De unde vin si ce sunt

O raza in Cheile Baciului

Lacrima si raza

 de LUCIAN BLAGA

O lacrima
Desprinsa dintre genele unei plapande amintiri
Ce sta ascunsa-n fundul unui suflet
Cazu
Pe albul unei fragede petale…
O raza dete peste ea
Si-i zise:
„Simt din caldura ta ca nu esti bob de roua…
De unde vii si ce esti?”

In vreme ce se destrama in pulbere de soare,
Raspunse lacrima:
„Eu sunt un strop de suflet
Si sunt
Ca picurii izvoarelor fierbinti:
Vin totdeauna din adancuri – mari!”…

Acest articol a fost publicat în Fotografii, Poezii (nu ale mele!) și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la De unde vin si ce sunt

  1. acuarele zice:

    De-am fi doar lacrima, am fi mai puri si mai buni cu totii…
    Imi place foarte tare Blaga, mereu imi dau de gandit versurile lui!…
    O zi insorita sa aveti!

    • cafeauata zice:

      Mi-a placut mult aceasta poezie si se potrivea perfect cu starea mea de ieri, cand imi venea sa urlu, sa auda cine trebuie, ca sunt si eu „un strop de suflet”. N-am urlat, doar am spus-o aici. Si mi-a facut bine. A ramas (totusi) intrebarea: vom putea sa vedem vreodata stropii de suflet de langa noi?
      Imbratisari!

  2. fosile zice:

    Ca picurii izvoarelor fierbinti ,vii din adincuri mari.
    Tu vii din adincul sufletului si tot acolo te instalezi la fiecare om care ajunge sa te cunoasca.

  3. eu zice:

    O picătură de muzică! Este un clip oarecum controversat, dar muzica este bună

Lasă un răspuns

