Onixul

Culoarea neagra (chiar daca unii spun ca negrul nu este o culoare!) este cel mai adesea favorita mea, de aceea voi povesti putin despre onix, in special despre cel negru.

„Onix” vine din cuvantul grecesc „onyx” care inseamna „gheara” sau „unghie”. Datorita variantei in culoarea pielii, se spune ca onixul se aseamana unei unghii.
Onixul a fost cunoscut de catre grecii si romanii antici, fiind descoperite sigilii facute din onix, precum si minunate bijuterii. Egiptenii foloseau onixul pentru a fabrica produse de olarie.

Una din legende spune ca in timp ce Venus dormea pe plaja, Cupidon i-a taiat unghiile cu varful sagetii. Deoarece Venus s-a trezit, Cupidon s-a speriat si in fuga sa a scapat unghiile zeitei pe nisip. Ursitoarele le-au transformat in pietre pentru ca nicio parte din trupul zeiesc sa nu piara vreodata. De specificat faptul ca in Grecia antica aproape orice culoare de calcedonie, de la alb si pana la maro inchis si negru, purta denumirea de onix, de aici si culoarea neagra atribuita unghiilor lui Venus.

Onixul negru este piatra nationala a Mexicului, fiind cunoscut si sub numele de Lacrimile Apasilor. Legenda din Mexic spune ca un grup de apasi, fiind prins de dusmani, a fost omorat. La auzul celor intamplate, lacrimile familiilor lor s-au transformat in pietre neagre, capatand numele de Lacrimile Apasilor. Conform legendei, daca ai un onix negru nu vei mai plange niciodata, pentru ca femeile apase au secat toate lacrimile pentru tine.

In natura

Onixul apare in diferite culori: alb, rosu, galben, verde, iar cel la care ne gandim atunci cand vorbim despre onix este cel negru, acesta fiind piatra aniversara pentru al 10-lea an de casatorie.

Onix se gaseste in Uruguay si in regiunile limitrofe din Brazilia, Afganistan, India, Madagascar, Peru si SUA.

Efecte benefice:

Piatra a sigurantei si securitatii, protejeaza impotriva dusmanilor si impotriva energiilor negative. Stimuleaza manifestarea personalitatii, auto-controlul, norocul, increderea in viata. Ajuta la descoperirea posibilitatilor intr-o situatie dificila, la indeplinirea propriului destin, la intelegerea scopului vietii. Ca orice piatra semipretioasa, si onixul se descarca in apa rece, apoi se reancarca pentru scurt timp la soare.

Daca sunteti interesati de astrologie: onixul este piatra semipretioasa care protejeaza nativii din Capricorn.

Asociez onixului negru lalele negre.

Am insirat un colier din chipsuri si „lacrimi” de onix si vi-l arat si voua. Se numara printre colierele mele preferate.

Colier din onix

Acest articol a fost publicat în Bijuterii cu pietre semipretioase și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Onixul

  1. fosile zice:

    Nu stiu pe care sa-l prefer.Colierul din onix sau mossagatul pe care este pus colierul.
    Ce „istorii” faine stii despre onix.Eu nu le stiam.In caz ca voi prezenta si eu onixul am sa te rom sa-mi dai voie sa ma inspir si de la tine.Desi,cred ca in afara de informatiile specific geologice si mineralogice n-am ce sa mai spun.
    Fumos articolul!

    • cafeauata zice:

      Multumesc pentru aprecieri!
      Cum am mai spus pe aici, legendele le descopar pe masura ce am cate un colier nou. Ma minunez si eu de fiecare data ce povesti frumoase au stiut oamenii sa lege de fiecare piatra in parte! Mossagatul pe care bine l-ai remarcat, este de imprumut, ca sa dea mai bine colierul pe ecran, as spune chiar ca se complecteaza reciproc.
      Iar daca vei avea nevoie de povesti despre pietre, te voi ajuta cu mare drag!

  2. Diana Alzner zice:

    E minunat onixul, alături de jad e piatra mea preferată. Mi-a plăcut legenda cu Venus, n-o ştiam.

    • cafeauata zice:

      In general am o atractie pentru negru, asa ca onixul este perfect! Si jadul de care spui este o minune, mai ales ca sunt multe variante si este o piatra usor de prelucrat, fiind mai moale decat restul.

  3. redsky2010 zice:

    arata superb colierul, elegant si deosebit. interesant contrastul intre cele lunguiete si restul. mi-a placut povestea, mi-ai amintit de inelele de argint din studentie cu pietre negre, mate.

    • cafeauata zice:

      Multumesc!
      M-am gandit sa combin putin, sa vad cum arata si iata rezultatul. Evident ca voi incerca si alte variante pe care le voi pune sa le vedeti si voi.

  4. BlueRiver zice:

    Asta e piatra zodiei mele 🙂
    Frumoasa asociere si , mai ales, foarte frumos colier 🙂

    • cafeauata zice:

      Din pacate nu este si piatra zodiei mele, dar oricum eu o port cu seninatate si cu incredere, o simt ca ma ajuta. Iar colierul, este o incercare de a combina si vor urma si altele. Ma bucur ca ti-a placut si tie!

  5. acuarele zice:

    Bineinteles…. ca voi vrea si unul de acest fel… cu cerceii de rigoare!… 😉
    Te sarut, esti o minune!

  6. Anca zice:

    Foarte frumos colierul!

  7. anonimus zice:

    defapt povestile minunate pe care le stii despre onix sunt copy-paste-uri de pe alte siteuri

    • cafeauata zice:

      Nu am spus ca sunt povestile mele, ci ca sunt legende. Si important mi se pare faptul ca le citesc si cei care trec pe la mine, deci le vor cunoaste mai multi.
      O saptamana buna, anonimus!

  8. Andana zice:

    Este prima data cand TE GASESC. Ai un stil foarte cald de a „vorbi” in scris. Am cautat date despre onix pentru ca de aproximativ o luna am dorit aceasta piatra fara sa stiu de ce. Peferata mea era ametistul si pe locul doi turcoazul. Dupa ce-am gasit si-am cumparat o bratara, am vazut de ce sufletul meu o cerea.
    Este frumos ca asociezi elementele artistice cu cele ale misterelor.
    Drum luminos in a gasi cat mai multe elemente ale frumosului pe care sa le prezinti celor de dincolo de ecran.
    Si a propos de colier: deosebit cel prezentat de tine. Eu mi-am comandat dimineata unul simplu la baza gatului format din pietre rotunde.

    • cafeauata zice:

      Ma bucura faptul ca ti-a placut ce ai vazut, citit, gasit la mine pe blog si sper ca vei mai trece. Chiar daca simt ca onixul imi vine „pe suflet”, inca nu am reusit sa fac un colier asa cum imi doresc, dar mai este timp, nu? Cel comandat de tine este cu siguranta frumos, cu atat mai mult cu cat este din pietre rotunde. Te felicit pentru alegere si-ti doresc sa-ti poarte de grija!

Lasă un răspuns

