Festivalul inghetatei

Pentru ca astazi voi lucra toata ziua, iar duminica sper sa dispar din oras, m-am fortat astazi si am mers la „Festivalul inghetatei” din Piata Unirii. Un soare inca puternic incingea toata zona, iar in jurul catorva tarabe (cel mult 6) roiau zeci de oameni cu copiii de mana sau in brate, incercand sa guste ceva deosebit.

Una dintre vitrinele cu inghetate

Am intalnit reprezentanti ai unor cofetarii din oras care n-au nimic in comun cu inghetata, dar ei vindeau „Broscute” si „Tiramisu” si tot soiul de budinci. Am vazut si o taraba unde se vindeau doar inghetate ambalate, de acelea pe care le putem cumpara de la orice magazin.

Personaj haios

In rest, cateva ciudatenii, printre care inghetata de lapte de pasare si inghetata de orez. Cel putin acest Michiduta m-a binedispus, ca in rest…

Si inghetata cu menta

Pentru ca mi-a tot fost laudata inghetata de menta, mi-am luat si eu un glob si am asteptat sa simt prospetimea caracteristica acestei plante. Am asteptat degeaba, pentru ca avea doar un vag, foarte vag iz de menta, in rest era ceva rece si verde. Ramane sa merg in Mall la o gelaterie si sa-mi incerc acolo norocul, poate voi avea mai mult noroc…

Oare cum arata un festival la ei?

Acest articol a fost publicat în Rautati de fiecare zi și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Festivalul inghetatei

  1. BlueRiver spune:

    De cand ma stiu, mi-a placut inghetata. Mananc in fiecare zi, cel putin una. Cand plec de la munca, pana acasa, in zilele de vara, mananc 3 ingetata, in cei 2 km pe care ii parcurg pe jos. Cand eram insarcinata, ma puteai vedea cu cate o inghetata in fiecare mana… una pe terminate, cealalta asteptand s-o incep. Inghetata de menta este una dintre preferate, dar se gaseste intr-un singur loc, pe la jumatatea drumulul spre casa, e o inghetata bulgareasca, care se vinde la cornet, imi place foarte mult inghetata cu nuca si artar, de la TopGel si Best cu capsuni, de la Delta. 🙂

    • cafeauata spune:

      Eu nu sunt mare amatoare de inghetata, dar cate ceva deosebit imi place sa incerc…
      Daca ai mancat asa multa cand ai fost insarcinata, fiului tau ii place sau si-a facut plinul in cele 9 luni?

      • BlueRiver spune:

        Fiului meu ii place tot ce-am mancat eu in timpul sarcinii :)… carne n-a mancat pana a mers la scoala, pentru ca eu n-am mancat carne toata sarcina, pentru ca n-am putut… asta a fost si primul semn ca sunt insarcinata, in schimb manaca mazare, stevie, spanac, urzici si fructe crude, foarte multe :)… si ma bucur ca bea lapte, pentru ca eu n-am putut bea lapte de mica.

        • cafeauata spune:

          Bine ca s-a apucat sa manance si carne, chiar daca tu nu mancai atunci…Eu cred ca are rolul ei in alimentatie, nu poti manca doar verdeturi toata viata (parerea mea).

  2. Diana Alzner spune:

    Îţi înţeleg dezamăgirea, dar eu am mâncat cea mai bună îngheţată la Cluj. Este adevărat, era prin 1992-93. Probabil că nimic nu era sănătos în ea, dar a fost atât de bună că mi-o amintesc şi acum: îngheţată de pepene galben.

  3. fosile spune:

    Am fost si eu pe acolo si am mincat o inghetata de ciocolata.
    Nu i-as spune atit de pompos Festivalul inghetatei” ci,eventual ” 5 tarabe cu inchetata”
    Era pe vremuri pe strada Pata un turc Daut Izmail care facea inghetata.Extraordinar de buna!Dupa ce au fost demolate casele n-a mai vindut.N-am mai gasit inghetata atit de buna ca a lui pina acum.

    • cafeauata spune:

      A fost a doua editie, anul trecut a fost si mai naspa, spun unii. Eu spun ca mai naspa de atat nu se poate.
      Am auzit de turcul de pe Pata, din pacate cand am ajuns eu in oras,el nu mai era sau (in orice caz) nu mai facea dulciuri..

    • BlueRiver spune:

      Am foat la „targul de inghetata si ciocolata”, in urma cu 3 ani, in Bucuresti, dar aveau foarte multe sortimente… mie mi-a placut cel mai mult cea cu fructe de padure, la acel targ 😉

  4. tetris spune:

    Preferata mea e menta cu ciocolata, dar nu refuz nici alte arome
    SI prin Bucuresti au fost festivaluri din acestea ispititoare, dar eu nu rezist ispitelor 🙂 asa ca am preferat sa nu merg

    • cafeauata spune:

      Intr-o singura vara, acum 13 ani, am mancat multa inghetata. In fiecare noapte, pe la ora 12 mergeam cu catelul la plimbare pana la un non-stop si luam inghetata de ciocolata facuta de Napolact. A fost singura vara in care am mancat mai mult de una!
      Intre o inghetata si o bere neagra, o prefer pe a doua, asa ca eu nu prea ajung la Festivalul berii…

  5. acuarele spune:

    La noi la Real au facut o gelaterie micuta, in hol, cu ingehtata italieneasca, e chiar buna!… 🙂

    • cafeauata spune:

      Noi am trecut zilele trecute prin Mall si ideea era sa mancam inghetata, dar dupa ce am facut cumparaturi, ne-a trecut. Oricum, un glob costa 3.5 lei, nu-i chiar ieftin…

Lasă un răspuns

