Minunatul unakit

In urma cu un an, pe vremea cand confectionam zilnic bijuterii din pietre, mi-a „cazut” in mana o piatra care a devenit imediat una dintre preferatele mele. Este relativ noua in „lumea” bijuteriilor, dar cu atat mai interesanta si misterioasa. Asa arata un colier, impreuna cu cercei:

Numele ei este unakit (sau epidot), un nume care provine din grecescul „epidosis”, tradus prin „crescuti impreuna”. Este o combinatie intre jasp rosu, epidot verde, cu pete de culoarea piersicii, toate acestea facand posibile minunate picturi pe fiecare piatra in parte. Se spune ca unakitului trebuie doar sa-i permiti sa-ti fie prieten, iar el te va ajuta sa-ti cladesti viata pe care ti-o doresti, va indeparta obstacolele din fata „cresterii”personale, te va ajuta sa recapeti controlul in momentele in care iti lipseste energia, ajutand furia si frica sa se transforme in energii pozitive, constructive.  Este o piatra care se potriveste tuturor zodiilor, iar ca chakra principala pe care o afecteaza, este chakra inimii. Aceasta minunatie a fost descoperita in SUA, in muntii Unaka / Tennessee si  Carolina de Nord. Sursa: http://www.shimmerlings.com/gemstones/unakite.htm.

Si un buchet, cu drag celor care trec pe aici:

Acest articol a fost publicat în Bijuterii cu pietre semipretioase și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Minunatul unakit

  1. fosile zice:

    Una din cele mai frumoase combinatii de roca.
    Unakitul este roca mama pentru epidot,care este o piatra translucida pina la transparenta,de culoare verde,verde-albastru,verde-si nuantari de verde.
    Unakitul are in continut jaspuri de diferite culori si uneori epidot mai alterat.
    Oricum,si roca gazda este extrem de frumoasa si este folosita pentru lucrari ornamentale.
    Este tare frumos colierul tau si cerceii,iar buchetul de flori poate face fericit pe oricine.
    O saptamina buna,sa ai!

    • cafeauata zice:

      Multumesc pentru complectarile facute. Inca am mult de invatat despre pietre, sunt doar la inceput. Oricum, unakitul ramane pentru mine o piatra speciala si ma tot mir cum trece neobservata pe la expozitii… Buchetul, da, sper ca i-a bucurat pe toti cei care l-au vazut (aici sau in alta parte).

  2. eumiealmeu zice:

    ce ocupatie extraordinara ai tu…
    mi se pare ca este o chestie foarte sic sa te ocupi cu asa ceva. felicitari pentru aceasta pasiune a ta. poate-mi predai si mie vreodata, macar tehnic, pentru ca nu ma voi apuca niciodata de asa ceva, dar imi place sa stiu cum gauresti piatra, cum introduci materialul care leaga pietrele…
    cat despre buchet… sunt foarte impresionata de culoarea lui. adevarul este ca eu, oricat de suparata as fi, cand vad culori in fata ochilor ma eliberez de orice.
    cum nu trec printr-o perioada foarte buna, m-ai destins.
    te sarut.

    • cafeauata zice:

      Multumesc! Stai linistita, pietrele sunt gata gaurite cand ajung la mine, doar restul este „opera” mea. De ce crezi ca tu n-ai face asa ceva? Dupa ce iti voi spune cum se face si vei vedea cat de simplu este, nu se stie… Garantez ca vei avea satisfactie! Ma bucur ca am reusit sa te incant cu buchetul si sper ca o voi putea face si altadata (poate chiar pe viu).
      Te sarut si eu.

  3. redsky2010 zice:

    ce deliciu sa privesc asemenea frumusete! asta e arta adevarata! delicatete si gingasie stranse intr-un colier delicat. iar florile… o placere sa le admiri!
    multumesc, cafeluto!

  4. Georgiana zice:

    unde găsesc de cumpărat aşa ceva, ai idee? Nu pentru mine, că eu-s prea sporty ci pentru mămuca mea. 🙂

    • cafeauata zice:

      Cu siguranta ca si in Iasi sunt, cel putin la sarbatorile orasului, pe la tarabe. O sursa sigura este la mine, daca vrei, spune-mi doar despre culoare si lungime. Pentru mama ta, cum sa nu? Te imbratisez (si pe ea, evident)!.

  5. convietuire zice:

    Chakra inimii… mereu în dezechilibru atunci când uit/uităm să iubesc/iubim.
    Frumoasă combinaţie, Cafeluţă!

  6. acuarele zice:

    Rotunde, perfecte, fascinante, fiecare in parte e o mica lume miraculoasa!
    Minunate florile, iti multumesc si te sarut.

  7. yousef59 zice:

    Foarte frumos colierul si cerceii…imi plac mult bijuteriile handmade…am primit si eu unul doar ca este de chihlimbar maro rosiatic si are si un joc de lumini…e minunat sa ai asa o pasiune…iar buchetul e super cu culorile acelea vesele…tot binele!

  8. cafeauata zice:

    Este placut sa insir pietre, sa combin culori, sa vad produsul finit. Din pacate timpul liber mult prea putin nu-mi permite sa ma bucur in fiecare zi de joaca asta. Vor veni ele si vremuri mai bune! Ma bucur ca te-am inveselit putin cu florile si sper sa mai reusesc si in viitor. La fel iti doresc, numai bine!

  9. Andrei costin victor zice:

    Unakit ul nu are jasp, ci doar episod verde, feldspat potasiu roz și ceva cuarț. Rezulta din transformarea unui granit.

Lasă un răspuns

