Carabusi de mai

Ce ma deranjeaza in aceste zile? Dimineata este prea rece pentru a putea pleca spre servici fara ciorapi, iar peste zi se incalzeste suficient cat sa ma deranjeze ca ii port.

Duminica am vazut primii carabusi! Cum era firesc, am incercat sa ii imortalizez.

Stiu ca sunt daunatori, ca mananca frunzele copacilor si ca larvele distrug radacinile plantelor, dar toate astea nu ma fac sa nu-mi fie dragi. Poate pentru ca nu am nici gradina si nici livada. Eu doar imi amintesc cu drag de cand eram copil si incepeau sa zboare in jurul neonului din fata blocului. La fiecare prima intalnire cu ei, imi era frica. Copiii de la bloc stiau asta si imi puneau pe ceafa cate unul sau numai se faceau, oricum urlam ca din gura de sarpe. Apoi, dupa ce imi luam toata inima in dinti, inchideam ochii si luam un carabus in palma. O inchideam si il lasam sa miste din labe, gadilindu-ma placut. Cand imi intindeam degetele, isi lua zborul fericit. Dar alti copii se distrau legandu-le piciorusele cu ata si facand morisca din ei. Nu am putut intelege niciodata, ce era distractiv in a chinui un amarat de carabus? La fel cum nu am inteles rostul unui insectar, adica o cutie in care sa infig ace cu gamalie in sarmane fiinte carora chiar si eu le eram superioara. Am avut ierbar, dar insectar nu. Ma intreb cati copii mai tin in palme un carabus pentru senzatia aceea pe care au avut-o (probabil) si parintii lor? Cati copii mai stau fascinati in fata blocului, sub neon, uitandu-se la dansul carabusilor? Iata unul dintre copiii speciali pentru care carabusul are alta semnificatie. Interpreteaza „Zborul carabusului” de Rimsky-Korsakov:

Acest articol a fost publicat în Amintiri, Fotografii și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Carabusi de mai

  1. Mihaela C.P. spune:

    Chiar azi am citit in ziar ca din Uniunea Europeana suntem conform unei statistici, poporul cu cel mai mare procent de necivilizati .Si asta cu chinuirea carabusilor de catre copii vine mai ales de la lipsa de preocupare a parintilor fata de educarea celor mici.De multe ori chiar si parintii sunt lipsiti de educatie si de bun simt, asa ca nici aschia nu sare departe de trunchi.
    Insectarul nici mie nu mi-a placut niciodata si ma gandesc ca acum pot sa dispara colectiile de insecte in favoarea unora de fotografii digitale , care acum pot fi facute cu miile .

    • cafeauata spune:

      Din pacate suntem necivilizati si pentru a vedea acest lucru, este suficient sa ne uitam in jurul nostru. Mai mare bai este faptul ca nici nu ne dorim sa fim altfel. E frumos in strainatate, dar acasa nu stim sa aruncam biletul la cos, e bine si daca il aruncam pe jos. Multi parinti inca le spun copiilor ca „te musca cutu” sau ca „nu pune mana” pe un catel sau o pisica. Cred ca, in general, parintii sunt responsabili pentru cum percepe copilul lumea din jur. Eu am fost un copil norocos, ai mei nu au incercat sa ma indeparteze nici de praful de carbune, nici de animale.

  2. fosile spune:

    Imi placea sa ma uit la carabusi,la neon,cind nu erau prea multi.
    Nu m-am dat in vint dupa ei,dar aveau si ei un loc in timp.
    E faina poza,,dar facuta ziua nu prea ai gasit multi carabusi dispusi sa pozeze.
    Micuta aia este fantastica.
    Zborul carabusului nu este o piesa usoara,iar pentru un copil asta inseamna un mare efort.
    Nu-ti vine sa crezi ca minutele alea pot sa ajunga la clape si sa cinte .
    Multumesc pentru spectacol!

    • cafeauata spune:

      Este superba chinezoaica! Sper ca va avea o viata frumoasa, dupa toata copilaria in care mai mult exerseaza la pian decat se joaca cu papusile.
      Poate voi avea ocazia sa prind un carabus in palma, ca pe vremea cand eram mica. Atunci il voi fotografia de foarte aproape!

Lasă un răspuns

