Intrebare

O situatie banala:

in cel mai scurt timp (cateva minute) trebuie sa ajunga o portie de mancare la un client. Faptul ca nu a fost dusa in timp util este o vina comuna a celor care erau in bucatarie, dar eu fiind „sefa de productie”, se presupune ca vina este doar a mea. OK. Daca pana aici eu sunt „sefa”, imi arog dreptul de a trimite un subaltern cu taxiul la destinatie. Aici a intervenit greseala: nu am specificat faptul ca se va deconta transportul, iar din aceasta enorma neglijenta, s-a inteles faptul ca subalternul suporta cheltuiala. Bineanteles ca la intoarcere i-am explicat ca ii dau eu banii, dar daca nu am spus asta inainte sa plece, salut! El o tine pe a lui, una si buna: am vrut sa il pun la plata si nu-i trebuie niciun ban, dar altadata sa merg eu sa-mi rezolv greselile. Si ma intreb: daca pana la un punct sunt sefa lui, de-acolo-ncolo ce se intampla?

Am si raspunsul, nu-i problema! Avand in vedere lipsa acuta de calificati in domeniu (prefera sa plece in tari straine), patronul ii tine in puf, ei nu au raspundere pentru nimic, cu ei sunt obligata sa vorbesc foarte atent, sa stiu exact pana la ce nivel sa ma cobor pentru a nu parea prea pretioasa, dar sa stiu si sa ma impun. Vax! La acesti cativa calificati pe care ii avem nu le vom mai ajunge la nas veci, ei fac legea in firma si (la o adica) patronul prefera sa-si schimbe neproductivii si sa-si pastreze putinii bucatari buni.

M-a suparat felul in care a refuzat explicatiile mele, felul in care s-a incapatanat si tonul cu care mi-a vorbit. Suntem in aceasta firma amandoi de 10 ani, de ce a fost nevoie astazi sa-mi strice sfarsitul de saptamana? Nu-mi plac starile conflictuale de niciun fel, cu atat mai putin in relatia cu cei cu care „tragem in jug” impreuna. Situatia a ramas tensionata la plecare si nu m-as mira foarte tare ca luni sa fiu chemata in sala de sedinta sa dau explicatii.

Intrebarea zilei este: am eu o problema sau oamenii sunt mai ciudati decat inainte vreme?

Acest articol a fost publicat în intrebari și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Intrebare

  1. BlueRiver spune:

    Toti avem probleme, nu-i vina ta… oamenii sunt stresati, atmosfera este apasatoare din cauza neajunsurilor. Poate, a avut omul o zi proasta, iar daca a fost asa ar fi frumos sa-si ceara scuze cu prima ocazie… si eu imi mai ies din fire, uneori, sau raspund foarte taios, lasand omul cu vorba neterminata sau ma uit intr-un anume fel(n-ai vrea sa-mi vezi privirea cand sunt nervoasa 🙂 ), dar la scurt timp imi cer scuze si explic care a fost cauza 🙂

    • cafeauata spune:

      Esti o draguta, multumesc.
      Si patronul imi cere mereu sa tin cont de faptul ca oamenii au probleme, dar eu nu sunt tot om? Poate ca nu…

      • BlueRiver spune:

        Toti avem probleme, dar temperamente diferite… reactionam diferit… eu recunosc, uneori am niste reactii care si pe mine ma sperie, pentru ca eu sunt o fire calma, dar am si eu iesirile mele, in anunmite momente si stiu ca gresesc… important e sa stii sa-ti ceri scuze, atunci cand ai gresit (daca esti in stare sa si constientizezi) :)… Ai rabdare pana luni, poate colegul constientizeaza ca a gresit 😉

        • cafeauata spune:

          Nici macar nu astept sa-si ceara scuze! Incerc sa trec peste incident si sa invat din el.
          O saptamana buna sa ai!

  2. acuarele spune:

    Poate ca vrea el sa fie sef, sa-ti arate el cum ar fi trebuit sa procedezi!…

    • cafeauata spune:

      Este intr-o oarecare masura bucatar sef, are salar cel putin dublu fata de mine, iar spre deosebire de mine, la el nu urla niciodata patronul. CE si-ar putea dori mai mult un angajat? Mie (oricum) mi-a dat o lectie…

  3. acuarele spune:

    Si nu-i nimic in neregula cu tine… Eu cel putin asa pot sa receptionez situatia…

    • cafeauata spune:

      Am imbatranit si as vrea ca tinerii sa fie la fel de respectuosi fata de sefii lor, cum eram eu in urma cu 20 de ani. Dar cred ca trebuie sa ma obisnuiesc cu ideea ca acele timpuri au trecut si lumea in care traim este diferita…

  4. redsky2010 spune:

    unii nu se pot controla, pur si simplu daca sunt nervosi urla si se descarca, nu conteaza pe cine. tu stii ca ai incercat tot ca sa-ti rascumperi greseala, nu te mai gandi, sunt convinsa ca luni va fi bine!

  5. eumiealmeu spune:

    deci? cum s-a terminat?

    • cafeauata spune:

      Fiecare isi vede de treaba, ca si cum nimic nu s-a intamplat. Colegul nu si-a cerut scuze, patronii nu m-au chemat „la vorbitor”, iar eu am invatat ca nu este bine sa fii prea prietenos cu subalternii!

  6. acuarele spune:

    In situatii de genul asta, in care suntem „incercati”, e bine sa incercam sa ne stapanim si sa nu replicam pe acelasi ton. Sa fim fermi, dar fara a ne enerva, fara a face exces de zel la explicatii. Li se spune scurt si raspicat ce au de auzit, si foarte concentrat. daca nu inteleg, sa mai mediteze, daca nu, fiecare pasare pe limba ei piere… 😦
    Una peste alta, ma bucur ca pana la urma ai iesit din starea aceea tensionata de lucruri si ai mers mai departe.

Lasă un răspuns

