Chiar suntem nefericiti?

Vad in jurul meu, in realitatea imediat apropiata si in virtual, ingrijorator de multi oameni care cred ca se simt nefericiti, neimpliniti.

De ce ne este atat de usor sa fim nemultumiti? Mereu avem cel putin un motiv pentru a ne simti nefericiti, neimpliniti, neiubiti, nedoriti. La ce ne ajuta? Si totusi, acceptam aceste stari, uneori chiar le cultivam.

Prin copilarie / adolescenta suntem nemultumiti de toti cei care nu ne inteleg; de cum aratam, in comparatie cu felul in care ne dorim sa aratam; de cum suntem perceputi de ceilalti, fata de cum ne simtim noi ca suntem.

Putin mai tarziu suntem nefericiti din cauza omului pe care il iubim cu toata fiinta noastra, dar nu primim nimic de la el; suntem neimpliniti cand constatam ca prima noastra dragoste ramane doar o amintire; suntem nemultumiti de ce ne ofera viata de om matur, fata de ce am visat noi ca vom primi.

Vine un timp cand ne vedem prietenii la casele lor, impliniti, cu un rost solid in viata, cu cineva drag asteptand acasa, noi ne simtim abandonati de soarta.

Cand credem ca ne-am gasit perechea mult visata, mult chemata, careia i-am dedicat povesti si poezii in speranta ca va veni mai repede, cand credem ca am gasit-o spuneam, ne dam seama ca nu este ceea ce am visat; ne simtim mintiti de viata si construim un alt vis, incercam cu disperare sa gasim acea mangaiere care sa ne faca sa ne simtim importanti, iubiti, doriti.

Mereu ne refugiem in vise, pentru ca nu ne suportam prezentul! Dar nu castigam nimic, pentru ca intr-o buna zi ne vom confrunta cu realitatea, acel vis s-ar putea sa nu aiba nici o baza solida, iar noi vom descoperi din nou nelinistea.

Viata este singura realitate si o traim o singura data, deci nu va lasati iubirea ucisa de vise fara viitor!

Pentru descretirea fruntilor, un mare comediant nascut in 6 ianuarie si „La multi ani” celor care astazi isi serbeaza ziua de nastere sau maine isi vor serba onomastica.

Acest articol a fost publicat în intrebari și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Chiar suntem nefericiti?

  1. fosile zice:

    N-amvem nici un motiv sa fim nefericiti,abandonati si toate cite le-ai spus pentru ca nu sintem o functie a celorlalti , ci acel cineva de la care incepe universul si datorita caruia acest univers exista.
    Din aceasta pozitie poti sa traiesti efectiv si sa visezi fara probleme aceasta unica viata-cea trecuta daca a fost,nu ne-o amintim,cea viitoare daca va fi… nu stim.

  2. cafeauata zice:

    Asa zic si eu, atata timp cat suntem sanatosi, chiar nu avem motiv de nemultumire. Greutati, necazuri, suparari, avem toti, dar trebuie sa ne ducem viata mai departe, sa lasam toate durerile care vin sa se aseze, sa ne bucuram de fiecare zi in care vedem lumina si in care putem face fericit un semen, chiar daca tot ce putem sa-i oferim este doar un zambet .

  3. redsky2010 zice:

    da,dar de ce sa luptam si sa tragem cu dintii de ce avem si sa impartim in jur multa/putin fericire pe care o avem, cand putem sa ne cainam la infinit pe umerii altora? cand putem privi cu invidie peste gard la ce au altii? cand ne putem da cu stangul in dreptul cu atata talent?
    facem ce-i mai usor 😉

    • cafeauata zice:

      Adevarat, este mai simplu, dar nu si mai sanatos!
      Am ajuns la concluzia (pe verificate!) ca cei pe a caror umeri plangem, cel mult ne asculta bocetele, in minutul imediat urmator au si uitat despre ce era vorba. Si-atunci? Sunt atat de putini semeni care au timp si rabdare pentru noi, incat singurul castig al nostru ar putea fi doar faptul ca ne descarcam. Solutiile problemelor noastre (vorbesc despre adevaratele probleme) le putem gasi doar in noi, totul este sa credem si sa avem rabdare. Mi-am propus sa fiu fericita si sa realizez in orice imprejurare faptul ca binele meu sta in puterea mea sa-l pastrez. Sper sa nu ma pierd pe parcursul care a mai ramas…

  4. victoriacus zice:

    Mr.Bean este preferatul meu 🙂
    Eu sunt multumita,desi multi,in locul meu,poate ar vrea sa o rupa la fuga.
    Dar eu vad partea plina a paharului:am un sot minunat,2 copii sanatosi si frumosi,am un acoperis deasupra capului si locuiesc acolo unde mi-am dorit,pot sa fac ceea ce imi place…..etc…etc…etc
    De ce sa imi traiesc viata plangandu-mi de mila,cand ma pot bucura de ceea ce am si de ceea ce pot face?!

    • cafeauata zice:

      Bine ai venit!
      Imi face mare placere sa vad, sa aud, sa citesc oameni care sunt multumiti cu ce le este oferit. Te felicit pentru felul in care vezi viata si tare mi-ar place sa „virusezi” cat mai multi. M-am plictisit de toate vaicarelile pe care le aud, cu si mai ales fara rost, in loc sa intelegem faptul ca viata, cu bune si cu rele, trebuie traita, nu plansa. Doar sanatate maxima sa fie, restul se poate intoarce pe toate partile, pana gasim partea frumoasa. Iti doresc sa-ti fie mereu la fel de bine, sa vezi totul din unghiul potrivit si sa te bucuri de Mr. Bean asa cum o fac si eu de fiecare data.
      Te mai astept pe aici…

  5. Alexandra zice:

    „Viata e singura realitate si o traim o singura data. ” Esti sigura? 😀

    • cafeauata zice:

      Sunt sigura de faptul ca asa cum traim acum, nu vom mai avea ocazia sa o facem altadata. Sunt sigura ca ceea ce urmeaza va fi altceva, in alta parte, in alte conditii. Si toate acestea cred ca depind de cum intelegem sa daruim, sa ne daruim acum. Pentru ca fara rost visez eu sa salvez lumea de foamete, daca nu stiu sa ofer un zambat celui de langa mine.
      In Cluj se topeste zapada, urmeaza partea mai putin frumoasa a iernii. Dar e frumos pentru ca e sambata si la fel de frumos doresc sa-ti fie si tie.

  6. Alexandra zice:

    Pai si la mine e sambata! : D
    E soare, zapada sclipeste si parca s-a mai inmuiat si gerul.

  7. acuarele zice:

    Suntem (sau ne simtim) nefericiti doar atunci cand nu suntem atenti la ceea ce traim, la ceea ce intalnim, la ceea ce emitem unii catre ceilalti.
    Nu trebuie decat sa avem inima deschisa, ingerii nostri se ocupa de rest pentru ca noi sa fim fericiti.
    Suntem aici pentru a fi impreuna unii cu altii, de a impartasi frumosul acestei lumi…
    Duminica frumoasa!

    • cafeauata zice:

      Ce bine ca-ti place si tie Mr. Bean!
      Ai dreptate, Acuarele. Cred ca suntem tentati sa spunem „nefericit” in loc sa spunem ca suntem suparati, ceea ce este cu totul altceva. Pentru ca oricat de „nefericit” spune cineva ca este, totusi, vei vedea ca se bucura de o floare, de zambetul copilului sau de alte lucruri minunate. Deci, nu este nefericit, doar l-a suparat putin viata. Ingerul meu stiu sigur ca este langa mine mereu, doar ca atunci cand ma las dusa de val parca ma lasa putin nesupravegheata, sa-mi revin singura, eventual daca eu continui sa fiu incapatanata, ma salveaza inainte de a ma inneca.
      Scuze ca a venit putin mai tarziu comentariul meu, sa spunem doar ca „asa a iesit” .

  8. acuarele zice:

    … Iar Mister Bean e genial, un scump!… 🙂

  9. psipsina zice:

    eu cred că unora le place să-şi poarte norii tristeţii cu ei, să nu le ajungă ceea ce au.
    şi mai cred că, până la acceptarea sinelui e cale lungă, uneori ţine şi de educaţie. vorbe de genul „sunt un prost” pe mine mă enervează şi încerc mereu să le contracarez, pentru că ştiu, omul are un fond bun şi viaţa… e frumoasă.

  10. cafeauata zice:

    Chiar nu stiu cum este mai bine: sa te multumesti cu ce ai si sa te bucuri sau sa-ti doresti mereu mai mult, spunandu-ti ca doar asa evoluezi, dar – de fapt – orice reusita sa fie umbrita de o imediata noua dorinta? Ce pot eu sa spun, este faptul ca in ADN-ul meu parintii mi-au inserat niste celule: intinde-te cat iti ajunge plapuma ( atat sentimental cat si material, completez eu).

  11. buimacii zice:

    Mare adevar graita’i! de aia eu incerc sa fiu pozitiva mai mereu si culmea! de cele mai multe ori reusesc!
    Te pup, cafeluto!

    • cafeauata zice:

      Bine-ai ajuns „buimaco” si pe la casa mea!
      Daca as putea sa iau macar putin din optimismul tau, sunt zile cand mi-ar face tare bine. Eu, de felul meu sunt pesimista, dar asta nu inseamna ca sunt si nefericita, nu? Si daca – Doamne fereste! – ma va lovi vreodata nefericirea, sper ca voi avea destula intelepciune sa trec zambind peste. Si daca stocul meu nu va fi suficient, stiu unde te gasesc!

  12. buimacii zice:

    Buimacii sunt eu, Georgiana! 😀

  13. Georgiana zice:

    am zis şi eu ceva ieri pe aici, cred că m-am dus la spam 😦

Lasă un răspuns

