la De luat aminte

  1. acuarele zice:

    E si adevar, e si moda cu aceasta Giardia a zilelor noastre. dar daca apar dureri acute, e normal sa se mearga la medic, sa se dea tratament specific. Insa, atentie, medicamentele alopate pentru Giardia sunt foarte toxice si ataca ficatul. Am auzit si de remedii naturiste foarte bune, gen uleiul de dovleac… Si cred ca nu e singurul.

    • cafeauata zice:

      Nu contest ca ar fi si moda. Ideea este ca nu poti, ca mama, sa nu pui la suflet durerile propriului copil.
      Chiar si samburii de dovleac ajuta, pentru ca nu stiu cati au la indemana ulei, dar pe noi mama ne trata cu usturoi mancat la greu. Probabil erau doar oxiuri, nu Giardia…

  2. acuarele zice:

    Da, usturoiul e sfant la asa ceva!

  3. cafeauata zice:

    Si atunci? De ce se promoveaza nenorocitele de medicamente? Din prostia celor care le cumpara pentru a-i face bogati pe cei care le produc, nu? Baiul mare nu este acela ca exista boli, ci acela ca nu vrem sa stim sa ne vindecam cu ajutorul a ce ne da natura, fara a fi zgarcita.

  4. acuarele zice:

    Nu stiu prea bine sa-ti raspund la intrebarea asta, cafeluta, stiu doar ca exista stadii ale unor boli in care nu prea poti sa te descurci doar cu medicamente naturiste… cel putin ca incepator. Si ti-e si teama sa risti, mai ales cand e vorba de un copil, s-au vazut si cazuri mortale.

    • cafeauata zice:

      Nici nu ma gandesc la acele boli sau acele faze ale unei boli in care se impune un tratament alopat. Ma refeream doar la cazurile in care se poate proteja organismul impotriva „otravurilor” si la faptul ca mare parte a oamenilor resping ideea din start. Eu, de exemplu, cand am fost muscata de un maidanez si am mers la Urgente, automat mi-au prescris acel tratament de cateva saptamani. Sperand ca voi scapa de mersul la injectii, am sunat-o pe doctorita mea homeopata, fara rezultat insa, pentru ca mi-a spus ca nu-i de joaca. Cu ce m-a putut ajuta in acel moment a fost sa-mi recomande un produs homeopat pentru a ma apara de o micoza produsa de antibiotic. Fara riscuri, deci.
      Odihna placuta!

      • acuarele zice:

        E bine ca ai un medic homeopat in care ai incredere. Si eu apelez ori de cate ori pot la produse naturiste, ca sa evit antibioticele. Am mare incredere, de exemplu in propolis, merisor (care m-a scapat de infectii urinare de atatea ori) si in ceaiuri de plante de tot felul… 😉

Lasă un răspuns

