Ametistul

Originea etimologică a numelui provine din limba greacă  amethystos  = „contra beţiei”, numele acesta se datorează credinţei că persoana care bea din cupa de ametist este ferit de beţie la consumarea vinului.

Legendele spun ca  Bachus fusese îndragostit de o frumoasă nimfă pe nume Amethyste. Dar pentru ca nimfa nu îl iubea şi l-a respins , zeul ameţit de vin şi dornic de razbunare a prefacut-o în stâncă. Nemaiputând schimba nimic cu toată puterea lui zeiească, Bachus, cuprins de regrete şi-a spart cupa de vin de stânca şi a promis să nu mai bea niciodată până la uitarea de sine. Stânca a căpătat de atunci culoarea violet-rubinie a vinului. Atinse de ea, alte pietre se transformau şi ele pe loc în ametiste.

Ametistul este cea mai frumoasa dintre varietatile de cuart, cunoscut fiind de egiptenii antici, de etrusci si romani. In China Antica au fost realizate mici camee de ametist, iar biserica catolica l-a numit “piatra episcopala”, in tezaurul Vaticanului existand chiar un inel papal cu piatra de ametist.  In conceptia anticilor, ametistul este piatra care potoleste orice fel de pasiuni, fie ele datorate iubirii, bauturii, jocurilor de noroc sau altor cauze. Grecii credeau ca pietrele de ametist ar putea prevenii intoxicarea, in timp ce soldatii europei medievale purtau amulete de ametist ca metoda de protectie in lupta.

Ametist neprlelucrat

Ca piatra zodiacala, ametistul ii apara pe cei nascuti in Capricorn si pe cei din zodia Berbec.

Efectele vindecatoare ale ametistului se vad in tratarea nevralgiilor si insomniei. La fel ca si alte pietre, se descarca in apa curgatoare, apoi se reancarca pentru scurt timp la soare.

Mie personal, imi plac colierele si bratarile din ametist, cum ar fi acestea:

Colier din ametist

Bratara cu pietre de ametist

 

Acest articol a fost publicat în Bijuterii cu pietre semipretioase și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Ametistul

  1. BlueRiver zice:

    Uite ca n-am stiut ca este piatra zodiei mele, a capricornului!
    Multumesc pentru informatie! 🙂
    Citind postarea ta si privind imaginile, mi-a venit, in nari, miros de parfum „Amethyst” de la Lalique 😉

    • cafeauata zice:

      Daca acum stii ca este piatra care te apara, poti sa-ti iei una, cat de mica, pe care sa o porti cu tine. Nu este neaparat nevoie sa fie sub forma de bijuterie, poate sa fie un cristal mic, pe care sa-l porti in geanta. Cu siguranta nu iti va face rau, dimpotriva…
      Regret, nu cunosc parfumul, dar daca iti amintesti cu placere de el, nu pot sa cred decat ca este deosebit.

  2. Georgiana zice:

    Da’ chiar ca-i superb!
    Taurul ce piatra o avea? agat oare? 😕

    • cafeauata zice:

      Tu esti tauroaica, fetita?!
      Sursa pe care o am eu, spune ca:
      dupa astrologii egipteni si greci, piatra ta este obsidianul;
      dupa cei bizantini, ametistul;
      dupa evrei, calcedonia;
      dupa medievali, smaraldul si crisoprazul,
      iar dupa astrologii moderni, tot ametistul.
      Asa ca ai de unde alege, sau le iei pe toate!
      Te imbratisez!

  3. acuarele zice:

    Eu de la o vreme port un ametist pe piele, si chiar m-a protejat, fiind cu un picior in capricorn (si cu celalalt in varsator)!…
    Pe cand ne arati creatiile tale din ametist? Astept cu mare interes!… 😉

    • cafeauata zice:

      O tare buna prietena este capricorn veritabil, iar mami mea a fost varsator! Daca ma gandesc ca tu le combini pe amandoua, cred ca nu te-am cunoscut intamplator.
      Am cateva bijuterii si facute de mine, din pacate nu sunt fotografiate. Dar le va veni vremea, cu siguranta!

  4. fosile zice:

    Nu stiu daca este cea mai frumoasa,dar cea mai enigmatica este.
    E tare frumos esantionul cristalizat.
    Da,de ce n-ai pus poze cu colierele,bratarile si cerceii facuti de tine?
    Sint foarte frumoase,in plus ai pus pasiune,dragoste pentru ca cea ce faci sa aduca numai bucurie,fericire celor la care vor ajunge.Ai pus un pic de suflet si asta le face si mai frumoase.

    • cafeauata zice:

      Banuiesc ca esantionul luat de pe Google este din Brazilia, dupa cate stiu acolo sunt cele mai inchise la culoare ametiste.
      „Operele” mele de arta le voi arata imediat ce le voi face poze. Sa nu te astepti la ceva spectaculos, mai degraba sunt minunate prin simplitate si prin parte din sufletul meu pe care l-am lasat in ele.

  5. fosile zice:

    Noroc ca este un „Turist clujean” prin zona si zice ca pina duminica este „Gaudeamus-ul” de carte in centru,iar din pozele lui,preturile par sa fie accesibile.
    Ce zici,facem o excursie?

  6. isis zice:

    E piatra mea preferata, pentru ca e mov, iar mov e culoarea evolutiei. Am cate una prin fiecare geanta sau buzunar. Eu ii zic Piatra Recunostintei: de cate ori dau de ea, imi amintesc ca am pentru ce sa fiu recunposcatoare. Si sunt.

    • cafeauata zice:

      Fiecaruia ni se potriveste, ne este la suflet cate o piatra. Esti o norocoasa si pentru ca ai simtit-o pe cea care este pentru sufletul tau, iar piatra nu va uita asta niciodata! Pe mine ma ajuta mult cristalul de stanca brut, fara a fi bijuterie. Dintre coliere cel mai bine ma simt atunci cand port coralul, chiar daca nu este piatra zodiei mele. Iar una (nu oricare) dintre bratarile mele de argint, pot sa spun ca este ingerul meu pazitor, chiar daca unora li se poate parea deplasat.
      Te imbratisez cu drag!

Lasă un răspuns

