Opal

Numele acestei pietre vine din sanscrita, upala, care se traduce prin „piatra pretioasa”. Vechimea opalului se estimeaza a fi in jur de 50 – 65 milioane de ani, de pe vremea in care Pamantul era populat de dinozauri.  Asirienii, babilonienii si romanii l-au folosit initial pentru confectionarea uneltelor, mult mai tarziu pentru obiecte decorative si bijuterii.

In momentul de fata, cel mai mare exploatator de opal este Australia, asa ca nu este de mirare ca acolo exista si legende. Legenda aborigenilor spune ca Muda – Creatorul transformat in pelican – le-a daruit golful Cooper, pe care l-a umplut cu pesti pentru ca populatia sa nu duca lipsa de hrana. Intr-o zi, ranit fiind de o lance, Muda a murit, iar sangele amestecat cu apa din punga lui au curs pe munte – caruia i s-a dat numele de Bildimini – , s-au infiltrat in pamant si s-au transformat in opal si in aur.

Cele mai spectaculoase opaluri sunt cele numite „de foc” si „curcubeu”, iar cel mai rar este opalul negru. Pentru bijuteriile comune se folosesc opalurile sintetice, cu denumirea de opalit, care – la fel ca si cele naturale – au irizatii in culorile curcubeului.

Stiinta moderna recomanda utilizarea opalului pentru tratarea depresiilor, a bolilor digestive, dar si pentru tonifierea inimii. Sursa: Rudolf Dud’a si Lubos Rejl – Pietre pretioase – mica enciclopedie si bernardine.com.

Din joaca cu chipsuri de opalit, s-a nascut un colier. Va place?

Colier din opalit

Si il asociez cu

Flori de colt

Acest articol a fost publicat în Bijuterii cu pietre semipretioase și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Opal

  1. acuarele zice:

    Daca imi place? E o minunatie, ca tot ceea ce iese din mainile tale!
    Superba si fotografia cu floare de colt!…
    Negresit, spre sfarsitul verii voi vrea si eu un exemplar, cu cercelusi cu tot, daca va fi posibil!
    Zi frumoasa!

  2. fosile zice:

    Ce senin este colierul.Ca seninul florilor de colt.
    Iar ai stiut o gramada de legende despre pietre,despre opal in special.
    Tare mi-ar place sa locuiesc si eu intr-unul din „apartamentele ” subterane din desertul australian si din cind in cind sa desprind de pe peretii camerei cite un opal pe care sa-l slefuiesc apoi…
    Vise de indragostit…de pietre.

    • cafeauata zice:

      Am vazut un documentar despre zonele din Australia in care oamenii isi fac locuinte subterane, asa cum spui tu, iar peretii (cu putin noroc) contin bucati de opal. Faina chestia, pacat ca este atat de departe…

  3. Georgiana zice:

    CE FRUMOOOOOOS! LIKE! LIKE! LIKE!

    • cafeauata zice:

      Ma bucur!!!! Iti dai seama cum se prezinta un colier din opal fe foc? Eu n-am vazut pana acum, dar poate voi ajunge prin Australia, la mama lor. Daca vrei iti fac si tie unul, daca il vei purta, evident.

  4. eu zice:

    Poate chiar si eu….Nu știu cum l-aș purta, aș fi un ciudat, dar ideea de opal e atractivă

      • eu zice:

        Mă ispitești?

        • eu zice:

          Pentru conformitate îți trimit, evident, muzică. Dacă fotografii nu pot…

          și o melodie pentru atunci când vrei să dansezi, așa precum opalul azuriu

        • cafeauata zice:

          De ce nu? Pana unde tine „normalitatea” si de unde incepe „ciudatul”, cine decide?
          Frumos „My way”, iar daca spre sfarsitul trecerii noastre pe aici vom putea spune ca am facut totul in stilul nostru, dac vom putea sa zambim la amintirea lacrimilor varsate, inseamna ca lasam ceva in urma…Cred ca cel mai important lucru pentru un om este acela de a stii sa isi pastreze demnitatea, de a fi in stare sa-si urmeze propriul drum, indiferent de ce cred altii.
          Ciudata „Babilonia”, prefer sa dansez pe piesele lirice, dar multumesc pentru dedicatie!

  5. BlueRiver zice:

    Ti-am zis ca-mi plac asocierile tale 🙂
    Zi frumoasa sa ai!

  6. ANA zice:

    Luminos si pur; bun de tinut tovarasie.

  7. iulia zice:

    Tu l-ai facut??? E minunat. Scrie undeva aici, pe blogul tau, cum faci asa un colier? Unde, cum ai invatat? Vreau si eu! De unde iei pietrele???

    • cafeauata zice:

      Iulia, inca nu am povestea cum am inceput sa ma joc eu cu pietrele, o tin pentru mine, deocamdata. Dar daca te intereseaza, gasesti pe internet tutoriale, magazine on-line care livreaza materie prima, gasesti aproape tot ce trebuie sa stii. Este simplu, relaxant si poate sa fie si banos.

  8. acuarele zice:

    Cafeluta, mai ai vreun exemplar si pentru mine? Daca nu, astept rabdatoare!… 😉
    Te sarut.

Lasă un răspuns

