Surpriza de sambata

Sa lasi catelul acasa, pentru ca este prea cald sa-l lasi in masina si sa evadezi in Gradina Botanica! Propunerea sotului m-a luat prin surprindere; in mod placut, sigur. Stiam ca voi intalni mirese descoperindu-si veleitatile de fotomedele, scene penibile regizate de oameni care n-au nimic in comun cu filmul, dar au aparat de filmat performant si si-au tras firma pentru filmari evenimente. Si cum la inmormantari nu ii cheama nimeni, isi fac mana la nunti. De ce sa iti tragi trena rochiei pe cararile din Gradina, sa-ti rupi picioarele pe bolovanisul din zona, sa asculti indicatiile „regizorului”? Nici macar nu sunt tare multe flori acum, lalelele s-au ofilit, narcisele au ramas innegrite in straturi. Doar irisii si  cateva tufe fac reprezentatie, dar insuficient pentru un decor de vis, decorul zilei unice. Dar… asa se poarta si, indiferent ce si cum spun eu, tinerii miri mereu sunt frumosi.

Cafeaua facuta acasa si pusa in sticluta s-a terminat pana am „batut” Polus-ul, asa ca bucuria a fost mare cand am dat peste un automat de cafea in interiorul Gradinii. Fericirea a fost totala cand am gustat cafeaua care a costat doar un leu si ne-am dat seama ca in oras putine automate dau o cafea atat de buna! Si doar pentru asta si ar fi meritat sa dam cinci lei de persoana la intrare. Era un afis pe care scria ca pentru aparatul foto se platesc 30 de lei in plus, dar am fentat si am facut poze fara sa platim. De fapt, toata lumea facea fotografii: de la copiii de 10 ani care erau cu tovarasa, pana la indragostitii care stateau mai retrasi pe banci. Si sigur nu au dat cei 30 de lei in plus! In sere n-am intrat de data asta pentru ca era prea plin de copii cu tovarasele, copii care toti vorbeau in cor, alergau, se certau, se bucurau, fiecare cu ale lui. Intr-una din pauzele de cafea, a trecut o familie frumoasa pe langa noi, el – imbracat sport si de firma si baietelul de 4-5 ani imbracat idem; ea – imbracata de „oras”, cu geanta LV agatata pe brat, cu o minune de fetita plangand si cu o „buni” alaturi. Mi-a placut abordarea ei: „Zaza mica, daca esti expirata, mergem acasa si te odihnesti.” Dar cand taticul a spus doua vorbe, Zaza mica si-a revenit brusc. Apoi s-au indepartat, nu inainte ca cel mic sa aiba nevoie de repetarea acelorasi cuvinte de trei ori (parca era Cola!) de catre tatic, pana sa inteleaga in ce directie se pleaca.

Mai era un grup de adolescenti, cumintei de felul lor, dar cu cateva fete incaltate cu pantofi cu tocuri, de parca ar fi mers pe pietonala, la plimbare. I-am revazut dupa o vreme, fetele cu adidasi de data asta si tocurile banuiesc ca erau in rucsaci. Oricum, erau draguti!

Lacul de la Gradina Japoneza era cu apa foarte murdara, totusi ii dadeau tarcoale cateva fete care stateau la pozat. Probabil si-au umplut FB-ul cu minunatele fotografii!

Cand ne-am facut plinul cu verdeata, am iesit in lumea care a uitat de muscate, dar care face colectie de orhidee pe la geamuri; lumea care taie plopi si nuci, dar isi planteaza in gradina magnolii. Eu prefer muscatele la ferestre si copacii nostri peste tot. Ghinionul meu ca sunt din ce in ce mai rari… La intrare erau foarte multi dornici sa vada Gradina, ceea ce e bine!

Acest articol a fost publicat în Excursii, Fotografii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Surpriza de sambata

  1. fosile zice:

    Mi se pare interesant cum poti sa te bucuri de surpriza facuta de sotul tau,dar in acelasi timp sa vezi o gramada de chestii din afara voastra.
    Ma rog,se pare ca este o calitate a voastra,a femeilor.
    Oare data viitoare unde o sa mergeti?

    • cafeauata zice:

      Bucuria de una singura nu ma reprezinta, am nevoie sa fie cu mine si sotul meu, chiar daca nu intotdeauna aude sau intelege comentariile mele!
      Urmatoarea destinatie este… tot o surpriza!

  2. dianaalzner zice:

    Visul meu este să mai ajung o dată în viaţa asta la Grădina Botanică din Cluj, să mă simt de 23 de ani şi să fiu îndrăgostită. Numai că omul care mi-ar putea îndeplini acest vis nu are timp…
    Deci se poartă nunţile în Grădină? Pe vremea când eram şi eu acolo, în afară de vizitatorii obişnuiţi, doar studenţii se plimbau cu cărţile la braţ, fără să poată învăţa. 🙂
    E cam scump 30 de lei pentru un aparat foto…
    Şi cum aţi convins-o pe Cola să stea acasă? Dar mai ales ce recompensă a primit? 🙂

    • cafeauata zice:

      Am povestit noi trei aici si am ajuns la concluzia ca va tinem locul acasa la voi pentru cateva zile de rasfat in Cluj. Ce zici? Sunt sigura ca ti-ar place Gradina, cu tot cu vizitatorii mai mult sau mai putin indragostiti. Sa stii ca daca era musai sa dam 30 de lei, renuntam la fotografii, clar!
      Dupa o astfel de faza, Cola primeste Schmackos si biscuitei. Nu se poate altfel… Si uite asa, devine si grasuta si rasfatata.

  3. Mihaela C.P. zice:

    Frumoasa surpriza, dar credeam ca vei arata mai multe fotografii :).

  4. cafeauata zice:

    Urmeaza muulte sambete in care nu voi avea astfel de surprize, atunci voi trisa cu poze „vechi”!

  5. acuarele zice:

    Cafeluta, mi-amintesc si eu de Gradina Botanica din Cluj, pe care am vizitat-o in cadrul unei excursii scolare acum vreo 25 de ani. De-atunci n-am mai avut ocazia sa dau pe-acolo! Mi-a placut mult, desi a fost cam fugitiva atunci plimbarea pe aleile ei, si cred eu ca se merita sa mergeti mai des, ori de cate ori se iveste un pic de timp liber.

  6. redsky2010 zice:

    frumoasa povestea, dar chiar sa nu pui tu decat o poza!!! cat de cruda poti fi :))
    la cat mai multe surprize deosebite!

  7. tu1074 zice:

    Dacă vin la botanică mă duc sigur 😆 !
    Îmi place Călinul ,frumoasă plantă,decorativă !!!

Lasă un răspuns

