Citrinul

Denumirea vine din latinescul citrus care inseamna lamaie, asocierea cu aceasta fiind usor de facut datorita culorii pe care o prezinta piatra.

Citrin - floare de mina

O poveste straveche mentioneaza ca Ziyie Shang a fost o zana coborata din cer, care a venit odata pe pamant pentru a se casatori cu un om sarac Chooi Wen Lui. Ea si-a folosit puterile magice pentru a crea un copac, care putea furniza zilnic monede pentru nevoile gospodariei. Acest lucru a facut ca familia sa se imbogateasca, si toata lumea din sat a beneficiat de acest copac. Copacul dorintelor era cunoscut pentru ca dadea bani, atunci cand era agitat..

In astrologie citrinul este considerat ca fiind piatra zodiei Gemeni. Este o piatra a succesului, a abundentei, a prosperitatii, a regenerarii, a banilor, a afacerilor bune,

In ce priveste sanatatea, mareste puterea de vindecare a organismului, prin faptul ca ajuta la eliminarea toxinelor si regenerarea tesuturilor.  La fel ca orice cuart, se descarca in apa curgatoare, apoi se reancarca pentru scurt timp la soare.

Citrinul natural se exploatează în Madagascar, Spania, Franţa, Scoţia şi SUA, dar cele mai frumoase provin din Brazilia şi Ural.

Este un cristal tare frumos, de la galben pal pana la galben roscat, transparent, placut la vedere si la purtare. Cand spun citrin, gandul ma duce la narcise.

Eu am insirat bucatele de citrin si a iesit un colier.

Colier din citrin

Acest articol a fost publicat în Bijuterii cu pietre semipretioase și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Citrinul

  1. BlueRiver zice:

    Nu stiu de ce, dar ma duce cu gandul la zaharul candel… cand eram copil, exista zahar candel insirat pe ata, exact ca si colierul facut de tine :)… imi place!

  2. fosile zice:

    Ce frumoase legende stii tu despre pietre.E frumos colierul!
    Am gasit si eu ceva ,sub forma amorfa,cu urme palide de citrin.Asta inseamna ca s-ar putea sa mai fie.Tre’ cautat.
    E frumoasa si ascoxierea florilor de piatra cu cele vegetale.Citrinul si narcisa sint amindoua discrete,sensibile,calde.
    Saru’mina!

    • cafeauata zice:

      Nici chiar asa…Legendele le caut atunci cand scriu despre vre-o piatra. Daca ai gasit ceva citrin, cat de putin, cu siguranta ca mai este. Ma gandesc ca ar putea fi impreuna cu ametistul, parca am citit undeva ca se formeaza in aceleasi conditii. Astazi mi-a venit ideea sa asociez flori fiecarei pietre si sunt tare incantata si eu. Multumesc!

  3. acuarele zice:

    E minunat!…
    Il tii pentru tine sau il poti vinde? Daca vrei, scrie-mi pe mail detalii.
    Te sarut!

  4. cafeauata zice:

    Ma bucur ca iti place si tie! Ne intalnim pe mail.
    Imbratisari!

  5. eumiealmeu zice:

    ha, zilele trecute am fost la un anticariat de unde tot iau eu carti bune de tot si am vazut o carte despre pietre pretioase si zambind m-am gandit ca ar fi meritat sa o iau sa i-o dau ca dar lui fosile, dar acum vad ca ar fi trebuit sa iau doua, ca te-a prins patima lor… 🙂
    norocul meu ca m-am abtinut, ca altfel nu mai stiam cui s-o trimit.
    e si ezitarea buna la ceva…
    ps. ador galbenul si lamaile, asa ca asta e pe sufletul meu. nu am nevoie de alte pietre, dar asta chiar ca mi-o iau: in inima, evident.

    • cafeauata zice:

      Dragut ca ti-ai amintit de cineva cunoscut pe blog, de altfel cu fosile ne cunoastem, chiar foarte bine, asa ca nu era nici o problema sa mi-o imprumute.
      Dar vorba ta, e si ezitarea buna la ceva…Eu doar la partea cu bijuteriile ma bag, nu de alta, dar mereu le-am privit cu invidie pe femeile care purtau margele si acum am prins ocazia sa mi le fac singura. Nu ma dau pe o lume, cand, dimineata stau si ma gandesc care sirag sa-l pun la gat?
      Te supar daca spun ca m-as bucura daca ai primi de la mine un sirag de citrin?

  6. yo zice:

    aveti careva idee de unde pot cumpara o bucata de citrin natural?

Lasă un răspuns

