Ceva dulce-amar

Dupa multi ani in care au lipsit fondantele de pe piata din Cluj, in urma cu doua saptamani le-am descoperit intr-un magazin de fite din Mall (e vorba despre acele fondante adevarate, pe care le gaseam cu multi ani in urma la cofetarie si in alimentara, nu cele care au aparut odata cu democratia). Stiu ca lui ii plac mult, mult de tot! Ne-am oprit, am tras cu ochiul la pret si am intrebat, suav „Cate vrei?”. Se punea clar intrebarea „cate” si nu „cat”, pretul fiind – totusi – exagerat. Raspunsul, ca al unui copil necajit, a fost prea pertinent (trei). Am cumparat zece (bucati). E drept, nu in fiecare zi simte omul nevoia sa manance fondante, dar cati copii vor stii ce gust au, daca pretul lor este 99,99 lei/kg? Sunt doar niste bomboane, facute la noi in tara si vandute vrac.  Ieri am trecut din nou pe langa acel magazin,  fondantele inca erau acolo si am vrut sa mai cumparam zece bucati. Trebuia sa asteptam ca doua perechi sa fie servite cu cate o cafea de la automat. Pe semne ca erau „cineva” din moment ce ambele vanzatoare se inghesuiau sa asiste automatul, sa le faca si conversatie respectivilor. Una din intrebarile unei vanzatoare catre unul din masculi a fost „O vreti scurta, medie sau lunga?”, la care el a raspuns „Scurta, iar daca o vreau lunga, voi mai veni la tine”. Poate ca am imaginatie bogata, dar nu cred ca raspunsul a fost cel mai spiritual… Oricum, eu eram cantitate neglijabila in zona, dar am stat cuminte, era in joc bucuria lui. S-a dus insa toata bucuria in momentul in care una din fetele care ar fi fost logic sa ma serveasca, i-a intrebat pe aceeiasi clienti „Mai doriti si altceva?” Atunci m-am auzit strigata pe un ton foarte hotarat si cu toti nervii din lume in loc de bucurie, am plecat. Nici nu-i mai trebe! Acum, ii voi scrie lui Mos Nicolae sa aiba multa rabdare si sa puna in unele cizme fondante, multe fondante. Si l-as mai ruga sa lase cateva sfaturi si fetelor de la magazinul cu pricina, poate le vor prinde bine in viata.

 

Acest articol a fost publicat în Rautati de fiecare zi și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la Ceva dulce-amar

  1. fosile spune:

    Stiu unde se gasesc fondante.Si mai stiu ca se opreste cite unul din cind in cind sa se uite,dar cam atit.Rar au clienti,dar si aceia doar pentru cite o cafea.
    Adica au sarit ambele vinzatoare pe un client,celalalt client -respectiv tu- sa astepte ca fraierul?
    Merita facut scandal,reclamatie.
    Ce m-am enervat!…
    O saptamina buna sa ai!
    Saru’mina!

    • cafeauata spune:

      La tinuta in care eram, poate s-au gandit fetele ca oricum nu-mi permit sa cumpar nimic de la ele, asa ca nu s-au grabit. Data viitoare poate imi iau „hainele bune”.
      Saptamana buna sper ca va fi, doar sunt in concediu!

    • Gabriela spune:

      Cafeluto, rebuie sa iti spun si tie. Bunul simt nu e o binecuvantare ci o pedeapsa pentru cei care il au. Ei trebuie sa ii suporte pe cei care nu il au. Pe fatucale alea nu le-o invatat ma-sa cum sa se comporte. E o chestie de bun simt in primul rand. Sa am astfel de angajate le-as trimite acasa cu un sut undeva.
      Ca si client, eu le-as fi atentionat si sanctionat pentru obraznicie. Sunt mai neiertatoare cu chestii din astea. 🙂

      • cafeauata spune:

        Este adevarat ca trebuie sa-i suportam pe cei a caror sapte ani de acasa lipsesc, problema este – insa – ca tocmai acestia se inmultesc mai tare si cred ca vom ajunge sa fim anihilati!

  2. Diana Alzner spune:

    Ah, Clujul meu drag! Cred că acolo am mâncat ultima oară bezele şi piure de castane cu frişcă, prăjitură „spumos” la Urania…
    Cafeluţo, vorbeşte cu Moş Niculae să pună fondante în cizmele lui, că pe Moş fetele îl vor servi prompt. 🙂
    Nu oricine ştie să se comporte frumos cu clienţii, la şcolile de specialitate ar trebuie predată şi această „materie”.

    • cafeauata spune:

      Pe considerentul „Mosule ce tanar esti” clar ca se vor inghesui sa-l serveasca, poate am noroc si-i fac si reducere!
      Prajitura „Spumos” inca exista, piure de castane cu frisca, la fel, doar bezelele bune au disparut in favoarea unor chestii tare colorate.
      Crezi ca exista scoli de specialitate? Cred ca singura conditie ca o astfel de fetita sa ajunga la tejghea este aceea ca bustul sa fie suficient de mare, in rest…

      • eumiealmeu spune:

        cum este această prăjitură, că nu am auzit niciodată de ea, iar acum un an când am intrat în cofetăria din centru am mâncat Arici şi Gărgăriţă, dar spumos nu era, că sigur încercam 🙂

        • cafeauata spune:

          Am cautat pe google o poza, dar n-am gasit. Iti spun doar ca intre foi ca cele de cremes este o spuma din albus de ou si ceva esente de fructe de padure (cred), de culoare … roz. Inaltimea este de 10 cm.

        • Gabriela spune:

          🙂 Aveam o prietena care manca doua spumoase odata. E asemanatoare la aspect cu cremesul, si are intre foi o crema colorata in roz. Prietena mea e in Africa de Sud acum si radem cateodata de preferintele ei in materie de dulciuri.

        • cafeauata spune:

          Gabriela, sa stii ca nu mai sunt la fel de bune, dar sunt din ce in ce mai scumpe si spumoasele! Sau avem noi pretentii prea mari?

  3. fosile spune:

    Cafeluto,sa vorbesti cu Mosul sa faca rost din alta parte de bomboane.Nu merita, caprele,sa le faca lor vinzare.Si-atunci ii vei face „lui” doua bucurii-daca merita…

  4. tetris spune:

    SI pe aici sunt astfel de vanzatoare. Si eu plec nervoasa daca sar calul si apoi nu mai calc pe acolo. Asa cum sunt si magazine unde intru cu multa placere, datorita vanzatoarei. Oameni si oameni, unii au impresia ca-s nemaipomeniti si ca-ti fac o favoare ca se uita spre tine 🙂
    Aveam noi o liftiera la serviciu, facea ordine cu toti: inigneri, cercatatori, directori, la ea nu conta, ii certa pe toti in mod egal 🙂
    Fondantele sunt si preferatele mele. Dar ai dreptate, nu peste tot sunt la fel de gustoase

    • cafeauata spune:

      Nu cred ca ne vom cizela vreodata indeajuns… Ca ne place sau nu, asta e ceea ce vedem in jur si – din pacate – doar pentru ca am plecat noi de acolo nu cred ca se va schimba atitudinea fetelor.
      Ultima data cand am mancat fondante eram in clasa a 8-a. Atunci m-am lecuit definitiv…

  5. fosile spune:

    Cafeluto,da-i tare mult pina la Mos Nicolae…
    Nu-i crapa buza „lui”, pina atunci?

  6. Georgiana spune:

    oh, daaa! n-am mai văzut fondante din copilărieee! vai ce dor mi-ai făcut de ele!! la noi, la Iași chiar n-am mai văzut!
    ia să scriu și eu Moșului… 😛

  7. Eu spune:

    Poate „lui” ar trebui sa iti cumpere fondante, indiferent de ce pret au. Eu cred ca ai merita.

  8. acuarele spune:

    Cafeluto, fa ca mama: Tine-le o lectie despre comportamentul vis a vis de clienti, ca au nevoie! Si consemneaza in vreun caiet de-al lor, sigur au!
    Te sarut, si data viitoare nu mai pleca fara fondante!

  9. cafeauata spune:

    Data viitoare (ieri) am mers singura, la o ora la care nu erau fitosi in zona, asa ca am fost servita prompt.
    Te imbratisez, Acuarela draga!

  10. eumiealmeu spune:

    fondantele au fost bomboanele pe care le-am cumpărat ca să mă delectez în ziua în care-am aflat că am luat la facultate. până atunci nu gustasem pentru că erau prea scumpe şi nu-mi permiteam, dar atunci am zis… trebuie să marchez prin ceva.
    de atunci am mai încercat prin diferite locuri fondantele, dar
    1. nu mai au acelaşi gust – pentru că nu au aceeaşi compoziţie, nu pentru că sunt eu subiectivă
    2. nu reuşesc să mă conectez la momentul de câştig din trecut datorită lor – cum fac atunci când mănânc alte lucruri pe care le-am cumpărat cu ocazia anumitor evenimente, tocmai ca să am nişte amintiri profunde.
    şi când te gândeşti că atunci… am mâncat singură – că nu aveam cu cine mă bucura – 1 kg. 🙂

    • cafeauata spune:

      Eu, in urma unui rasfat cu fondante am inceput o foarte lunga perioada de „vizite” la stomatolog. Amintirea nu este una din cele mai placute, poate si din acest motiv sotul meu nu are concurenta… Amintiri cu fondante!

  11. BlueRiver spune:

    cand eram copil, mama facea fondante… cred ca ar trebui sa-i cer reteta, daca o mai avea-o 🙂

  12. Gabriela spune:

    Cred ca am comentat la comentariul cuiva de pe blog, fara sa vreau. 🙂 M-a furat subiectul. Am voie se mai comentez? 🙂 In Germania, daca intri intr-o cofetarie, (dar e valabil pentru toate magazinele) vanzatoarele sunt amabile, nu se supara deloc, iti zambesc, iti ureaza pofta buna ( asta doar la cofetarii sau restaurante) si te saluta la venire si la plecare. Te fac sa te simti bine ca si client In magazin, daca ai ajuns la casa te intreaba:”ati gasit tot ce ati cautat?” Daca vrei ceva, un produs, si s-a terminat, sunt magazine care iti comanda produsul si intr-o zi- doua ti le aduc. Mi-as dori sa vad asta si in Romania. E atat de simplu si face atat de mult pentru clientul care isi cheltuie banutul lui muncit cu truda.

    • cafeauata spune:

      Imi vine sa rad! Pentru ca in Cluj este un lant de cofetarii unde se fac si se vand dulciuri adevarate, adica baclava! Patronul este un grec, ceea ce m-a facut sa cred aceste cofetarii sunt altfel. Pana in februarie, cand m-a lovit pofta si am mers sa mi-o linistesc. Am cumparat cateva bucati la pachet, iar la iesire am dat nas in nas cu el, cu un zambet ne-a multumit si ne-a dorit o zi buna. Intr-adevar, ne-a cazut bine! Durerea a fost ca atunci cand am deschis caserola, acasa, ne-a lovit um miros de ranced, incat nici nu am fost curiosi sa gustam. Nu il acuz pe el, cu siguranta nu stia ca fetele vand marfa veche, dar le condamn pe ele, romance de-ale noastre, care probabil trebuie sa se mai nasca de douasute de ori pana sa fie corecte cu cel care le plateste prestatia. Pacat…

Lasă un răspuns

