La aniversarea florii de castan

Dupa bujori, este timpul florilor de castan salbatic sa fie vedete la mine. Si pentru ca a fost prima din cele cinci zile de concediu, mi-am daruit cateva minute de relaxare intr-un parc cu castani. Va ofer si voua cateva informatii despre acest superb, impunator copac.

In urma cu multi ani, cand inca nu stiam cat de tare pot sa doara picioarele, am primit de la mama mea o sticla cu castane salbatice date pe razatoare si acoperite cu spirt sanitar. Am pastrat acea sticla tare multa vreme, pana cand amestecul s-a transformat intr-un ulei gros, a carui utilitate nu o vedeam, deci am aruncat-o. Abia acum ne dam seama ca am aruncat un medicament care ne-ar fi fost de mare ajutor in zilele in care abia ne taram picioarele.

Citisem cu cativa ani in urma, ca daca adunam castane salbatice toamna si le punem intre haine, in dulapuri, moliile nu isi vor face casa la noi. Cum nu costa nimic, am umplut toate dulapurile cu castane si placuta surpriza a fost sa vedem ca functioneaza!

Iata si alte intrebuintari (pe care le-am preluat de pe http://www.euforia.tv/articol/sanatate/fitness%20&%20spa/bai-terapeutice-cu-castane-salbatice-13495.html) ale castanului, care sper ca va vor ajuta.

CONTRA DURERILOR DE PICIOARE

Uleiul de castan salbatic se poate prepara cu usurinta in casa. Se umple un recipient de sticla cu castanele salbatice, peste care se adauga ulei sau alcool si se lasa la macerat doua saptamani. Acest preparat este recomandat pentru uz extern contra durerilor de picioare, in osteoporoza. Atentie! Masajul zonelor dureroase se face de maximum doua ori pe zi.

CONTRA VARICELOR

Eficiente sunt si baile cu decoct. Se zdrobesc castanele. La un litru de apa se pun zece castane. Se fierb 10 minute. Se fac bai pentru hemoroizi, dar si pe picioare, contra varicelor.

PROPRIETATI:

– bun in afectiunile circulatorii;
– eficient in boala varicoasa;
– trateaza hemoroizii;
– imbunatateste circulatia sangelui in vene.

PENTRU CAPILARE PUTERNICE

Preparatele din seminte de castan salbatic constituie un remediu eficient pentru cresterea tonusului capilarelor fragile. Asta pentru ca semintele de castan salbatic contin amidon, saponozide triterpenice, grasimi albumine, tanin, afrodescina, flavonoide, vitamine din grupul B, C si K, iar scoarta contine celuloza, rezine, substante minerale.

CATAPLASME PENTRU REUMATISM

Castanele salbatice sunt un bun remediu contra durerilor reu­matice. Acest efect benefic se datoreaza escinei, care intareste peretii vaselor capilare fragile, reducand inflamatiile si marind rezistenta la presiu­ne a vaselor de sange. In acest sens, se aplica pe zonele dureroase cataplasme. Acestea se prepara prin amestecul de faina de castane salbatice (castanele se curata de coaja, se usuca bine, apoi se maruntesc transformate in praf cu rasnita de cafea) cu faina de grau (in proportii egale), se adauga otet si se omogenizeaza. Cataplasmele se tin 20 de minute.

IN COSMETICA

Decoctul obtinut din cinci-sase castane salbatice cojite si fierte 15 minute se aplica sub forma de comprese, la tempe­ratura camerei, de doua ori pe zi pentru vindecarea cuperozei. Un alt remediu cosmetic este masca din castane salbatice, curatate de coaja, date prin razatoare fina, care se amesteca cu miere de albine in proportii egale. Se aplica 10 minute pe tenurile foarte grase. Indicat este ca aceasta masca sa fie indepartata cu infuzie de nalba.

Bucurati-va!

 


Acest articol a fost publicat în Solutii date de natura și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la La aniversarea florii de castan

  1. Costin Comba zice:

    Eu tot ce stiam despre florile de castan este ca se scutura imediat si ca daca pui mana pe ele, iti ramane pielea lipicioasa. In schimb cumpar castane si le pun frumusel sa se coaca la cuptor, apoi cu o pofta uriasa le savurez.

  2. fosile zice:

    Stiam si eu de castanele folosite impotriva moliilor.Tot impotriva lor mai sint bune si frunzele de nuc si frunzele de tutun.Atita doar ca dupa ce se usca e destul de „distractiv” sa le scoti dintre haine…

    • cafeauata zice:

      Multumesc pentru informatie!
      De cateva saptamani vad molii prin casa, asa ca acum varianta este cea pe care mi-ai dat-o tu, cu frunzele de nuc. Sper ca functioneaza!

  3. fosile zice:

    Pozele cu florile de castan sint tare frumoase.
    Unde ai gasit castani cu florile rosii?Stiu ca in Cluj sint in doua locuri.Sau poate mai sint?

    • cafeauata zice:

      Castanul rosu din poza este unul dintre cei din Piata Cipariu, o minune de priveliste! Mai erau castani tare frumosi si in laterala Casei Invatatorului, dar i-au taiat nemernicii!

  4. acuarele zice:

    Minuanate poze in clipe de ragaz!…
    Nu stiam ca fac atatea minuni castanele, e prima oara cand aflu!
    Merci.

    O zi plina de soare!

    • cafeauata zice:

      Multumesc, ziua a fost plina de soare, am iesit cu prietena mea la Starbucks la o cafea pe terasa.
      Sa stii ca mama mea chiar isi facea frectie la picioare cu castane razalite puse in spirt si ii ameliora durerea, deci e pe bune!
      Cu moliile am verificat noi, este adevarat!
      Te sarut!

  5. BlueRiver zice:

    Pentru mine castanii pastreaza cele mai frumoase amintiri, castanii in floare… de aceea imi plac. Dupa ce am vazut castanii infloriti, in urma cu 3 saptamani, la Londra(acolo am vazut si prima data castani cu flori rosi), in sfarsit au inflorit si la noi… stii, de dimineata, in drum spre serviciu, am admirat florile castanilor, pe sub care trec in fiecare zi… in racoarea diminetii si umezeala de dupa ploaia de aseara, mirosul lor suav mi-a rascolit amintirile tineretii 🙂
    Aveam si eu poze cu flori galbene de castan, din Strandul Tineretului, din Bucuresti.

  6. BlueRiver zice:

    Chiar o sa incerc anul asta… la noi deabia au inflorit, mai am de asteptat pana se fac castanele. Oricum am copiat remediile de la tine;)
    Multumesc!

    • cafeauata zice:

      Nici nu iti dai seama cat de repede trece timpul si vor incepe sa cada „teposii” din copaci.
      Si eu abia astept sa strang castane, am vazut cateva molii prin casa, asa ca se impune innoirea stocului din dulapuri.

  7. Alexandra zice:

    Ia te uita! Habar n-aveam ce poate fi atat de bun castanul. Stiam doar ca din castane se face un fel de lipici, atat! 😀

  8. eumiealmeu zice:

    am spus şi pe blogul meu, prima dată când am mâncat castane, a fost la Cluj, când eram adolescentă. după aceea n-am mai avut această ocazie, la noi nu erau, iar în Bucureşti nu am găsit niciodată. nici nu mă interesau, de fapt. apoi de câte ori mergeam la Cluj, recunosc, întotdeauna căutam piure de castane, ştiind că e specific. aveam o prietenă din Cluj care-mi aducea de câte ori venea în Bucureşti. dar cum aveam mulţi prieteni, nu ajungea nici măcar o lingură la mine – mă rezumam la o linguriţă.
    în iarnă, în Madrid, am mâncat cu o poftă fantastică, prietenii noştri făceau în fiecare seară, era o nebunie. cred că aroma de castană este impregnată acum cu litere spaniole, nu doar cu întunericul din Cluj – nu ştiu cum făceam, dar mereu cumpăram castanele pe întuneric… atunci ajungeam şi eu în oraş!
    şi da, folosesc o cremă de/cu castane pentru dureri de reumatism…
    am şi eu – dureri! că nu mă laud cu crema – aia când e, când dispare, că o folosesc repede. 🙂

    • cafeauata zice:

      Pana am fost copil, am stiut doar de castane fierte, asa ni le facea mama. In Cluj am descoperit castanele coapte, dar ma enerveaza pentru ca imi raman mainile negre de funingine cand mananc. Dar da! Am descoperit piureul de castane, o nebunie! Pe vremuri mancam la cofetaria din „Central”, acum (daca imi este tare pofta) cumpar din Mall (sunt pachete de 250 de grame, import Ungaria, un deliciu!!!).

  9. resorts zice:

    I know this web page gives quality depending content and additional data, is there any other site which presents such things in quality?

Lasă un răspuns

