Nedumerire

In luna februarie vedeam pe toate posturile tv cati bani se cheltuiesc pentru Valentine’s Day, cum criza e departe de oamenii indragostiti. In martie vedeam cat de importante sunt femeile in viata tuturor, cum se calca in picioare barbatii sa cumpere cadouri pentru iubite, mame ori pentru sotii. Apoi, inainte de Pasti, toti romanii au dat buzna sa cumpere miei, cozonaci, oua gata vopsite. Care nu au plimbat carucioarele prin mall, au ales cate o pensiune (pe Valea Prahovei de preferinta) sau au ales Tara Sfanta. O.K. Nu a trecut mai mult de o saptamana, au si inceput sa urle despre vacanta de vara, sa arate bieti romani, in plina criza economica, cu salariile si pensiile scazute, cu plata in plic la orice medic, cu preturi explodate la cele trebuincioase, facandu-si rezervari la vacante! Sau erau alti romani? Toata vara drumurile spre litoral erau full vineri, iar duminica seara era un infern sa ajunga inapoi, in capitala. Ma gandeam daca pe-acolo benzina are alt pret si daca rovigneta este sau nu obligatorie… Inca era vara cand au aparut primii romani care spuneau plini de ei ca deja au facut rezervare pentru sarbatorile de iarna. Unii la schi in Austria, altii la pensiuni prin tarisoara noastra, iar altii vor merge in croaziere ale caror pret incepe de la 800 de euro. Se spune ca numarul celor care vor merge in croaziere a crescut cu 50% fata de anul trecut. Aratau la stiri o sumedenie de targuri, care mai de care mai bio, cu un kilogram de sunca de mistret la 1000 de lei, cu branza care se vinde cu 62 de lei kilogramul, cu dulciuri la 100 de lei / kilogram. Si aceste produse se vand! Nu ma dumiresc: de unde au acesti oameni bani, ce meserii au, cate ore muncesc pe saptamana, ca doar nu sunt toti mari oameni de afaceri de succes? Incep sa ma simt o persoana cu un usor retard, din moment ce eu nu reusesc sa pacalesc aceasta criza blestemata! Dar asta este problema mea…

Acest articol a fost publicat în Rautati de fiecare zi și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Nedumerire

  1. acuarele zice:

    Da, Cafeluta. Sunt si eu pe-aproape… de tine!…
    De unde? Din economia neagra. In special, drogurile si prostitutia merg la noi ca unse. Or mai fi si altele. Cand am zis si eu ceva, mi s-a sugerat, din virtual, sa aleg sectorul privat!… Ca si cum sectorul asta ar fi un rau de lapte si de miere, numai bun de aruncat in el!! Mai suntem si ipocriti, nu vrem sa recunoastem ca asta e realitatea: lucrurile stau rau si foarte rau!

    • cafeauata zice:

      Stai linistita cu sectorul privat! Muncesc 10 ore pe zi, toata vara lucrez si sambata 12 ore si ce? Salar putin peste minim pe economie, premii – nici poveste, bonuri de masa – le-am uitat de 2 ani. Cu siguranta ca sunt si privati care recunosc munca depusa, dar (din pacate) tot mai putini.
      Daca nu ai alta idee de afaceri, cele pe care le-ai enumerat nu ma intereseaza, acolo deja jocurile sunt facute, un nou vernit nu are nicio sansa!
      Din pacate da, lucrurile stau asa cum spui, foarte rau.
      Te imbratisez!

  2. Diana Alzner zice:

    Şi eu mi-am pus întrebarea asta de mai mult timp. Cum reuşesc unii şi eu nu pot?!
    Cred că e chestiune de culoare…
    Şi mai cred că e vorba de o mică parte a românilor – cei care „păcălesc criza”…

    • cafeauata zice:

      E drept, Diana, culoarea tenului, culoarea politica…
      Noi sa fim sanatosi si posturile sa nu ii mai bage la inaintare atata pe cei care nu au nimic in comun cu morala, cu legea, cu bunul simt.

  3. fosile zice:

    De exemplu patroana ta si toate rudele ei,nu pot merge la Borsa la ski,ca e scumpisor asa ca merg in Austria,ca nu vede nimeni cit cheltuiesc.
    Si eu m-am gindit cum mare parte din bucuresteni sint in fiecare sfirsit de saptamina pe litoral,Bulgaria si Valea Prahovei,si mare parte din ardeleni in Ungaria,Croatia,etc.
    De unde naiba?
    Sau merg doar asa,sa le vada …spatele cararea?
    Sau poate trebuie sa fii tinar si sa ti se filfiie de costuri,de confort.Se string cite patru-cinci intr-o masina si merg pur si simplu.Vad ei cum se descurca…

    • cafeauata zice:

      Ce sa spun? Mai nou nici nu intereseaza pe nimeni daca este sau nu vazut, atata tupeu au incat povestesc cat dau pe mofturile lor, iar in urmatoarea clipa urla ca nu sunt bani pentru salariati. Tupeul e la putere!

  4. fosile zice:

    Da,ai vazut ceva la televizor,ca te-ai suparat asa de tare?

  5. arakelian zice:

    si mai sunt si unii care au yaht-uri si altii care au palate etc. unii care au castigat la loto.
    Nu bag asa oameni in seama. Ma uit in jur, si ma compar cu cei ca mine, cu pasiuni, hobby, job, nivel financiar ca mine.

    • cafeauata zice:

      Nu imi doresc palate, masini scumpe sau mai stiu eu ce minuni, doar decenta de a nu trai de la un salar la altul, in conditiile in care lucrez la privat, multe ore pe zi, pe o functie cu destula raspundere. Sunt doar curioasa ce meserie ar fi trebuit sa imi aleg pentru a „pacali” criza.

  6. redsky2010 zice:

    mai sunt si unii care azi traiesc pe picior mare, iar maine le taie gazul sau curentul neplatiti sau vine banca si le ia casa. stiu si din prima categorie si din cea de-a doua. e doar chestie de optiuni…

    • cafeauata zice:

      Daca ma compar cu cei despre care spui tu, e clar ca prefer situatia mea. Mai bine sa pun capul linistita pe perina seara, somnul sa-mi fie fara cosmaruri si sa pot merge pe strada cu fruntea sus. Dar oare toti cei despre care am scris au probleme? Poate…
      Regret doar faptul ca munca cinstita nu este aducatoare de prea multe plinuri de benzina, sejururi in diferite colturi de lume si multe alte bucurii care necesita bani. E drept, ne-am obisnuit sa ne facem bucurii necostisitoare, important este sa fim sanatosi si sa stim sa traim fiecare zi frumos. Totusi… uneori ma apuca revolta!

Lasă un răspuns

