Alunga pasivitatea!

Urmatorul gand al lui Aivanhov este important. Nu neaparat trebuie sa faci ceea ce spune el (ar fi caraghios uneori), dar CUMVA trebuie sa reactionezi! Eu – de exemplu – ultima data am frecat mobila din bucatarie, de am crezut ca se duce tot pal-ul. Invatatura este importanta, fiecare o poate aplica asa cum ii este mai bine.

” Cand sunteti nervosi, tristi, nu stati si „rumegati” fara sa reactionati.  Iesiti, faceti cativa pasi si spuneti-va: „Atunci cand voi atinge acel copac (sau perete, sau un alt reper), voi fi izbavit de rau.” Apropiati-va cu certitudinea ca veti fi cu adevarat eliberati.  Atingand locul respectiv, veti simti o clarificare, o usurare. Daca ameliorarea nu este suficienta, reluati alegand un alt reper, mai indepartat, si rostiti cu tarie ca acolo raul vostru va disparea complet. Continuati astfel pana cand simtiti o adevarata eliberare.

ORICARE AR FI STARILE NEGATIVE, ESENTIALUL ESTE SA NU RAMANETI NICIODATA FARA SA FACETI NIMICNIMIC NU ESTE MAI RAU DECAT PASIVITATEA.”

Acest articol a fost publicat în Aivanhov-Ganduri și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Alunga pasivitatea!

  1. fosile zice:

    Somnul nu-i o rezolvare?
    Eu as prefera o iesire in natura,dar nu intotdeauna am rovigneta cumparata si benzina in rezervor.
    Noroc ca mai pot sa frec pietre si mai nou,sa fac tigari.
    Adevarul e,ca facind ceva,poti sa-ti decarci energiile negative.

    • cafeauata zice:

      Eu nu pot sa dorm cand sunt nervoasa! Si nici nu cred – totusi – ca este o rezolvare, energiile negative raman in stand-by cand dormi, eventual le descarci in somn demoland peretii.
      La fel, nu cred ca este indicat sa conduci cand esti nervos, cred ca reactiile sunt altele decat in mod normal. Eu nu conduc, deci vorbesc doar din cum gandesc eu ca ar putea sa fie…
      Dar, daca oricum poti sa slefuiesti pietre sau sa faci tigari, alta varianta nici nu-ti trebuie. Acum ramane de vazut cum faci cand esti la servici (e valabil si pentru mine)!

  2. eumiealmeu zice:

    in primul rand, merci de imagine. m/a delectat pentru ca ador florile galbene, imi dau o senzatie de seninatate si siguranta. apoi, sa stii ca eu incerc de zor sa/mi alung problemele create de casa in reconstructie, atingand de zor gresia, faianta si parchetul. ca sa poti sa te linistesti atingand un copac, trebuie sa nu ai gresie maro inchis, pe care se vede fiecare firicel de praf (of, unde esti tu gresie verde cu irizari, care dadeau impresia de viermisori asa ca nu puteai distinge firimiturile, atele sau alte chestii! mi/e dor de tine, gresie de felul acesta, te ador si te recomand oricarei femei… )
    oricum, eu recomand si o alta terapie pentru nervozitate. sa cauti un om cu probleme mai mari decat ale tale. serios! cu nervii mei pentru deranjul din casa, am gasit/o pe prietena mea care are acelasi deranj, dar in plus e si insarcinata asa ca in loc sa ma consoleze ea pe mine m/am ocupat eu de ea… si m/am simtit fericitaaaaa 🙂
    merci ca mi/ai dat posibilitatea sa/mi spun si oful, asa ca mi/e si mai bine / deci recomand si scrisul pe bloguri 🙂
    te sarut.

    • cafeauata zice:

      Asa ma bucur cand reusesc sa-mbucur!!!
      Adevarul e ca este putin probabil sa gasesti un copac pe care sa-l incarci cu energia ta negativa, dar descarcatul pe obiectele care sunt in imediata apropiere cred ca e OK.
      Ai dreptate: daca intalnesti un om mai napastuit decat esti tu, imediat treci la sentimente mai bune fata de situatia ta personala, iti dai seama ca esti un fericit si ca altii au nevoie de tine. Dar daca nu iti este la indemana un om mai amarat decat tine? Ramane gresia si … blogul!
      Eu spun ca este – totusi – o treaba buna sa reusim uneori sa ne spunem of-ul, indiferent daca unui prieten in viata reala sau unor prieteni virtuali. Dupa…incepe sa se insenineze ziua, sa apara flori galbene si un zambet in coltul buzelor…
      Te imbratisez!

  3. futilitati zice:

    Faina chestie. E de tinut minte.

  4. BlueRiver zice:

    Eu am alta solutie, cand sunt deprimata, ma urc in microbuz si plec la Bucuresti, in Oraselul Copiilor, Parcul Tineretului si imi petrec cateva ore, apoi ma intorc acasa… ca aici in oras nu prea am unde ma duce … sau citesc ceva care ma relaxeaza 😉

    • cafeauata zice:

      Daca esti deprimata, solutia s-ar putea sa fie buna, dar daca esti nervoasa, buna de pus pe lant (cum spunem noi), cred ca solutia este un pic de efort fizic, o chestie care sa nu-ti dea timp sa gandesti prea mult. Cel putin la mine asa functioneaza!

      • BlueRiver zice:

        Am invatat sa-mi controlez nervii, mai ales la locul de munca… de-aia se mira toata lumea de rabdarea mea :)… cand sunt acasa si sunt nervoasa, plang pana imi trece 🙂

        • cafeauata zice:

          Intr-o oarecare masura cred ca este OK, dar sa traiesc tot incercand sa ma stapanesc, am impresia ca este peste puterile mele….Nu vreau sa ma abtin, cei pentru care imi toc zilnic neuronii trebuie sa stie cand ceva nu este in regula, trebuie sa coboare uneori cu picioarele pe pamant, altfel, traiesc sub globul lor de sticla, de unde totul are nuante de roz.
          Nu ma enervez pentru ca asa vreau si nu sunt trista pentru ca imi doresc acest lucru, ci pur si simplu. Cine ma are in preajma, ma are cu zambete si cu nervi sau renunta.
          De nervi nu plang, in schimb plang atunci cand citesc o poezie sensibila, atunci cand nu sunt respectata de cei de langa mine, atunci cand amintirile cele mai dragi ma strang de gat. Dar de nervi, niciodata!

  5. eumiealmeu zice:

    @BlueRiver: eşti o tipă tare dacă reuşeşti să disimulezi. eu nu am putere niciodată să arăt altceva decât ceea ce simt. oricât m-aş strădui se simte i-me-diat! şi toţi ştiu tot ce gândesc doar uitându-se la mine… şi partea rea e că există oameni care nu prea au motive să plângă, iar când apare greul sau nenorocirea nu ştiu s-o facă… zilele trecute simţeam nevoia să plâng şi nu puteam… nu mai ştiau ochii… ştii ce trist e să nu poţi plânge? ar trebui să mulţumim Cerului şi pentru plâns… (săracii cei care plâng zi de zi… doar de mulţumit pentru lacrimi n-au timp!)

  6. BlueRiver zice:

    eumiealmeu, plansul imi face bine… si la mine se vad starile prin care trec si n-as putea niciodata sa mint, pentru ca pe fata mea, se vede tot… plang si cand am emotii(sunt foarte emotiva), dar cand sunt nervoasa, o fac doar in singuratate, la locul de munca, iar acasa exact in momentul cand sunt foarte nervoasa… e cea mai buna descarcare. Au fost momente in care n-am putut sa plang… cand a murit tataie( omul cel mai drag) si cand a murit tata, in urma cu doi ani, pur si simplu n-am putut sa plang atunci… am plans dupa cateva zile, cand toate amintirile m-am napadit .

  7. fosile zice:

    Ar merita sa stai in mijlocul plantatiei de rapita si acolo sa te umpli de bine si de frumos.
    Daca am putea sa o luam acasa,ne-ar fi de mare folos,la citi nervi avem in fiecare zi pe la lucru si din alte motive.
    E tare frumoasa!
    Nu-ti amintesti pe unde ai facut poza?
    Poate ca se va mai planta si anul asta,sa mergem si noi sa o vedem.

    • cafeauata zice:

      E frumoasa, intr-adevar… Din pacate nu mai stiu unde am facut fotografia, dar cu siguranta ca mai sunt si alte plantatii de rapita prin tara. O solutie ar putea fi un tapet cu un camp ca acesta, sau nu?

  8. Georgiana zice:

    tre’ sa fac si eu proba! Cine ma enerveaza, c’as vrea s’o fac repede! 😀

  9. acuarele zice:

    Intr-adevar, chiar nu stiu ce fac cand ma supar. Probabil vorbesc mult, suduind, chiar si singura. Uneori plang. Mananc ciocolata, ma calmeaza mereu gustul, imi reda calmul instantaneu. Sau ascult muzica tare, ceva care sa ma descatuseze… Gen Santana, Soulk Sacrifice!… 😉
    De stat, nu mi se intampla in cazuri de-astea.

    • cafeauata zice:

      Sunt de admirat cei care trec prin viata mai simplu, fara nervi prea multi, bucurandu-se de orice, vazand mereu jumatatea plina a paharului. N-am fost niciodata asa, din contra, pesimismul innascut intotdeauna mi-a provocat nervi.
      Asa macar simt sangele prin vene!

  10. acuarele zice:

    Ma reincarc pozitiv de cate ori ascult asta… 🙂

Lasă un răspuns

