Solutii impotriva tusei

Pentru ca merg la medic doar daca nimic din ce stiu ca ar putea sa ma vindece nu isi face efectul, e de inteles ca nu obisnuiesc sa cumpar si sa inghit pastile aiurea. E drept, doar cate o raceala imi da de furca, asa cum am patit si acum doua saptamani. Mi-a mai ramas doar o tuse. Suficient cat sa am febra musculara la stomac, cat sa nu pot sa dorm, cat sa beau in fiecare seara ceai de scai vanat amestecat cu cimbrisor. Am inceput cu miere amestecata cu scortisoara, timp de o saptamana  am mancat zilnic, inclusiv la servici. Rezultatul nu a fost cel pe care il asteptam si cel care a fost altadata. Acum ma fortez sa beau infuzia in fiecare seara (o lingurita scai vanat si una de cimbrisor, fara zahar, se lasa cu apa fiarta timp de zece minute), mirandu-ma ca inca nu am facut herpes de cat imi este de scarba. Dar imi este mai bine si – in fond – asta conteaza.  Si mai este o solutie: siropul de muguri de brad, muguri pe care i-am ratat si anul asta, asa ca voi cumpara din farmacie, iar cu ceaiul impreuna, poate ii voi da de capat „latratului” meu cu care ii fac concurenta Colei. Scai vanat nu am cules niciodata din natura, imi este mai simplu sa cumpar planta gata uscata si ambalata. Mai stiu si de ceaiul din foi de ceapa, dar varianta asta n-am de gand sa o incerc.

Scaiul vanat este un remediu popu­lar românesc utilizat în tusea convulsivă. Această acţiune a fost confir­mată de unele cercetări ştiinţifica, la fel şi acţiunea diuretică. Intră în compoziţia ceaiului pectoral. Scaiul vanat este o planta erbacee perenă de o nuanţă albăstrui – vineţie (de unde şi denumirea populară), mai evidentă în timpul înfloririi, ghimpoasă, înaltă de 30-60 (100) cm şi ramificată numai la partea superioară. Poate fi confundata cu scaiul dracului daca nu se tine seama de culoarea vinetie spre deosebire de cea verzuie pe care o are cea de a doua. Recoltarea: partea aeriană (iulie-august), tăindu-se de la bază,pentru a se obţine un produs cu frunzele bazale. Planta fiind ghimpoasă, este bine să se apuce cu mina învelită într-o mănuşă groasă. Indicatii: intern în bronșite și tuse convulsivă. Extern în combaterea artritei și a dermatofitozei (infecții ale pielii capului, la copii).”

Cimbrisorul este ruda salbatica a cimbrului de camp si mai este numit tamaita sau iarba cucului. Este o planta pe care o intalnim pe dealuri, pe pajisti sau pasuni alpine, in locuri mai greu accesibile precum stancariile. Tulpina lui este taratoare si nu depaseste 10-15 cm inaltime. Frunzele sale sunt mici si au un miros puternic aromat, usor iute. Se foloseste atat pentru condimentarea mancarurilor cat si pentru prepararea unor ceaiuri in medicina naturista. Are o actiune diuretica, coleretica, antihelmintica si antiseptica intestinala, dar se recomanda ca stomahic – aromatic in tusea spastica, convulsiva si astmatica.”

Sursa: wikipedia, gradinamea.ro si selene.ro

Acest articol a fost publicat în Solutii date de natura și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Solutii impotriva tusei

  1. fosile spune:

    Am incercat si eu cu scai vinat,dar si dupa ce am pus zahar si lamiie,tot aveam gust de fin ud in gura si am renuntat.
    Nu stiu cum rezisti sa bei dementia aia de apa fiarta cu paie ude?

  2. Diana Alzner spune:

    La mine în fâneţe creşte şi cimbrişor şi scai vânăt, deşi pentru acesta din urmă nu pot să bag mâna în foc, nu ştiu dacă l-am mai întâlnit în ultimul timp, dar mai demult era. Natura ne oferă remedii la îndemână, iar acum, prin intermediul tău, am aflat la ce este bun scaiul. 🙂
    Însănătoşire grabnică îţi doresc! 🙂

  3. Georgiana spune:

    sănătate multă, draga mea!
    pup să treacă tusea! :*

  4. simf spune:

    de cand eram copil, la noi in casa tusea seaca se trata cu un ceai caruia eu i-am spus „de matraguna”, asa de gustos e:) asta folosim in casa si acum, pastile de tuse nu avem.
    contine: cimbrisor, flori de marar, foi galbene de ceapa, muguri de brad, mijloc lemnos de nuca. se face decoct, fiert 3 min si lasat apoi 10 min la odihna. se indulceste cu miere, se pune deasupra ceaiului un varf de cutit de unt (sau o jumatate de lingurita de ulei) si se bea cam la 40 gr. 3 cani pe zi sunt de-ajuns, dar pot fi baute pana la 6. probata eficienta retetei ani la rand.
    de curand am descoperit tinctura de patlagina, gasesti la magazinele naturiste (eu am facut-o singura), de 3 ori pe zi cate o lingurita.
    sanatate!

    • cafeauata spune:

      Multumesc, Simf! Voi tine cont si de spusele tale, cred ca mai mult ma incanta tinctura de patlagina, avand in vedere ca ceaiul contine si foi de ceapa (cu care am o problema)…

  5. Mihaela spune:

    Am si eu un ciulin albastru in gradina care mie imi este drag pentru ca e…albastru .Si frumos. Acum vad ca ar putea sa fie chiar scaiul vanat.Nu stiam ca estesi atat de util si folosit ca planta medicinala.si mai tare o sa imi placa de el de acum .

  6. eumiealmeu spune:

    sănătate. eu am avut probleme cu o tuse seacă ani de zile şi am folosit pastile din chimen, de la farmacie. recunosc: au fost minunate. am aşteptat ani de zile remediul şi nu l-am găsit şi ele m-au ajutat în 2 săptămâni.

  7. acuarele spune:

    Sper ca esti mai bine, Cafeluta!…
    Pentru tuse uscata exista pastilele Tussin forte (alopate), daca nu o scoti la capat cu naturistele, poate incerci!
    Sanatate!

  8. cafeauata spune:

    Sper doar sa nu dezamagesc… Iti intorc urarea inzecit!

  9. Am pus o poza speciala pentru tine…Nu stiu de ce nu se vede?!

Lasă un răspuns

