Lehamite de ….

Astazi, in plin post al Craciunului, am remarcat (a cata oara?) faptul ca in firma in care lucrez nu ai voie, ca angajat, sa spui glume, sa socializezi cu colegii, sa fii bine dispus, sa ai chef de bancuri. Nu! Trebuie sa fii serios, preocupat numai si numai de bunul mers al treburilor, sa nu ai nici un alt gand decat acela de a face bani, sa fii total decuplat de lumea care te inconjoara cand pleci de la birou.

Mi-e lehamite! Toti se intrec in a tine postul, dar ma intreb: la ce le foloseste, cand dau cu bocancul in gura celor din jur? La ce le foloseste, daca si singurul calorifer electric existent in birou il opresc de cate ori trec pe langa el, sa nu consumam electricitate? La ce le foloseste, daca sunt buni doar cu cei din afara firmei, iar angajatii trebuie sa se multumeasca cu faptul ca au un loc de munca? La ce le foloseste, daca nu exista zi sa nu barfeasca, sa nu fie multumiti, sa nu se gandeasca decat la bani? La ce le foloseste ca se abtin de la mancare?

Acest articol a fost publicat în Rautati de fiecare zi și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Lehamite de ….

  1. cammely spune:

    Sfantul Ioan Gura de Aur spunea: „Există primejdia ca ţinând posturile rânduite de Biserică, să nu avem nici un folos. Din ce cauză? Pentru că ne ţinem departe de mâncăruri, dar nu ne ţinem departe de păcat; nu mâncăm carne, dar mâncăm sufletele celor săraci(…)Dacă nu îţi schimbi viaţa, la ce mai posteşti?”; iar Sfantul Teodor Studitul în acelaşi duh învaţă că „postul cel adevărat este abţinerea de la orice lucru rău”.
    Te rog totuşi să nu-i judeci prea aspru, sârguieşte-te iubindu-i aşa cum sunt, ca stfel să faci tu mai mult pentru ei şi pentru tine.
    Sărbători frumoase!

    • cafeauata spune:

      Adevarat ce spui, multumesc pentru invataturile Sfintilor. Uneori ma ajunge lehamitea, dar asta nu inseamna ca nu-i iubesc ca pe niste semeni si ma rog pentru ei. Inainte de toate le doresc intelepciune si iubire de aproapele lor.
      Craciun fericit!

  2. fosile spune:

    Imi inchipui ca fac unele donatii (care pot sa le aduca un posibil cistig) pe la inaltii bisericii?!

  3. redsky2010 spune:

    exact acelasi lucru am gandit si eu acum cateva zile cand mi s-a refuzat din invidie o vacanta scurta la care aveam dreptul. pana la urma am realizat ca ei raman cu rautatea lor, iar bucuriile mele din suflet nu mi le pot lua!
    e frig si la mine la lucru, cu toate electricele bagate in priza. dar vine ea si vara aia…

    • cafeauata spune:

      Stii, Sky, imi pare rau ca uneori obosesc tot incercand sa-mi apar bucuriile din suflet si parca as avea nevoie si de bucurii normale, bucurii facute de cei de langa mine, cel putin pentru ca vin Sarbatorile. In trecut asa era, insa acum ne-am inrait cu toata religia pe buze.

      • redsky2010 spune:

        nu cred ca are rost sa astepti sa-ti faca cei din jur bucurii. vei fi cel mai adesea dezamagita. nu pot, nu vor, nu-i intereseaza, fac parte din alta lume sau nu conteaza de ce. doresti ceva, daruieste-ti singura. daca vine ceva si din afara, va fi un bonus, cu atat mai imbucurator pe cat e de neasteptat. duminica frumoasa!

  4. cafeauata spune:

    Asa am reusit sa supravietuiesc pana acum: facandu-mi singura bucurii si facand altora (cat am putut). Dar, ca un copil, astept. Nu-i bai daca azi nu primesc ciocolata, poate maine… Si asa au trecut anii…

  5. Georgiana spune:

    Dumnezeu mă ierte, eu nu pot posti! însă încerc să fiu mai bună, măcat atât…
    Vis a vis de atmosfera de la serviciu… e un film pe care-l cunosc foarte bine! Îs făcuţi toţi de-o mamă, clar!

Lasă un răspuns

