Narcise

Este vremea lor.

Acest articol a fost publicat în Excursii și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Narcise

  1. convietuire zice:

    Da, narcisele (mai ales cele albe, atât de firave) sunt printre floricelele mele preferate. Nu trăiesc mult de-s rupte şi puse în glastră-n apă, în prea gingaşa lor sensibilitate, dar amintirea lor e veşnică.

  2. dianaalzner zice:

    Ce minune!
    Cata frumusete a creat Dumnezeu pentru noi! Sa ne bucuram de ea.

  3. fosile zice:

    Ce minunatie!
    Sa speram ca nu vor merge „intreprinzatorii” sa curete locul.
    Multumesc,Cafeluta pentru infuzia de frumusete!

  4. acuarele zice:

    Narcisele… Fericiti cei ce pot ajunge acolo, in poiana, sa le simta mireasma, sa le simta iubirea fara a le rupe!…
    Imi plac toate narcisele, atat cele albe, cat si cele galbene!

    Un poem superb, muzica si vers te fac sa zbori deasupra campului auriu, contopindu-te in frumusetea lui!… :

    Traducerea:
    Singur ca un nor am hoinărit,
    Care se-nalţă peste văi şi dealuri,
    Când deodată o mulţime am zărit:
    O oaste de-aurii narcise-n valuri.
    Chiar lângă lac şi dincolo de nori,
    De nici credeai că nu sunt decât flori.
    Etern, ca soarele ce ne zâmbeşte
    Din Calea Laptelui străluminând,
    Se-avântă-n zare voiniceşte,
    Pe malul unui golf trecând.
    Narcise mii văzut-am deodat,
    În dans vioi, înaripat.
    Până şi undele dansau, dar ele
    Se întreceau cu valurile grele.

    Mai vesel n-ar putea să fie
    Poetul, într-o altă companie.
    Priveam şi iar priveam şi mă gândeam
    Că-i mai frumos decât eu socoteam.
    Când pe divan voi sta întins,
    Trândav sau gânditor, de visuri prins,
    Aceste amintiri îmi vor cânta
    Ce fericită este solitudinea.

    • cafeauata zice:

      Frumos poemul, superbe imaginile. Multumiri!
      Si mie imi plac, imi pare tare rau ca nu rezista in vaza si se ofilesc repede. Dar, daca in primavara viitoare vom ajunge in poiana (ceea ce imi doresc tare mult), ne vom face plinul cu miros si imagine.

Lasă un răspuns

