Mai mult decat un film

Jessica Tandy (n. 7 iunie 1909, Londra, Marea Britanie — d. 11 septembrie 1994, Connecticut, Statele Unite ale Americii) a fost o actriţă americană de teatru şi film de origine britanică, laureată a premiului Oscar. Sursa: wikipedia.

A jucat ultimul rol, in filmul „Camilla”, cel pe care l-am vazut pe TVR 2. Intr-o zi de duminica, o zi in care – dupa toate planurile facute in urma cu o saptamana – ar fi trebuit sa fiu intr-o „iesire”. Planurile au fost date peste cap, asa ca am avut program de odihna, iar acest film mi-a venit ca „uns”. Cu siguranta ca au fost altii care au scris despre el, eu ce as mai putea spune?

O viata intreaga poti sa traiesti cu intrebarea „de ce?”, poti sa te obisnuiesti cu gandul ca n-a fost sa fie, poti sa ramai cu visele si cu impletirea probabilitatilor. Si totusi… Daca atunci cand esti mai aproape de „plecare” viata iti face cadou raspunsul la intrebare, daca pentru a lua acest cadou trebuie doar sa indraznesti, o vei face? Sau vei sta pe ganduri, vei gasi motive pentru a nu… Vei prefera o batranete in singuratate, pastrand visele tineretii, sau vei avea destula putere sa reintalnesti iubirea a carei amintire uneori ti-a  inseninat zilele, ti-a mangaiat durerile, te-a facut sa visezi frumos? La fel de bine poate sa fie o dragoste uitata atata timp cat ti-a fost bine alaturi de cea/cel cu care ai mers impreuna in viata, dar – odata cu disparitia ei/lui – cand singuratatea te apasa mai mult decat altadata, cand ceasul biologic iti spune ca Timpul incepe sa nu mai aiba rabdare, atunci apar nenumarate fire care incearca sa te tina, sa te retina… Exista iubiri care supravietuiesc 40-50 de ani, ani in care nu ai stiut nimic despre ea/el, ani in care fiecare si-a trait viata cu alte iubiri, cu alte vise?

„Camilla” a fost doar un film, facut in memoria lui Jessica Tandy, dar am un exemplu real, o poveste de dragoste frumoasa despre care (poate) voi scrie odata.

Va las cu muzica…

Acest articol a fost publicat în intrebari și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

26 de răspunsuri la Mai mult decat un film

  1. Georgiana zice:

    unde-ai găsit filmul? pe torenţi? c-aş vrea să-l văd şi eu.
    ti pup.

    • cafeauata zice:

      De-adreptul pe TVR2! Nu mi-a venit sa cred ca televiziunea nationala a dat un astfel de film, sa le tina Dumnezeu naravul, ca tare bine mi-a picat.
      Te pup si eu!

  2. Georgiana zice:

    aham, ai widget cu starea vremii nou nouţ! 😛

  3. fosile zice:

    Grele intrebari ai pus.
    Poate ca fiecare a lasat ceva in urma.Ceva la care se gindeste ,incearca sa-si inchipuie ce ar fi fost daca…
    Dar la citi mai exista probabilitatea unei continuari.
    Citi mai incearca sa spere ca la virsta cind singurele intrebari pe care si le mai pun sint la iesirea din casa:cheile sint aici,tigarile le-am luat,am bricheta,sint imbracat,incaltat,dintii sint in gura…,mai este cineva care are aceiasi virsta,procedeaza la fel,dar se gindeste cu drag si ar vrea sa fie ,din nou,impreuna?
    Hai cu exemplul!

    • cafeauata zice:

      Cred ca ar fi normal sa ne gandim toti la o astfel de posibilitate, de ce nu? Putem sa fim frumosi chiar si fara muschi, cu sanii lasati stil „sosetuta”, cu dintii lipiti cu Corega si tot asa… Frumusetea care vine din interior nu are nimic in comun cu restul, totul este sa stim sa o vedem si sa indraznim sa facem pasul, daca va fi nevoie, evident.
      Exemplul va veni intr-o postare intreaga.

  4. eu zice:

    Dacă nu pot pune fotografii pe blogul tău aşa cum doresc….muzică şi filme, de văzut şi de ascultat.
    Zilele trecute am văzut un film ce mi-a adus aminte de anii de liceu, de muzica de atunci, de serile dansante, aşa cum nu se mai fac acum. Dar ăsta ar fi un alt subiect. Aşa că vizionează, vizionaţi filmul: The Runaways (2010), un film care mi-a adus aminte de Suzi Quatro, dar şi de alţii. Iată melodia ce a făcut carieră în anii 70

    • cafeauata zice:

      Filmul vom incerca sa-l vedem, probabil la sfarsitul saptamanii, daca nu iesim…
      In anii 70, cand Suzi facea furori, aveam catre 10 ani, iti dai seama ca nu vedeam eu ceaiuri dansante, eventual sora mea, dar nu-mi spunea nimic…
      Am gasit pe YouTube, totusi, doua piese care imi sunt cunoscute, probabil pentru ca au aparut prin ’77 – ’78, cand deja aveam buletin!

      si

  5. eu zice:

    Un alt film pe care îl recomand: Le Concert, un film în regia lui Radu Mihăileanu, un foarte bun film cu muzică foarte bună, mai ales pentru cei ce iubesc vioara.
    Într-un alt registru, un film uimitor cu o muzică foarte bună: Country Strong, o coloană sonoră excelentă.
    De văzut: Burlesque

  6. eu zice:

    Alte melodii de ascultat, de la mine pentru tine…

  7. eu zice:

    mai multe decât muzică, părerea mea, evident!

  8. eumiealmeu zice:

    aseară m/am gândit la tine, în timp ce urmăream un film despre un cățel fidel.
    richard gere în rolul principal, iar pe catel îl chema hachiko.
    daca reusesti sa/l vezi si sa te uiti la el… sa/mi spui cum te/ai simtit dupa.
    e unul dintre putinele filme fara prea multa actiune, in care doar sentimente se descriu. nu ma intereseaza substratul lui, cert este ca trairile eroilor sunt sublime.
    te sarut.

    • eu zice:

      Un alt film emoționant: Eight Below. Povestea a opt câini….

    • cafeauata zice:

      Eumiealmeu
      Am vazut filmul in urma cu 20 de ani(cu alta distributie), imediat dupa ’89 a fost difuzat la TVR. Eram 4 adulti in fata televizorului, 4 oameni mari care nu ne puteam opri din plans, cu toate ca inca nu pierdusem pe nimeni drag. Acum, dupa ce mi-ai amintit de el, am revazut pe YouTube un fragment. Nu, acum nu mai plang, acum simt doar un dor imens si am convingerea (inca odata!) ca ne vom revedea!
      In alta ordine de idei, fiind o adoratoare de catei, avand trei prieteni cu labute plecati dintre noi, spun cu toata convingerea ca noi, oamenii, nu vom fi niciodata la fel de credinciosi, nu vom sti niciodata sa dam TOTUL celui de langa noi, probabil pentru ca suntem inzestrati si cu egoism, poate pentru ca mereu asteptam sa ni se raspunda la fel? Sacrificiul suprem este prea mult pentru marea majoritate a oamenilor. Pentru noi viata merge mai departe…
      Ma intreb daca ai facut cumva o paralela intre intrebarea mea referitoare la a indrazni sau nu sa ne traim ultimul dar pe care s-ar putea sa ni-l faca viata si iubirea, devotamentul lui Hachiko?
      Te imbratisez!

      • Eu zice:

        Eight Below de care am amintit e producţie 2009 sau 2010, o realizare recentă şi cred că mai bună, faţă de una de dinainte de 1989

        • cafeauata zice:

          In unele domenii ceea ce se face acum este mai bun decat ce se facea inainte. Filmul este unul din ele. Dar cand este vorba de emotii, la fel pot sa vad un film vechi ca si unul nou, daca actorii joaca bine. Il voi cauta totusi pe cel din 2009.

  9. Alexandra zice:

    Ce misto de voi ca aveti timp de filme. Acum ma chinuiam sa mi-aduc aminte cand l-am vazut pe ultimul…

  10. Alexandra zice:

    Ei, iarna mai bag si eu cate un film, dar de cum se desprimavareaza si pana cade bruma, tot pe-afara. Viata la tara, ce vrei! 😀

  11. acuarele zice:

    Iubirea e un sentiment mult prea inalt, nu oricine il traieste cu adevarat, cei mai multi doar isi imagineaza ca l-au aflat… Iar cei care pot iubi un om o viata intreaga, aceia sunt oamenii care iubesc Viata cu totul, si care au deschidere nativa spre bine si frumos… Ei insisi sunt Porti prin care iubirea curge spre altii, mai vitregiti.

    • cafeauata zice:

      Sa poti da un suflu nou unei iubiri care a stat ascunsa zeci de ani, sa-ti poti oferi dragostea pana in ultima clipa traita, este ceva ce trebuie sa meriti.
      Se pot intampla atatea lucruri frumoase in timpul trecerii noastre pe aici, important este sa fim deschisi, sa simtim si sa indraznim sa fim fericiti!

Lasă un răspuns

