La ce ajuta cafeaua?

10 lucruri folositoare

Stimulent.
Dupa cum deja stii, cafeaua contine cofeina, care joaca rol de stimulent. Pentru acest motiv este deseori consumata dimineata si in timpul orelor de serviciu.

Analgezic.
Tot cofeina din cafea are si rol de analgezic, adica de substanta care diminueaza durerile, mai ales atunci cand este vorba de. Pentru acest motiv, unii dintre producatorii de aspirina includ o doza mica de cafeina in pilulele produse de ei.

Antidiabetic.
Studii recente vorbesc despre posibilitatea cafelei de a reduce riscul de instalare a diabetului. Totusi, conteaza si felul in care aceste persoane aleg sa-si indulceasca bautura. Cei care consuma cafea in mod regulat si in cantitati mari reduc la jumatate riscul de a face diabet de tip II.

Antineoplastic.
Cafeaua poate reduce incidenta cirozei in ficat.
Tratamente de slabire
(cafeaua singura sau in asociere cu alte extracte vegetale). Probabil stii de la farmacii ca extractul de cafea intra in compozitia unor unguente de ultima generatie care ajuta la slabit. Zatul obtinut dupa bautul cafelei, amestecat cu ulei de masline, poate fi folosit cu succes pentru masarea zonelor cu celulita.

Cardioprotector.
Toata lumea vorbeste despre rolul nefast al cafelei asupra inimii (si printre ei as semna si eu), dar sa stii ca exista si lucruri bune pe care cafeaua le poate face pentru inima ta. Cafeaua reduce incidenta anumitor boli de inima, reducand excesul de lipide. Daca doctorul ti-a interzis sa bei cafea si suferi de probleme cu inima, e mai bine sa nu experimentezi!

Memorie.
Multi oameni beau cafea pentru abilitatea ei, pe termen scurt, de a te ajuta sa-ti amintesti lucruri.
Fertilizator in gradina.
Unele firme care ofera cafea spre vanzare, dar produc si cafea lichida au o politica de oferire a zatului gradinarilor. Din cauza continutului mare de nitrogen, zatul a fost remarcat a fi un bun fertilizator pentru gradina. Rosiile, ardeii iuti si alte plante se vor bucura daca vor fi cultivate intr-un sol mai acid.

Cosmetica.
Probabil ca ai remarcat prin magazine sau la farmacii ca exista tot felul de produse care ajuta la improspatarea tenului sau la imbunatatirea calitatilor firului de par si care se bazeaza pe extracte de cafea. Parul devine mai stralucitor dupa folosirea unor astfel de produse, iar tenul este tonifiat. Daca doresti sa incerci ceva mai direct, poti sa-ti inmoi parul in cafea calduta si sa lasi sa actioneze timp de 20 de minute, dupa care te clatesti bine. Mainile tale vor fi mai fine daca le vei face o exfoliere cu zat de cafea.

Socializare.
Un aspect deloc de neglijat care vine in legatura cu beneficiile obtinute in urma cafelei este legat de dorinta noastra de socializare. De obicei, multe dintre invitatiile pe care le facem de a iesi cu prietenii sau cunoscutii invoca o cafea.

sursa: http://www.e-sana.ro/index.php?a=1269&p=2

Va invit intr-o cafenea…Mie, cu siguranta mi-ar da lacrimile.

http://www.youtube.com/watch_popup?v=NLjuGPBusxs&vq=medium

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la La ce ajuta cafeaua?

  1. isis zice:

    O nefumatoare cu Tabakera intreaba, fara gand rau: tigara la ce ajuta? 😉
    Astept articol!

  2. Diana Alzner zice:

    M-ai convins! Mă duc să-mi mai fac încă o cafea. 🙂

  3. eumiealmeu zice:

    nu mai beau cafea de vreo 18 ani, dar îmi amintesc de memorabila epocă de aur în care mergeam cu prietenele la Femina şi beam şi vorbeam… da, pentru socializare are efecte magice, se deschid limbile uşor; tu bei cafea şi mie-mi faci o ciocolată caldă şi putem spune că … suntem la o cafea. la cafeauata! 🙂

  4. Alexandra zice:

    Eu prefer o ciorba de loboda! 😀 ))

  5. BlueRiver zice:

    Cafeaua… n-as putea trai fara cafea 🙂

  6. Georgiana zice:

    Şi eu ca şi BlueRiver! Viaţa fără cafea n-ar mai fi aşa frumoasă! Păi nu? eu mă duc ca orbecu dimineaţa în primul rând la ibric! reflex.
    Hai să fim sănătoşi! atâta timp cât ne este bine aşa fumătoare şi aşa băutoare de cafele, treaba-i bună! 😀 între noi fie vorba, eu nu mă dau în lături nici de la un păhărel de uiski sau de cognac. O viaţă am şi-o… ştii tu!
    Pupez.

    • cafeauata zice:

      Norocul meu este ca sotul,iubitul face cafeaua! La orice ora din zi si din noapte ceasca plina cu cafea este pe masuta, tigarile hand made alaturi. Ce sa imi mai doresc? Sa ma iubeasca in continuare si sa fim sanatosi!
      Eu prefer o tuica de prune sau * si o bere neagra, dar daca a fi sa ne intalnim, le rezolvam pe toate!
      Sa visezi frumos!

  7. BlueRiver zice:

    primul lucru pe care in fac dimineata, e cafeaua, apoi merg la spalat… si dupa ce iesr fresh, imi savurez cafeaua care s-a racit putin si e tocmai buna 🙂

    • cafeauata zice:

      Dimineata abia reusesc sa iau halatul pe mine, noroc ca ma ajuta iubitul… Cafeaua deja este in ceasca, pe masuta, cu ochii inca inchisi doar intind mana si beau jumatate dintr-una, asa… sa-mi sara somnul si greata de mers la servici.
      Sa-ti fie somnul usor!

  8. acuarele zice:

    Si eu sunt fan cafea. Una maricica dimineata, calda, tare. Daca mai beau una dupa amiaza, ma ia cu tremurat si nu mi-e bine.
    Superb clipul, chiar am plans, asa fac eu la emotii puternice!… 🙂

    • cafeauata zice:

      Poate intr-o dimineata, vom bea cafeaua impreuna, ce zici?
      In afara de tine chiar nu stiu daca cineva a avut curiozitatea sa-l urmareasca. Oricum, eu l-am postat cu tot sufletul…

  9. acuarele zice:

    Sigur, l-am urmarit!
    O tara de oameni culti… foarte frumos!… Dar conteaza mult si initiativa celor avizati… cum a fost in cazul respectiv!…
    Mi-ar placea mult sa ne bem cafeaua impreuna… candva. Cine stie, poate va fi sa fie! Daca ajung prin Cluj iti dau de veste!… 🙂

    • cafeauata zice:

      Ma intreb cand vom putea vedea ceva asemanator si in Romania? Si acum imi vine in minte „Crai nou” al lui Porumbescu!
      Nu se stie niciodata, poate vom ajunge noi prin Craiova…

  10. fosile zice:

    Cred ca mi-ar da lacrimile daca as fi intr-o cafenea si s-ar intimpla asa ceva.
    E…deosebit!E frumos!
    Multumesc ca m-ai luat si pe mine la o cafea in Italia!!

  11. Multumesc pentru cafea…da,a fost interesanta…Voi revenii la o cafea …poate mai multe dar cu tigariile cum ramane?cu astea chiar ca nu sunt deacord oricat de convingator ar fii articolul…cafeaua aceasta intr-un mediu ambiant mi-a prins bine dar mai multe cafele totusi nu sunt bune….

    • cafeauata zice:

      Bine ai venit la mine!
      Toti isi cunosc limitele (sau ar trebui sa le cunoasca). Pentru mine cafeaua este principala sursa de energie, asa ca nici nu le numar. Tigarile, fac parte din viata mea, deocamdata asta este…

  12. Stefania zice:

    :((( ce dor mi s-a facut de Spania….

  13. cafeauata zice:

    Bine ai venit pe-aici!
    Chiar daca ti s-a facut dor, sper ca te-ai si simtit bine si ca vei mai reveni! Eu n-am vazut Spania, dar am alte doruri, asa ca stiu cum e…

Lasă un răspuns

