Libertate

Imi plac zilele libere! Imi place sa nu fiu stresata de mersul la servici! Dimineata trag de timp pana in ultima clipa, apoi sar din pat si sunt nervoasa ca este tarziu. Imi propun in fiecare zi ca ma voi trezi mai devreme, ca sa am mai mult timp de plimbare cu Cola. Si ea este contra cronometru, fiecare minut afara fiind bine calculat. Nu are voie sa stea la mirosit sau la socializat cu oamenii sau cu cateii intalniti, pentru ca eu trebuie sa plec la lucru. Intr-o alergatura ajung la primul dintre cele trei semafoare, iar asteptatul sa se faca verde imi da timp sa imi fac ordine in ganduri. Nu imi place sa am ora limita si totusi asa este. Dimineata, cinci minute intarziere poate sa faca diferenta intre o zi buna sau una plina cu probleme. Si pentru ca plecatul de acas ma streseaza,  seara, la intoarcere, intampinata de sot si de Cola, facem drumul incet, povestind, fara sa ne uitam la ceas. Sunt zile in care facem o plimbare mai lunga prin cartier. Pe ultima suta de metri, trebuie munca de lamurire cu catelul prea obosit sa mai faca pasi sau, varianta, trebuie luat in brate. Visez la o renta viagera si nu cred ca m-as simti parazit al societatii. Visele se adeveresc, uneori…

Acest articol a fost publicat în Cola si alti catei, Fotografii, Stari și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

29 de răspunsuri la Libertate

  1. fosile zice:

    Ce fain e catelul.
    Avea frinele puse?
    Nu prea pare cu chef de mers sau astepta pe cineva?

  2. fosile zice:

    Subscriu la chestia cu renta.

  3. acuarele zice:

    Tin mult la libertatea diminetilor, care uneori inseamna doar 15 minute, dar si la aceea a serilor, cu conditia sa nu fiu prea obosita atunci si sa adorm instant!… Restul zilei e pentru obligativitati ce arar pot fi ocolite!…
    Visez la o vacanta a mea si doar a mea, in care sa ma trezesc la ce ora vreau, sa fac doar lucrurile care-mi plac, sa nu vrea nimeni ceva special de la mine, desi e si asta o dulce ocupatie de rutina, sa te faci util celor pe care-i iubesti!… 😉

    • cafeauata zice:

      Diminetile imi sunt intr-o continua graba, dar serile sunt asa cum le doresc (de obicei)!
      Nu stiu de ce, dar am impresia ca tot mai des visam lucruri care au mici sanse de a se realiza. Daca as putea sa-i iubesc pe toti cei cu care obligatiile ma fac sa petrec mult timp impreuna, probabil ca viata ar fi mai frumoasa. Dar, inca nu pot…

  4. arakelian zice:

    libertatea diminetilor, organizarii zilelor (mai ales neorganizarii) s-a terminat cand am inceput jobul. Probabil de aceea mi-a placut asa mult perioada facultatii. Totul a fost si mai strans cand a venit pe lume fetita. Si fiecare lege, fiecare regula nou impusa ridica si mai sus, la fileu, limitele mele.

    Renta viajera? ole…

    • cafeauata zice:

      Reguli, obligatii, lupta pentru supravietuire… Nu imi plac vremurile pe care le traim, ca si cum interesul este sa fim bulversati zilnic, sa fim nevoiti sa cautam solutii, sa ne imbatam cu apa rece ca viata este asa cum o dorim. Cati traiesc cu adevarat asa cum le place? In privinta familiei, da, in buna masura depinde de noi armonia, iubirea, tandretea, dar in rest… Si unde mai pui ca acest „in rest” ocupa mai mult timp decat cel petrecut cu cei dragi. Este ca o renta ar rezolva multe aspecte?

  5. Georgiana zice:

    un pup mare de la Gipsy pentru Cola! 😀 e dondonică și ea ca și gipsanu meu, n-ar fi de deochi. hrănaci, mânca-i-ar mămica pe ei :)))

  6. alteu zice:

    Renta viagera? Liber? Nu cred ca ti-ar fi mai bine daca ai taia frunze la caine. Libertatea inseamna altceva. Liberul de la serviciu te-ar obosi pina la urma mai rau decit munca, in general.
    Visele noastre, adevarul e ca toti visam la astea, bani, masini, vapoare, elicopter, femei, barbati, catei si cine mai stie ce. Un pahar mare, aburnd de rece ce este cu fel si fel de bauturi sau cu bere, vin ori alcool, un picior de femeie care se vede dintr-o rocie liunga si desfacuta de pe la buric…Vise care nu se vor implini niciodata. Chestia cu ce iti doresti se si implineste e o vorba care ne indeamna sa credem. Sa Credem. Atit! Asta ar fi rostul zicalei.
    Nu stiu de ce ne dorim doar chesti din astfe ce tin de material. Nu prea am auzit pe nimeni dorindusi sa fie mai inteligent, sa cunoasca toate limbile pamintului, sa citeasca, doar sa citeasca. Libertatea poate fi atunci cand visezi si faci ce vrei, adica iti organizeyi viata in asa fel incit sa poti face ce vrei. Am vazut o femeie frumoasa si ca orice barbat, am meditat cateva secunde la ea. Dar in viata reala nu prea este loc de astfel de meditatii. Te intorci la ce este si ce vrei sa fie, adica ce faci ca sa fie ce vrei.
    Probabil acelasi lucru se intimpla si in cazul femeilor. Sau poate nu!
    Eu nu as vrea o renta viagera. Eu doresc sa fac ce vreau pentru mine si pentru cei care sunt cu mine, in suflet, in gind, in realitate. Cu siguranta ca munca, oricare ar fi ea, este unul dintre cele mai sanatoase lucruri pe care le paote face un om!
    E! poate am o zi proasta

    • cafeauata zice:

      Tind sa cred ca ai avut o zi proasta. Sau poate ca nu?
      Oricum, ideea mea nu era ca nu vreau sa muncesc, fac asta de 30 de ani, ci ca vreau sa nu mai fiu stresata de mersul la servici. Este o diferenta. Imi doresc sa lucrez cu oameni care isi fac datoria, fiecare acolo unde este pus, oameni care nu asteapta o greseala pentru a te calca in picioare, oameni care vad si altceva decat bani, bani pentru care fac orice. Visez la o lume mai buna in adevaratul sens, nu lumea asta in care suntem in stare sa ne sfasiem ca hienele pentru nimicuri, suntem in stare sa transformam orice zi minunata intr-una cu nervi, cu reprosuri si amenintari. Pana la un punct avem viata asa cum o facem, dar dincolo de acel punct asteapta dezamagirile, durerile mai mari sau mai mici de care trebuie sa ne ferim singuri, pentru ca rezista cine poate. Am libertatea sa visez, dar si visele au un sfarsit, iar realitatea chiar nu ma incalzeste cu aproape nimic!
      Iti doresc sa ai o zi mai buna!

  7. alteu zice:

    alteu este fostul eu care nu a mai putut posta cu numele eu

  8. alteu zice:

    ca sa fac o gluma, pot spune ca sunt fostul!

  9. Mihaela C.P. zice:

    Si eu de dimineata cand am plecat la servici ,ma uitam cu invidie la cateii mei care stau in curte si care ma priveau indiferenti, tolaniti pe-o parte si ma gandeam ca mi-ar placea si mie sa fiu catel primavara si vara :).
    Apropo de renta, ne-am obisnuit sa fim dependenti de bani, de-aia muncim si rabdam fiecare la serviciul lui diverse lucruri pe care in timpul liber le gasim suparatoare si le respingem, ca sa putem sa ne platim cu banii taxe, impozite, benzina, gaze, lumina,apa. Dar bunicii si strabunicii noastri au trait numai din munca bratelor lor, unii fara sa aiba venit regulat. Si au trait. Noi acum , cei mai multi, nu mai putem.

    • cafeauata zice:

      Daca nu le pasa cateilor ca pleci, inca e bine. Eu cand ies din casa dimineata, Cola imi arunca o privire si scoate niste sunete care imi rup sufletul. Nu ii place sa ramana singura si spera (chiar si dupa doi ani) ca voi ramane cu ea.
      Nu stiu in ce masura ne-am obisnuit noi, sau ne-au obisnuit altii sa depindem de bani. Cert este ca au grija ca libertatea individului sa fie din ce in ce mai mult un vis. Suntem prinsi in hora si putini reusesc sa se rupa de joc, iar pe acestia ii admir!

      • Mihaela C.P. zice:

        Vazusem la tv o emisiune despre un loc in care toti salariatii isi aduceau la serviciu animalul de companie (la ”Cezar si cainii ” pe NatGeo cred), chiar erau incurajati sa faca asta .Imi pare rau de Cola ca sta singura in casa atat de mult timp :(, i-ar prinde si ei bine un astfel de loc de munca pentru tovarasa sa de companie .

        • cafeauata zice:

          Uneori, sambata cand am de mers pentru putin timp la servici, vine si ea cu sotul meu. Ar merita filmate bucuria si turele pe care le face prin birouri! Nu cred ca patronii ar fi incantati sa o vada pe acolo, ei nu prea au afinitati de acest fel, din pacate. Oricum, ideea din „Cezar si cainii” este supertare, mai putin pentru cei care nu suporta animalute in jurul lor. Si sunt destui…

  10. hana zice:

    Buna,

    Eu sunt Hana si reprezint Blogoteque.ro. Am descoperit recent blogul tau si mi-ar face placere sa iei si tu parte la proiectul nostru.

    Blogoteque.ro a apãrut din plãcerea de a citi bloguri, din nevoia de a gasi cele mai noi si mai interesante articole si din dorinta de a promova blogosfera femininã româneascã.

    Blogoteque.ro este un ziar de bloguri: adunã unele dintre cele mai interesante articole din blogosfera feminina si prezintã un fragment din ele pe site, citirea integului articol fiind posibila direct pe blogul original. Astfel cititoarelor le va fi usor sa aleagã ce doresc sã citeascã iar bloggeritele vor avea parte de si mai multi cititori si vizitatori pe paginile lor.

    Te astept cu drag sa ne vizitezi.
    Hana

  11. dianaalzner zice:

    Renta viagera! Parca mi-ai citit dorinta secreta. 🙂
    Imaginea Colei in bratele tale, prea obosita ca sa mai faca macar cativa pasi, m-a umplut de incantare.

    • cafeauata zice:

      Ha, ha, ha! Am crezut ca numai eu…
      Cu luatul in brate, nu prea des se intampla. Motivul: sunt 12 kilograme intregi sub forma de catel! „Taticul” ii mai face aceasta placere si ea stie sa profite!

  12. iassai zice:

    asa e viata un adult :)) imi pare rau
    o sa spun o intrebare:
    ” daca ai avea timp liber, libertate, ce ai face ? „

Lasă un răspuns

