Ciocolata

Postare pentru „Eumiealmeu”.

Istoria ciocolatei începe cu doua mii de ani în urmă, când cultura arborelui de cacao era practicată în America de Sud. Cristofor Columb a fost primul explorator care a luat contact cu boabele de cacao din Lumea Nouă. Aduse în Europa, acestea nu s-au bucurat de o prea mare atenţie, deoarece nimeni nu ştia la ce folosesc. În 1519, conchistadorul Hernando Cortez a descoperit că Montezuma, conducătorul aztecilor, obişnuia să bea o băutură preparată din seminţe de cacao, numită „chocolatl”. Montezuma obişnuia să bea aproape cincizeci de căni pe zi. El i-a servit lui Hernando Cortez această băutură regală, pe care acesta a găsit-o cam amară pentru gustul său. Spaniolii au adăugat trestie de zahăr şi i-au îmbogăţit aroma cu ajutorul vaniliei şi scorţişoarei. În plus, au descoperit că băutura este mai gustoasă servită fierbinte.

Locuitorii Spaniei au început, treptat, să aprecieze miraculosul preparat, servit cu precădere de aristrocaţie. Ei nu au dezvaluit Europei secretul acestei băuturi timp de un secol. Călugării spanioli au fost cei care au făcut public modul de preparare a acestei băuturi ce a fost rapid apreciată la Curtea Regală din Franţa şi apoi din Marea Britanie.

Locul privilegiat al ciocolatei în civilizaţiile moderne se datoreşte aromei sale inimitabile, dar şi unei aure magice transmise de-a lungul timpului. Într-adevar cacohuaquatl în limba incaşă înseamnă „cadoul grădinarului paradisului către primii oameni„, adică a zeului Quetzalcoatl.

Fructele de cacao serveau ca monedă de schimb, iar amanda (pulpa de cacao) se folosea pentru prepararea băuturii zeilor, „tchocolaltl”, ciocolata cu efecte stimulatorii pentru înlăturarea oboselii şi cu gust foarte plăcut. Arborele de cacao poate atinge 8 metri în 12 ani, înfloreşte în tot cursul anului, având aproape 100.000 flori în buchete, dar din care doar 0,2 % dau fructe.

În 1847, o companie engleză a creat un proces tehnologic de solidifiere a ciocolatei, iar doi ani mai târziu, suedezul Daniel Peter s-a gândit să adauge un ingredient nou: laptele.

Sănătate

Deşi ciocolata este mâncată de plăcere, consumul de ciocolată cacao/ciocolată amăruie a fost dovedit a afecta benefic sistemul circulator. Alte studii au fost efectuate pentru a dovedi efecte anticancerigene, de stimulator cerebral, inhibitor al tusei şi inhibitor al diareei. În ciuda beneficiilor posibile consumul excesiv de ciocolata poate favoriza obezitatea şi apariţia diabetului zaharat.

Frumusete

Impachetarile cu ciocolata in cabinetele cosmetice stimulează microcirculaţia locală, energizează şi creşte tonicitatea pielii. De asemenea, antioxidanţii pe care îi conţine ciocolata încetinesc îmbătrînirea celulară şi menţin elasticitatea pielii.

Sursa: Wikipedia

Acest articol a fost publicat în OAMENI tare dragi mie și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Ciocolata

  1. BlueRiver spune:

    Multumesc pentru informatii! Nu m-am intrebat niciodata cine a descoperit ciocolata… asta ca nu consum ciocolata, decat in momentul cand organismul meu simte nevoia, cand, probabil, imi scade glicemia, pe fond de stres 🙂

  2. cafeauata spune:

    Drept sa spun, nici eu nu am stiut pana acum. Stiam cine fabrica ciocolata mea preferata, aerata, pe care o savurez cu mare placere, cate un pic in fiecare zi. De acum sunt mai desteapta, nu?

  3. fosile spune:

    Si mie imi place „Ciocolata aiurita” de la Poiana.Gusta niste Primola cu lapte,sa vezi ce buna este!
    Ce te-ai mai informat?!.
    Multumesc,acum stiu de ce imi place atit de mult,e una din licorile zeilor.

    • cafeauata spune:

      Este si Primola, dar prefer „aiurita”.
      M-am informat cu placere, chiar daca tehnica postarii mi-a luat ceva timp. Am aflat si eu si afla si altii de unde, de cand vine minunata ciocolata.
      Cu mare placere si …pofta buna!

  4. Georgiana spune:

    eu pap cioco numai intr-un anumit moment din luna, habar n’am de ce! In rest… daca am tigari si cafea, nu-mi mai trebe nimic. Nu le am deloc cu dulcegariile.
    dar habar n’aveam ca-i inhibtor al tusei si al diareei! chiar interesant. Iaca, omu cat traieste, invata 🙂
    Pup, cafeluto draga!

    • cafeauata spune:

      Pe mine de obicei seara ma apuca pofta de dulce, dar cand il vad pe „zeul” meu cu cata pofta manca ciocolata, salivez! In principiu si la noi importanta majora o au tigarile si cafeaua, fara de care nu putem supravietui (adica nu vrem). Cand eram mica si aveam diaree, mama mea imi cumpara ciocolata amaruie „Ambasador” si imi trecea, asa ca ceva adevar este aici.
      Te pup si eu (dulce amestecat cu tutun!)!

  5. eumiealmeu spune:

    mulţumesc pentru informaţii. mă simt mai zeiţă, de vreme ce în fiecare dimineaţă îmi beau ciocolata cu lapte. în plus, ideea că e un copac atât de impozant… şi atât de puţine fructe înfloresc… hm, hm, asta ar trebui să ne dea de gândit şi nouă, oamenilor. măcar să lăsăm o urmă după noi, dacă tot suntem, nu să vegetăm.
    mi-ai făcut o surpriză plăcută.
    mulţumesc. 🙂

  6. Minoki spune:

    Mie imi place ciocolata cu rom si combinatia de ciocolata cu menta. Sunt depedenta de ciocolata. Interesant articolul. O zi frumoasa!

    • cafeauata spune:

      Mi-ai facut o bucurie venind la ciocolata, multumesc!
      Te potrivesti cu doua bune prietene ale mele: uneia ii placea ciocolata cu rom, iar cealalta adora ciocolata neagra cu menta. Eu nu am fost curioasa sa le incerc, prefer ciocolata simpla cu lapte (daca este aerata, nu ma dau pe un jeb de cuie!), dar – cu siguranta – au ele ceva aparte…

  7. Diana Alzner spune:

    În sfârşit! 🙂 Nu reuşeam să postez comentarii aici la tine şi aveam o stare de frustrare.
    Bine te-am găsit! 🙂
    Ador ciocolata. Şi cafeaua! Iar când am parte de ele împreună simt gustul fericirii. 🙂

    • cafeauata spune:

      Nici nu stii cat am sperat sa treci pe la mine! Eu te citesc de ceva vreme, dar ma simt „prea mica” (inca) pentru a comenta acolo.
      Pana la urma, cat de putin ne trebuie pentru a fi fericiti…

  8. BlueRiver spune:

    Cafeluta, iti recomand ciocolata Joe aero, e foarte buna, am incercat-o saptamana trecuta… bine, ar fi si mai buna daca as manca-o cu cel care ii face reclama( Radu Valcan) 😉

  9. eumiealmeu spune:

    @blueriver: n-au de vânzare din aceştia (razi valcani)? că ţi-aş face eu unul cadou, ca să te bucuri mult de tot, că mie-mi place să văd oamenii fericiţi! 🙂

    @cafeauata: am revenit pentru că acum am descoperit sub ce categorie mi-ai pus dedicaţia. m-ai cucerit, copleşit, bucurat, încântat, extaziat… (nu mai spun alte cuvinte, că era să scriu „contorsionat” şi nu mai am vârsta la care să mă trec prin etapa asta!) 🙂

  10. redsky2010 spune:

    am trecut, m-am indulcit putin cat sa nu se vada la silueta si plec mai departe zambind :*

  11. acuarele spune:

    Imi place ciocolata Cadbury, din pacate se gaseste greu. 🙂
    E autentica, are gust de lapte adevarat.

  12. Alexandra spune:

    Cateodata mi se face asa o pofta de ciocolata, ca ma ia cu lesin.Din cauza asta am aproape mereu in casa rezerve. Iar cel mai mult imi place After Eight, amaruie cu menta!

  13. tetris spune:

    Au cei de la Milka o ciocolata mare, cu alune de padure si caramel, un deliciu! Cand o cumpar imi propun sa o mananc intr-o saptamana (ca sa-mi linistesc constiinta), iar acasa intr-o zi, doua o „rezolv” 🙂
    Frumos subiect! 🙂

Lasă un răspuns

