Artificii pentru ce?

Este 24 ianuarie, o zi care ar trebui sa fie de sarbatoare, asa cum o cere memoria strabunilor nostri. In 24 ianuarie 1859 s-au unit principatele.

Acum ma intreb: si la ce ne ajuta? Poate parea nepotrivita intrebarea, dar chiar asa simt, ca nu ne ajuta la nimic.

Inca inainte de a se naste, copiii sunt delimitati unii de altii de posibilitatile materiale ale parintilor. Unii au sansa de a veni pe lume intr-o maternitate mizera, unde inclusiv asternuturile de pat lasa de dorit, unde lipsesc aproape toate cele necesare pentru bunul mers al unei nasteri, unde pe nici un cadru spitalicesc nu tare intereseaza ca va avea loc un mare eveniment in acea familie. Altii, dimpotriva, multumita parintilor care au „muncit” mult pana acum si „au stiut” si sa faca economii, se nasc in maternitati private, cu tot luxul pe care considera parintii lui ca il merita. Niciodata cele doua fiinte nu vor putea fi unite de destin.

La gradinita, urmeaza aceeasi regula: daca provine dintr-o familie „avuta” evident copilul se va prezenta la poarta gradinitei intr-o masina luxoasa (cel putin un SUV), imbracat dupa cele mai noi tendinte si cu figurile aferente in capsor. Daca parintii, in schimb, lucreaza pe la cine stie ce patron nesatul, copilul va fi unul din cei multi dintr-o amarata de gradinita de Stat, unde obligatoriu va fi o saptamana sanatos si o luna racit, pentru ca „e criza”.

La inceperea scolii e clar ca unii vor merge la „scoli bune”, iar restul, unde se poate. Pe cei „buni” doamna invatatoare ii va pupa si in …, cat despre ceilalti, daca invata bine, daca nu, tot bine. N-are nimeni chef sa se intereseze de soarta lor. La liceu deja este dezmat in ale modei, masinilor ori telefoanelor mobile. Parca – de aceeasi varsta fiind – totusi nu au nimic in comun. Ii vad pe strada si imi spun ca sunt o fericita pentru ca in adolescenta mea a fost altfel. Si cum ar putea sa fie acel copil cu parinti imbogatiti pe munca altora, pe frauda si minciuna, atat timp cat acasa i se interzice sa fie prieten cu copilul celui care intretine curtea vilei? Pentru el trebuie sa fie clar din ce clasa sociala provine si sa nu se injoseasca la a socializa cu cei care sunt mai prejos. Suntem uniti?

Daca ai fost destul de smecher imediat dupa ’89 si te-ai descurcat cu oaresce firma, te-ai ajuns, poti sa te uiti de la inaltime la toti ceilalti, fara sa-ti pese. La ce ti-ar ajuta sa fii unit cu amaratul care abia isi plateste facturile?

Daca esti bugetar, de ce te-ar interesa ca cei care lucreaza in mediul privat nu au nici macar salariul minim pe economie, ca sunt inscrisi in evidente cu 4 ore pe zi si ei muncesc cate 12 – 14, ca lor patronul daca vrea le da salariul, daca nu vrea, pas.Iti ajuta la ceva daca esti unit cu ei? Clar: nu.

Daca poti sa dai niste limbi patronului, sa-l ridici in toate slavile si sa-ti iei salariul mult marit chiar daca altul lucreaza in locul tau, de ce te-ai unii cu cel care este fraier si nu stie sau nu vrea sa fie pupincurist?

Daca esti pensionat din armata, iti pasa ca ceilalti pensionari (chiar daca au muncit pe branci, ani multi) nu mai au bani pentru medicamente? Nu ti-ar fi de nici un folos, asa ca mai bine iti vezi de partidele tale de tenis in sala armatei, cu fosti colegi impreuna, mai un banc, mai o bere si simti ca batranetea este frumoasa.

Diferenta dintre clasele sociale este normala pana la un punct, dar, asa cum multi au observat deja, in tara noastra nu mai exista clasa de mijloc. Sunt bogati si saraci, atat.

Deci, care roman cu care mai este unit in vremurile noastre? Suntem mai dezbinati decat am fost de cand am eu aceasta notiune, dar sarbatorim cu foc de artificii in Cluj! Mi-e sila si tare as vrea sa pot schimba cat de putin din mentalitatea oamenilor, dar eu fac parte din cei care nu au fost destul de smecheri, cei care nu vor sa-si calce pe principii, cei care ar vrea sa vada ca romanii sunt uniti.

Acest articol a fost publicat în Rautati de fiecare zi și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Artificii pentru ce?

  1. Gaborul spune:

    Foarte buna postarea, e induiosator ca ai dreptate.Eu unu nu pot sa zic ca am simtit asta in scoli poate si pentru faptul ca am urmat scoli militare.Parintii mei muncesc in afara de mult timp caci fara bani ramai un nimeni in lumea lor.Ii detest pentru gandire si nu o sa ezit in viata mea daca imi pica un parvenit in mana sa-l nenorocesc.Nu-i bat, prin alte cai.
    Imi place cum scrii, o sa mai revin.

  2. fosile spune:

    Am vazut si eu nemernicia si m-am enervat.
    Oare ce incearca astia sa arate? Si cui?
    Nu mai exista patriotism,nu mai exista respect pentru istorie,pentru popor,nu mai exista nimic.
    Oare nu ei isi bateau joc de Insemnele Nationale la Alba Iulia?Cind au prezentat Tricolorul in multe alte culori?
    Ce dementie!
    Nesimtitii!

    • cafeauata spune:

      Este spectacol pentru multime. Inca avem compatrioti care se bucura pur si simplu de aceste artificii, fara sa vada mai departe, pe asta se bazeaza si cei care ne conduc. Mie mi-a fost rusine cand am auzit huiduielile de la Iasi, nu pot intelege cum au putut sa stea totusi acolo, tinand discursuri, cand era clar ca nu-i doreste nimeni. Nerusinarea este a lor, nu a celor care nu mai au putere sa respecte nici macar o rugaciune spusa in astfel de ocazii.

  3. acuarele spune:

    Ai dreptate, in ansamblu! Artificiile nu-si aveau rostul.

    Si eu sunt tot „de partea cealalta a gardului”. Avem totusi noroc de o gradinita de stat foarte buna, cu o educatoare profesionista, dedicata, si chiar daca totul se face din buzunarele parintilor, copiii nostri nu sunt mai putin instruiti sau mai bolnavi ca ai lor. Ei dau carca de bani pe meditatii private, trambitand cu emfaza sumele platite, noi insa ne ocupam personal de copii, si-n felul asta suntem mai castigati, imbinand utilul cu placutul!… Copiii au mai multa nevoie de timp de calitate petrecut cu parintii lor decat de vile, haine de fitze si bani.

    Una peste alta, raman o optimista! Roata trebuie sa se intoarca la un moment dat, si chiar se va intoarce!

    • cafeauata spune:

      Esti o fericita, daca inca esti optimista. Ma gandesc cu groaza la ziua in care s-ar putea sa am nevoie de ingrijire intr-un spital. Unul din Cluj, ca la Viena … nu vreau eu. Si vreau, nu vreau, acest fel de ganduri vin, pentru ca (asa cum spun cei in varsta) batranetea nu vine cu nimic bun.

  4. acuarele spune:

    Am stat 5 saptamani in spital cu ocazia nasterii copilului meu. Intre-un spitral; obisnuit. Am intalnit toate soiurile de cadre. Au fost si cateva persoane deosebite, care si-au facut datoria cu prisosinta, si nu pentru avantaje materiale. Sa gandim pozitiv…. sunt si oameni de treaba… totusi!

  5. Alexandra spune:

    Din „Paine si circ”, a ramas doar circul. Si ala prost.

  6. victoriacus spune:

    E pacat ca se intampla asa.Dar e foarte adevarat

  7. iulia spune:

    Eu am tras o singura concluzie: romanii, in marea lor majoritate, sunt prosti si hoti. De-aia nu ne mai facem bine niciodata. Nu avem datele initiale corecte.

Lasă un răspuns

